• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Sajocawa
    Novembersmile skrev 2015-09-19 09:00:52 följande:

Här verkar det som att det lyckliga slutar.. :'( börjat blöda och har mensvärk :( v. 5+6 idag . Blöder inte så mycket men tillräckligt för att jag tror det är missfall :'( känns förjävligt !

Åh nej! Så ska det inte bli ju! Men du, många blöder under graviditeten utan att det är farligt... Har du känt någon smärta? Be om att få komma in och kolla! <3
  • Soi88

Hej hej!

Vad roligt stad; våra förste är födda samma dag :)

Har BF 18 maj om allt går som det ska.

Har 3 missfall i bagaget, så ropar inte hej på lääänge än :)

Roligt med ett forum att prata om det, vi håller vårt ganska hemligt så man är ju sugen på gravidsnack!

Novembersmile; beklagar o vet precis hur det är..

Ring imorgon till KK o få ett ul, det går att se nåt från V6.

Stor kram o lycka till oavsett utgång ??

• Fagelfri

Så tråkigt för er två som fått era drömmar krossade denna gång :( kan relatera då jag själv gått igenom det <3 hoppas ni får bra stöd och att ni snart får er lilla bebis

• jag_1987

Plussade i dag för nån timma sen BIM -4 klart och tydligt :) tog ut spiral för ca två veckor sen ochh hade ägglossning 4 dagar efter.. Hurra! Har testat negativt fram tills i dag! Har en dotter på 2,5år! Så obeskrivligt glad

• mariafii

Grattis jag...1987

Beklagar till er som misstänker mf

En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • jag_1987

Tack! Har jäkla molvärk konstant och rinnande näsa. Synd bara att man är så nojjigt att det inte ska gå vägen! Att man inte kan få njuta på riktigt förrens v.12 :(

• Novembersmile

Någon som vet hur länge man plussar efter MF? Har läst att det kan ta upp till 9!!!! Veckor?

BF 2016-05-14
  • mariafii
    Novembersmile skrev 2015-09-20 07:04:38 följande:

Någon som vet hur länge man plussar efter MF? Har läst att det kan ta upp till 9!!!! Veckor?

Har det kommit mycket och du haft ont? Kollat upp?
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • EmPe
    Novembersmile skrev 2015-09-20 07:04:38 följande:

BF 2016-05-14
    Det är olika och jag skulle tro att det kan bero på hur långt gången du är. För mig gick det väldigt fort. Jag fick mitt mf i v4+6, blödde en dag och sen avtog det under ca 3 dagar. Jag fick negativt gravtest rätt omgående. Efter blödningen började jag om med äl-tester och fick ny äl exakt 14 dagar efter blödningens första dag. Missfallet var alltså den 3 aug och plus igen den 27 aug. Går in i v 8 i morgon och än då länge går det bra! Hoppas att det går fort för dig också..det kan göra det! Kram
Svar på tråden BF maj 2016