• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Tallbarr12

Jag blev helt sjukt sugen på sushi imorse och kunde inte tänka på något annat! Sicken tur då att jag har en förstående man som gör allt för sin gravida fru och köper hem efter jobbet

• mariafii
    Tallbarr12 skrev 2015-09-21 21:49:11 följande:

Jag blev helt sjukt sugen på sushi imorse och kunde inte tänka på något annat! Sicken tur då att jag har en förstående man som gör allt för sin gravida fru och köper hem efter jobbet

Tänk bara på att det ska vara färskt :)
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • Tallbarr12
    mariafii skrev 2015-09-22 06:40:56 följande:
    Tänk bara på att det ska vara färskt :)
    Absolut! Köper från ställe med bra åtgång och absolut inte buffé. Och inga konstiga fiskar som kan ha legat lite för länge. Tack för omtanken!
  • mariafii
    Tallbarr12 skrev 2015-09-22 06:44:48 följande:

Absolut! Köper från ställe med bra åtgång och absolut inte buffé. Och inga konstiga fiskar som kan ha legat lite för länge. Tack för omtanken!

Låter gott :) snällt av honom ;)
  • Anonym (Island88)

Är de lama med veg sushi eller gäller de bara de med fisk??:)

• Anonym (Island88)

*samma

Anonym (Island88) skrev 2015-09-22 09:10:33 följande:

Är de lama med veg sushi eller gäller de bara de med fisk??:)

• lairam
    Granskog skrev 2015-09-21 13:30:32 följande:
    Väntar sj på att få ta test och vill såååå att de ska va positivt! Om jag är gravid har jag bf i slutet av maj :) Lycka till! Hoppas allt går bra!
    Vad kul:) Då hoppas jag att du får ditt plus snart du också! Kunde inte hålla mig utan tog ett nytt CB som nu en vecka senare visar 2-3, så skönt för min orolighet att hcg-nivån ökar!
  • grebdinl

Jag har läst och hoppat fram och tillbaka i er tråd och bestämde mig för att göra ett inlägg. Jag plussade imorse och är nog fortfarande lite chockad! Det är inget som vi planerat och massor av tankar snurrar i skallen. Det är första barnet och något vi pratat om att vänta med då vi har en långresa bokad i april. Hur göra med den? Hur berätta för gubben? Så många tankar som cirkulerar! Senaste mensens första dag var 13 augusti och har försökt räkna ut och kommit fram till att jag kan vara i vecka 6, stämmer det? Jag tog ett test då jag insåg att mensen uteblivit + att bröstvårtorna är otroligt ömma. Jag fick ett plus med en gång, jag kan fortfarande inte riktigt ta in det!

• mydevotion
    grebdinl skrev 2015-09-22 12:07:33 följande:

Jag har läst och hoppat fram och tillbaka i er tråd och bestämde mig för att göra ett inlägg. Jag plussade imorse och är nog fortfarande lite chockad! Det är inget som vi planerat och massor av tankar snurrar i skallen. Det är första barnet och något vi pratat om att vänta med då vi har en långresa bokad i april. Hur göra med den? Hur berätta för gubben? Så många tankar som cirkulerar! Senaste mensens första dag var 13 augusti och har försökt räkna ut och kommit fram till att jag kan vara i vecka 6, stämmer det? Jag tog ett test då jag insåg att mensen uteblivit + att bröstvårtorna är otroligt ömma. Jag fick ett plus med en gång, jag kan fortfarande inte riktigt ta in det!

Hej och grattis! Jag är i 6+0 idag och min mens första dag var 8/8:) så din uträkning kan stämma! När jag var gravid med vårt första barn så åkte vi till Thailand i 3 veckor (mellan v 12-15). Det gick fint, så det ska inte vara några problem att resa. Prata bara med BVC innan såklart!!:)
  • grebdinl
    mydevotion skrev 2015-09-22 13:40:28 följande:

Hej och grattis! Jag är i 6+0 idag och min mens första dag var 8/8:) så din uträkning kan stämma! När jag var gravid med vårt första barn så åkte vi till Thailand i 3 veckor (mellan v 12-15). Det gick fint, så det ska inte vara några problem att resa. Prata bara med BVC innan såklart!!:)

Vilken känsla med första grattis-hälsningen! Grattis till dig med, vad spännande med ett syskon! :)

Känns som att jag drömmer men testet övertygar mig varje gång om att det faktiskt är sant! Nu vill jag bara få hem gubben så att jag kan berätta. Vill verkligen inte ta det över telefon. Resan är något vi sett fram emot och bokade tidigt. Men att resa i v 33-35 med långa flygtider, går det? Jag har som sagt ingen aning, detta är helt nytt för mig! Enligt flygbolaget har de som policy att från v 36 är endast 4 timmars flygning ok. Att du reste i v 12-15 känns säkrare. Åh, så många funderingar som behöver svar!
Svar på tråden BF maj 2016