Mångkultur
Jag är söker på att du kan formulerna om ditt urpsrungliga inlägg om 'import' , men jag är inte säker att du vill uttrycka någonting annat än det inlägget förde fram.
Nej, jag skriver inte att SAOB säger att ordet import i sig har en rasistisk eller främlingsfientlig betydelse
Du går igång på egna föreställningar. Det måste kännas bra
I den citerade texten från SOAB finns ett tydligt exempel på hur ordet används rasistiskt och främlingsfientligt, och helt i linje med resonemanget från texten citerad från lagen nu.
Skriver du som anonym förutom med ditt ordinarie nick? eller har jag verkligen anklagat dig utan anonymitet för att vara rasist?
Någon använder ordet import i figurativ betydelse.
Då går du igång om tullavgifter, människohandel, att ordet import i sig har rasistisk och främlingsfientlig betydelse enligt SAOB. att import av flyktingar är ett uttryck som är rasistiskt och strider mot lagen. Så citerar du innebörden av hets mot folkgrupp, förmodligen för att du tror att en del i tråden inte har detta klart för sig. Plus lite antydningar om att jag och en del andra i tråden är rasister.
Intressant, men nu har jag slösat nog med tid på detta nonsensämne med hittepå-definitioner, läsande mellan raderna, fultolkningar, mästrande och försök att utmåla vissa här som rasister.
Innebörden av att använda ordet import i samband med flyktingar och asylsökande eller att koppla import och problem till egenskaper i sig hos dessa är enligt svensk lag att uttrycka hets mot folkgrupp.
Det är inte jag som bestämt det.
Sjövett 1964, Sverige. Svensk kultur.
Du pratar om politik och hur stor samhällsapparat och samhällsservice är. Det är inte kultur...
...annat än för etnonationalister och kultur rasister då, där är kultur/etnicitet samma som politik och politik samma som kultur/etnicitet

Struntprat.
Internationella företag med tillverkning i låglöneländer befara inte tillräckligt mycket lön eller skatt för att möjliggöra att det lokala samhället ska kunna ha den ekonomiska utvecklingen att bygga ett hållbart miljöarbete.
Det finns gott om exempel om svenska företag som i låglöneländer låter personal sova vid symaskinerna för att de måste, släpper ut gifter och avfall som förgiftar både människor och miljö.
Om du tittar på äldre svensk stor industri ser du miljökatastrofer. Det finns gott om exempel med förgiftad mark och förgiftad sjöbotten och förgiftade människor i industriländer.
Tron att det handlar om kultur är en kulturrasistisk föreställning. Att tro att kultur är det enda som återstår visar på två saker. Dels på rasism och dels på en okunskap om produktionsgörhållanden och internationell industri och tillverkning.