Kvinna, varför är du singel?
Hur länge har du varit singel?
Trivs du eller mår du dåligt över det?
Upptagna behöver inte svara bör tilläggas...
29 år. Varit singel 4.5 år.
Trivs rätt så bra att vara själv men ibland saknar jag att ha någon. Men har svårt att träffa någon då jag är ensamstående på heltid med barn med olika diagnoser så svårt att försöka hitta någon om jag hade velat det för jag får inte ihop det med dejting m.m ändå och så går mycket tid å mitt barn och allt runt omkring.. Så är man väl inte så attraktiv på singelmarknaden direkt haha! :)
Det är ju bara att göra slut/skilja sig så blir det en singelkille över till nån av oss andra!
I fem år. Jag älskar att vara singel. Frihet, att inte behöva ta hänsyn till någon, slippa tjat. Jag kommer inte att ha fler förhållanden av traditionellt partyp.
Hur länge har du varit singel? - Nästan fyra år.
Trivs du eller mår du dåligt över det? - Åh, jag trivs som fisken! Jag älskar att vara singel!
//Kvinna, 27 år.
34 år. Alltid varit singel. Svårt att hitta man när jag vill vänta med sex till äktenskapet. Det har sina fördelar, men jag har också stark längtan efter sex, man och barn.
Tja alltså, förbanden brukar och orkar man ju sällan diskutera.
Jag är singel för att jag gjort dåliga val, och sedan så är ju karlar rätt knepiga. Skämt åsido!
Är självständig så mår inte dåligt av mitt singelskap, däremot vore ju det ultimata att finna en "hubby" som är "bloody marvelous". Ensam är inte alltid stark, men man mår bättre av det än att känna sig ensam i en relation.
Varit singel i 16 år. Ser mkt bra ut men dras med obotlig sjukdom. Har även ett funktionshindrat barn. Hade ett väldigt dåligt förhållande innan och insåg att det finns bra mycket värre saker här i livet än att vara ensamstående.
Fel partner drar enormt mycket energi från en och ger mer jobb än nöje.
Även ekonomin blomstrar när jag inte behöver ta hänsyn till mer än mig och mitt barn.
Visst med rätt partner skulle ekonomin vara fantastisk och säkert arbetsbördan lätta avsevärt, trygghet och allt sånt trevligt, men har många vänner som sitter i långa förhållanden som jag verkligen inte avundas.
Är själv för snäll och skulle jag råka ut för fel individ skulle det kunna gå riktigt illa.. Så ensam är stark, själv är bästa dräng osv.
Kvinna 47 år. Varit singel i 3 år efter ett 13 års förhållande.
Väntar fortfarande på att exet ska komma tillbaka, då vi är bästa vänner samt har underbart sex...
Hur länge har du varit singel? - Ca ett år nu, efter ett 13 år långt förhållande.
Trivs du eller mår du dåligt över det? - Trivs alldeles utmärkt! Men saknar sex och närhet ibland. Sysslar inte med krogragg eller andra sorters ONS och har fyra barn nästan på heltid så det är svårt att hitta tiden till att 'ragga' :P Så för att summera det hela: är helnöjd med att vara singel på det stora hela, men sexuell frustration förtar en del av tjusningen med singellivet.