• Anonym (ledsen)

Förmodat missfall - finns något hopp?

Jag är/var i v 7. I förrgår kväll fick jag mer ont/mensvärk än tidigare (haft "lätt" mensvärk sedan plusset). Igår mitt på dagen såg jag blod på pappret när jag var på toa. Framåt 17-tiden blödde det lite mera. Sedan dess har jag bytt binda två gånger.

Åkte in till gynakuten efter samtal med 1177. De sa att jag förmodligen fått ett missfall, trots att jag inte blöder särskilt mycket. Jag trodde ett missfall skulle innebära åtminstone en större mängd blod. Jag ska tillbaka igen på måndag och kolla mitt blodvärde för "gravhormoner" som då ska ha sjunkit.

Men är allt hopp verkligen borta? Ibland hör man ju om missfall med mindre blödningar som "bara" varit blödningar? Hur vanligt är det? 

Famlar kanske efter hopp här när alla tecken visar på kört, men är så ledsen. :(

• Svar på tråden Förmodat missfall - finns något hopp?
  • Anonym (c)

hej, jag beklagar om det är som du misstänker. jag hade "mens" fast jag var gravid. dom trodde oxå på missfall då jag ringde. men sen efter blödningen som varade i tre dagar och krävde åtminstone 4 bindor, så var grav symtomerna fortfarande kraftiga, och visst var jag ennu gravidGlad

• Anonym (c)

och vill tillägga att jag har haft två missfall före det här, och då var det mycket mörkrött blod med en gång, asså nu pratar vi om att nästan bindorna inte ens räckte till. och även under lång tid, inte bara några dagar

• Anonym (Jag)

Jag blödde en del under båda mina graviditeter utan att det var missfall. Troligtvis från moderkakan sista gången i alla fall. Flera turer till gynakuten har det blivit...

• Anonym (Håller tummarna)

Jag småblödde från två dagar efter jag plussade till v 7 då det kom färskt blod. Det var mf. Blödde som en vanlig mens en natt sedan småblödde jag i ytterligare nio dagar. Så sammanlagt blödde jag mer eller mindre i en månad. Men jag håller såklart tummarna för att det inte är mf för dig!

• Anonym (Håller tummarna)

Gjorde vul dagen efter det kom färskt blod första gången då mf kostaterades.

• Anonym (Kanske)

Vid ett pågående missfall blöder man ju rätt mycket, ja. Men ibland tar det långt tid innan det drar igång på riktigt, eller kroppen kanske inte end stöter ut fostret själv utan det behövs medicinsk hjälp på traven. Då kan man gå och småblöda i flera veckor i värsta fall.

Man kan också blöda trots att allt ändå är ok. Bara UL/vul kan svara på det här. "Tur" att du har en ny tid så snart... Hållet tummen för dig,

• Anonym (ledsen)

Tack för alla svar. Jag fortsätter nog att hoppas även om jag kanske istället borde göra tvärtom, men det går inte. Jag blöder fortfarande, igår fram till idag gick det två bindor. Det känns som att det avtar nu. Vilken jobbig väntan det är.

Hur ser man ett mf på vul/ul?

• Anonym (Nattis)

Jag blödde lite v 8 men det visade sig inte bara någon fara' det kom då bara brunt blod, en gång lite rosa. Det är större risk om det är rött, färskt blod.

• Anonym (Nattis)

Får du MF första 12 v är det för att det är fel på barnet och det inte hade överlevt ändå. Så du kan alltså inte göra något åt det. Om det händer så kanske det tröstar lite, att det liksom inte hade kunnat sluta på annat sätt med just det fostret.

Svar på tråden Förmodat missfall - finns något hopp?