• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • SJLN

Fy vad jag tycker syns om er som har det så jobbigt. Det är klart att jag också längtar tills förlossningen drar igång men jag kan inte direkt påstå att det är speciellt jobbigt att vänta, mer förväntansfullt och spännande. Och lite läskigt. Men jag har bara gått över en dag än så länge så jag hinner nog tröttna på det snart ^^

• Tausen

Börjar känna som att jag inte ens är gravid och aldrig kommer få nån bebis... :(

• TriciaN
    Tausen skrev 2016-05-28 15:40:04 följande:

Börjar känna som att jag inte ens är gravid och aldrig kommer få nån bebis... :(

I feel You
  • Tausen

Hur vet man egentligen om man har vattniga flytningar, läcker urin eller om man läcker fostervatten??? Känns som att jag är blöt jämt... :/

Vill helst inte behöva fixa barnvakt för för att åka in om det inte är nåt...

OM man läcker lite fostervatten så här i slutet, är det farligt, gör de nånting åt det eller får man ändå avvakta några dagar?? Nån som vet??

• Pell
    Tausen skrev 2016-05-28 20:24:45 följande:

Hur vet man egentligen om man har vattniga flytningar, läcker urin eller om man läcker fostervatten??? Känns som att jag är blöt jämt... :/

OM man läcker lite fostervatten så här i slutet, är det farligt, gör de nånting åt det eller får man ändå avvakta några dagar?? Nån som vet??

Faktiskt funderat detsamma! Samt att jag nyser och hostar så jag kissar på mig (tror jag, men funderar ändå på om det är vattnet).
  • SJLN
    Tausen skrev 2016-05-28 20:24:45 följande:

Nja alltså det ska väl inte vara farligt men risken för infektion ökar väl när vattnet har gått. Jag vet att man oftast blir igångsatt efter 2-3 dygn om vattnet gått utan att förlossningen kommer igång. Jag tycker du ska ringa och prata med förlossningen ändå, de kan ju aldrig tvinga dig att komma in om du inte vill så det skadar inte att prata med dem även om du inte vill skaffa barnvakt och så.

Det ska ju också finnas nå bindor på apoteket som ändrar färg om det är fostervatten, har dock hört att de inte är helt tillförlitliga då de ofta blir svagt blå även om det är bara kiss/flytningar..
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-05-29 07:23:51 följande:

BF dagen är här. Om hon ändå ville komma ut, perfekt morsdag present.

Hade vart nått!! Hade bf igår :/
  • Tausen

Bf + 3

Trodde verkligen att jag skulle ha ett barn till nu... varför ska det ta längre tid den här gången, andra barnet ska ju gå fortare....

Blir mer och mer nojig för att nåt ska bli fel oxå :(

Gnäll, gnäll och gnäll!!!