Var Ikea-dådet invandringens fel?
Kort efter dådet på Ikea i Västerås skrev andre vice talman Björn Söder på Facebook att utan invandring hade det inte hänt.
Vad anser du, är det invandringens fel?
Kort efter dådet på Ikea i Västerås skrev andre vice talman Björn Söder på Facebook att utan invandring hade det inte hänt.
Vad anser du, är det invandringens fel?
Har man precis börjat skapa sig en tillvaro i ett land, med kompisar osv, och sedan helt plötsligt bli uppryckt. Hur skulle du ta det, om du blev tvångssvvisad på det där sättet? Vi vet inte om han ens visste vilket land han skulle till. Btw, Italien är ett skitland i jämförelse med sverige. Morden var avskyvärda, men det ska till rätt mycket panik också.
Hur var det nu, tror du på riktigt att Kamprad kan hållas ansvarig? Isf måste hela kedjan med människor som sett till att han ska komma hit belastas.
Ok my bad, jag hade tydligen fel för mig. Dock, lever man som papperslös, har fått ett avvisningsbesked redan 2013 så skulle mannen inte ha befunnit sig här alls.
Ok my bad, jag hade tydligen fel för mig. Dock, lever man som papperslös, har fått ett avvisningsbesked redan 2013 så skulle mannen inte ha befunnit sig här alls.
Det finns 10.000-tals gömda papperslösa i Sverige som staten inte har någon koll på.
Vilket i teorin kan innebära att det kommer hända 10 000 tals liknande "galna olyckshändelser"
Var norrköpingsdådet, hagamannen, lasermannen, Anders Englund, m.m svenskarnas fel? Ungefär lika dum fråga!
[quote=75669702][quote-nick]Oerjan Lax skrev 2015-08-23 10:48:03 följande:[/quote-nick]Inte alls samma sak! Här gick mannen DIREKT från Migrationsverkets möte om info kring utvisning, han fick veta sen tidigare att han inte kan ansöka om att stanna i Sverige eftersom han hade UPPEHÅLLSTILLSTÅND I ITALIEN! - och gick direkt därifrån till IKEA, där han greppade två knivar och gick till attack varpå han sen försökte ända sitt eget liv!!
Om du prompt måste jämföra med någonting annat, så jämför med dåden "järnspettsmördaren" där en psyksjuk man svingade ett järnspett mlt inbillade monster och dödade flera, eller mannen som vansinneskörde i Gamla stan och mejade ner folk i tron att de ville döda honom, eller galne mannen som mördade två varav en kvinna +50 och en liten pojke i Linköping.
De här dåden kan du ju jämföra med - ända tills dess att alla offentliga papper släpps i det här fallet. Nu pratar jag om förundersökningsprotokoll, förhörsanteckningar och tingsrättens måldokument.
För kommer det fram där att detta egentligen var ett terrordåd, där han försökte halshugga offren, vilket många tror, plus att mannen ska ha skrikit allah akbar, ja då har vi ett helt nytt fall, en helt annan sorts blodspillan i vårt land. Som aldrig hänt förut.
Men det kanske jag inte behöver förklara för dig.[/quote
Snyggt duckande av min fråga. Du fortsätter att spekulera, men har inga källhänvisningar för det du säger ska ha hänt. Var någonstans har du läst att han ska ha skrikit "allah akbar" tex? På avpixlat?