Var Ikea-dådet invandringens fel?
Kort efter dådet på Ikea i Västerås skrev andre vice talman Björn Söder på Facebook att utan invandring hade det inte hänt.
Vad anser du, är det invandringens fel?
Kort efter dådet på Ikea i Västerås skrev andre vice talman Björn Söder på Facebook att utan invandring hade det inte hänt.
Vad anser du, är det invandringens fel?
Du menar frågan om Kamprad kan hållas ansvarig? Jag har uppenbarligen för höga tankar om dig "nerfis? Ironi........googla
Har man precis börjat skapa sig en tillvaro i ett land, med kompisar osv, och sedan helt plötsligt bli uppryckt. Hur skulle du ta det, om du blev tvångssvvisad på det där sättet? Vi vet inte om han ens visste vilket land han skulle till. Btw, Italien är ett skitland i jämförelse med sverige. Morden var avskyvärda, men det ska till rätt mycket panik också.
Hur var det nu, tror du på riktigt att Kamprad kan hållas ansvarig? Isf måste hela kedjan med människor som sett till att han ska komma hit belastas.
... Sanningen ligger nog närmre att han antingen dunkat på någon kompis dotter eller brorsas ingifta kusin, i Italien och sen rymt till Sverige för att komma undan de som ville mörda honom.
Eller har han kanske lånat pengar från maffian i Italien? Antingen den organiserade eller en ännu mörkare, samvetslösare grupp av hemmasnickrad maffia. Kanske finns ett pris på hans huvud i Italien?
Oavsett vad som är sant och vad som är en dåres raljerande på internet (t ex Flashback), så gjorde GM vad han kunde för att undvika utvisning till La bella Italia.
Frågan som gör mest ont att ställa lyder: Varför såg Migrationsverket inte till att han gick på planet söderut redan år 2013???
Jag sitter här och är tacksam för att jag inte är drabbad av detta dubbelmord. Det var inte min mamma eller min bror som knivmördades när de var på IKEA och handlade. Jag orkar inte, kan inte. står inte ut med....tanken att det var mina anhöriga som jag älskar som fick halsen avskuren på IKEA. Kanske GM hade alla anledning i världen att vilja slippa "La Bella Italia"! och alla kan vi vara toleranta och förstående tills hin håle avlöser men mamma, pappa, syskon, släkt och vänner? Den äldre kvinnan var ju typ 50+ men grabben,,,,,,,,,,,,,,han var ju ung ännu och borde ha ngt värde? I
Inget ont om tanter 50+ i övrigt men när det gäller detta förfärliga att ställa svaga grupper mot varandra (huga och fy) så står de sig slätt!? Eller?