• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • myownworstenemy
    Tallbarr12 skrev 2015-09-20 18:15:50 följande:

Jag utsätter mina tänder för ett ofrivilligt stresstest för tillfället... Är jäkligt känslig för at få lågt blodsocker så äter något en gång i timmen samtidigt som jag får kväljningar av tandborstningen och därför inte kan borsta så länge som jag vill...

Hej försämrad tandhälsa!

Om det är jobbigt att borsta länge kanske du kan äta några fluortabletter per dag eller använda Flux?
  • mariafii

Vi gjorde inte KUB sist och kommer troligen inte göra det nu heller

En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • Tallbarr12
    myownworstenemy skrev 2015-09-20 22:47:12 följande:
    Om det är jobbigt att borsta länge kanske du kan äta några fluortabletter per dag eller använda Flux?
    Käkar en del salivstimulerande tabletter som det är fluor i, för jag är dessutom så jäkla torr i munnen. Men ja, borde kanske prova flux! Tack för tipset.
  • kicken

Hej på er! Nu var det ett tag sen jag skrev. Beklagar novembersmile :( tråkig läsning.

Här väntar man med spänning på tidigt vul. Tiden går sååå långsamt!.

Vid det här laget när jag var gravid med vår lilla tjej som är snart 2 så låg jag och kramade toaletten. Jag har inte alls lika starka symptom den här gången. På onsdag går vi in i 8+0 vilket var dagen jag fick mf i augusti. Håller tummarna att ärtan stannar där inne. Vill att det ska bli oktober så att jag får se om det finns nåt liv där inne.

Det är svårt att hålla hjärnan sysselsatt och inte gå och grunna så mkt :/

Hat ni vågat berätta för nån ännu?

• Granskog

Hej! Jag måste hoppa in i tråden nu fast jag inte är säker på att jag är gravid. Hade ÄL nångång mellan 8-10.9 och efter det har jag haft klara grav.symptom. Jag väntar och väntar på att jag ska få ta test! Har haft långsam matsmältning, förstoppning, dov mensvärk nästan varje dag och nu senaste dagarna har jag även börjat känna av i korsryggen. Dessutom har min hy i ansiktet blivit otroligt fet och jobbig och jag får lätt kräkreflexer av saker ja inte reagerat på förut?? När fick ni de första symptomen? Och när tog ni test?? Räknade ut att OM jag är gravid (vilket jag vill tro efter hur jag mår) så kommer det bebis någon av sista dagarna i maj 2016 (eventuellt början av juni)

• Sajocawa
    Granskog skrev 2015-09-21 08:04:09 följande:

Hej! Jag måste hoppa in i tråden nu fast jag inte är säker på att jag är gravid. Hade ÄL nångång mellan 8-10.9 och efter det har jag haft klara grav.symptom. Jag väntar och väntar på att jag ska få ta test! Har haft långsam matsmältning, förstoppning, dov mensvärk nästan varje dag och nu senaste dagarna har jag även börjat känna av i korsryggen. Dessutom har min hy i ansiktet blivit otroligt fet och jobbig och jag får lätt kräkreflexer av saker ja inte reagerat på förut?? När fick ni de första symptomen? Och när tog ni test?? Räknade ut att OM jag är gravid (vilket jag vill tro efter hur jag mår) så kommer det bebis någon av sista dagarna i maj 2016 (eventuellt början av juni)

Spännande... Jag vet inte om jag fick direkt synptom, snarare sånt som skulle kunna tolkas som graviditet (när man letar under varje sten efter tecken) men sånt som egentligen också kan tyda på en icke-graviditet. Jag testade på äl+9 så tycker du borde kunna ta ett test. När har du BIM?
  • lindathe

Brun blödning. :(
    Imorse upptäckte jag att jag blöder, inte mycket och bara brunt än sålänge.Är i vecka 6 nu. (5+0)
    Det känns såklart inte bra, både jag och sambon blev riktigt oroliga. Är det någon idé att ringa till Gyn och försöka få ett VUL? Kan de se fostret så här tidigt? Eller ska vi bara avvakta...

• Granskog
    Sajocawa skrev 2015-09-21 08:27:08 följande:

Spännande... Jag vet inte om jag fick direkt synptom, snarare sånt som skulle kunna tolkas som graviditet (när man letar under varje sten efter tecken) men sånt som egentligen också kan tyda på en icke-graviditet. Jag testade på äl+9 så tycker du borde kunna ta ett test. När har du BIM?

BIM på torsdag denna vecka, men efter att jag tog ut spiralen (i somras) har den kunnat hoppa med 1-4 dagar... Men räknade ut att ungefär på torsdag! :) Jag tog ett test förra tisdagen som visade neg. Men jag kunde hålla mig IFALL de sku ha visat :P Men det var som sagt negativt.
  • mariafii
    lindathe skrev 2015-09-21 08:40:28 följande:

Brun blödning. :(

Imorse upptäckte jag att jag blöder, inte mycket och bara brunt än sålänge.Är i vecka 6 nu. (5+0)

Det känns såklart inte bra, både jag och sambon blev riktigt oroliga. Är det någon idé att ringa till Gyn och försöka få ett VUL? Kan de se fostret så här tidigt? Eller ska vi bara avvakta...

Är det brunt och du inte har ont tror jag det inte behöver vara något. Men ring iaf om du är orolig och se vad dom säger
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • lindathe

Vi fick en tid den 29/9 för VUL. Har haft ett utomkvedshavandeskap tidigare, då ena äggledaren brast. Då hade jag fruktansvärda smärtor. Nu känner jag lite krampaktigt långt ner på sidan, men inte i närheten av de smärtor jag hade då. Det jag är mest orolig över är att få ett till utomkvedshavandeskap så att jag inte har någon äggledare kvar. :(

Svar på tråden BF maj 2016