• sjuttiofemman

Var Ikea-dådet invandringens fel?

Kort efter dådet på Ikea i Västerås skrev andre vice talman Björn Söder på Facebook att utan invandring hade det inte hänt.

Vad anser du, är det invandringens fel?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var Ikea-dådet invandringens fel?
  • tobbe01
    SupersurasunkSara skrev 2015-08-22 19:50:17 följande:
    Nu var jag nog otydlig. En psykologisk utvärdering bär göras DIREKT innan de ens blir tilldelade ett boende.

Fö tycker jag att en person som har fått asyl i ett icke krigshärjat land inte ens ska övervägas att ges asyl här, de bör skickas tillbaka omgående. Vill de senare flytta hit får de göra som alla andra som inte flyr: Söka jobb så de kan försörja sig.
    Instämmer men det där med "psykologisk utvärdering" är jag inte säker på att Sverige klarar som det ser ut. Jag har läst om unga flickor som skär sig och vårdas på rättspsyk!!!
  • SupersurasunkSara
    tobbe01 skrev 2015-08-22 20:02:54 följande:
    Instämmer men det där med "psykologisk utvärdering" är jag inte säker på att Sverige klarar som det ser ut. Jag har läst om unga flickor som skär sig och vårdas på rättspsyk!!!
    Nej, i dagsläget tror jag inte de klarar av det. Men med en begränsning av invandringen, som tex att inte ens överväga att ta emot någon som redan fått asyl någon annanstans, så ger det sig nog i sinom tid. Det finns annan hjälp att ta till för olika psykiska åkommor än att lägga in folk på psyket, men de metoderna ses inte som rumsrena. (Än iaf)
  • tobbe01
    Absolut rent skrev 2015-08-22 21:19:29 följande:

Nej verkligen inte!Det var en sjuk desperat människas dåd.,,,,,

......varför var han "desperat" tänker du? Utvisad till Italien..........grymt?
  • Nerfherder
    tobbe01 skrev 2015-08-22 21:23:28 följande:

......varför var han "desperat" tänker du? Utvisad till Italien..........grymt?

Öppna ditt hjärta, bara liiiiite grand va
  • tobbe01
    Nerfherder skrev 2015-08-22 21:25:48 följande:
    Öppna ditt hjärta, bara liiiiite grand va
    Kan du utveckla vad du menar kära "nerfis"? Jag tror att Italien är ett rätt rimligt land att bo i. Men du vet kanske bättre? Om mördaren utvisats till hemlandet och kunde vänta sig ett direkt dödsstraff så kan dubbelmordet någonstans bli förklarligt och begripligt (aldrig ursäktat) då varje individ är sig själv närmast.....................men Italien.
  • Nerfherder
    tobbe01 skrev 2015-08-22 21:31:05 följande:

Kan du utveckla vad du menar kära "nerfis"? Jag tror att Italien är ett rätt rimligt land att bo i. Men du vet kanske bättre? Om mördaren utvisats till hemlandet och kunde vänta sig ett direkt dödsstraff så kan dubbelmordet någonstans bli förklarligt och begripligt (aldrig ursäktat) då varje individ är sig själv närmast.....................men Italien.

Har man precis börjat skapa sig en tillvaro i ett land, med kompisar osv, och sedan helt plötsligt bli uppryckt. Hur skulle du ta det, om du blev tvångssvvisad på det där sättet? Vi vet inte om han ens visste vilket land han skulle till. Btw, Italien är ett skitland i jämförelse med sverige. Morden var avskyvärda, men det ska till rätt mycket panik också.

Hur var det nu, tror du på riktigt att Kamprad kan hållas ansvarig? Isf måste hela kedjan med människor som sett till att han ska komma hit belastas.
  • tobbe01
    Nerfherder skrev 2015-08-22 21:46:06 följande:
    Har man precis börjat skapa sig en tillvaro i ett land, med kompisar osv, och sedan helt plötsligt bli uppryckt. Hur skulle du ta det, om du blev tvångssvvisad på det där sättet? Vi vet inte om han ens visste vilket land han skulle till. Btw, Italien är ett skitland i jämförelse med sverige. Morden var avskyvärda, men det ska till rätt mycket panik också.

Hur var det nu, tror du på riktigt att Kamprad kan hållas ansvarig? Isf måste hela kedjan med människor som sett till att han ska komma hit belastas.
    Jag blir rörd och gripen över ditt försvar för dubbelmördaren. Han kanske inte visste att det var Italien han skulle utvisas till?! Så viktigt att migrationsverket är tydliga med sina besked. Så himla trist att folk ska få halsen avskuren på IKEA när allt egentligen handlar om ett missförstånd. Gråter ljudligt.......
  • Nerfherder
    tobbe01 skrev 2015-08-22 21:59:27 följande:

Jag blir rörd och gripen över ditt försvar för dubbelmördaren. Han kanske inte visste att det var Italien han skulle utvisas till?! Så viktigt att migrationsverket är tydliga med sina besked. Så himla trist att folk ska få halsen avskuren på IKEA när allt egentligen handlar om ett missförstånd. Gråter ljudligt.......

Jag visste att du skulle skriva att jag försvarar honom. Trots att jag FÖRKLARAR hur det KAN ha gått till. Snygg duckning av min sista fråga förresten.
  • tobbe01
    Nerfherder skrev 2015-08-22 22:03:37 följande:
    Jag visste att du skulle skriva att jag försvarar honom. Trots att jag FÖRKLARAR hur det KAN ha gått till. Snygg duckning av min sista fråga förresten.
    Du menar frågan om Kamprad kan hållas ansvarig? Jag har uppenbarligen för höga tankar om dig "nerfis? Ironi........googla
Svar på tråden Var Ikea-dådet invandringens fel?