• Pluttan

Vi som testar rosenrot för att bli gravida

Tänkte testa rosenrot för andra gången gången denna månaden. Nu hoppas jag att det ska bli vår tur att plussa :)

Om det finns andra där ute som tänkte testa rosenrot för att kunna bli gravida får ni gärna följa på. Kul om vi var några så kan vi stötta varandra.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Svar på tråden Vi som testar rosenrot för att bli gravida
  • Pluttan

Enligt vad jag läst mig till ska rosenroten i första hand stabilisera en oregelbunden menscykel. Men även ge en bättre äl. Som i sin tur kan eventuellt leda till att man lättare kan bli gravid. Finns dock inga riktiga belegg. har en regelbunden menscykel på 28 dagar. Men efter två täta graviditeter så flippade äl ut. Men förra månaden med rosenrot fick jag en kraftig äl. Så nu testar jag för andra gången.

• Babydreamer
    Pluttan skrev 2015-08-31 15:07:48 följande:

Spännande! Är det första gången du kör med det? Försökt länge? Vill du följas åt?

Japp, det är första gången :) har förhoppningsvis ägglossning någon gång i kommande veckan :) känner mig väldigt spänd inför huruvida jag lättare kommer känna av den denna gång :)
  • Babydreamer
    Pluttan skrev 2015-08-31 15:07:48 följande:

Spännande! Är det första gången du kör med det? Försökt länge? Vill du följas åt?

Japp, det är första gången :) har förhoppningsvis ägglossning någon gång i kommande veckan :) känner mig väldigt spänd inför huruvida jag lättare kommer känna av den denna gång :)
  • Babydreamer

Menade att det är första gången med RR och BDG. Inne på tredje försöket att bli gravid igen efter missfall i januari.

• Pluttan

Finns det verkligen inga fler som vill haka på? :(

• Ajvar

Jag vill!!! Min cykel har stegrat med 4 dagar varje månad sen jag slutade med p-piller i mars.. Senaste mensen kom efter 43 dagar. Modet sjunker liksom. Jag "bör" ha ÄL inom 2 veckor eftersom jag nu är på cykeldag 18. Är det försent att springa och köpa rosenrot idag? Kan man göra det på Apoteket?

• Pluttan

Hej vad kul att du vill hänga på.

Tror inte att det är för sent. Hoppas att rosenrot kan hjälpa dig få ordning på din cykel.

Jag köpte min rosenrot (artic root) på apoteket.

• Ajvar
    Pluttan skrev 2015-09-06 09:36:45 följande:

Hej vad kul att du vill hänga på.

Tror inte att det är för sent. Hoppas att rosenrot kan hjälpa dig få ordning på din cykel.

Jag köpte min rosenrot (artic root) på apoteket.

Hur går det för dig?
  • Pluttan

Ägglossning troligen ikväll. Har haft hugg/stickningar i magen. Hade samlag igår kväll. Så hoppas verkligen att det tog sig nu då.

Hur går det själv? Har du börjat med rosenrot än?

• Ajvar
    Pluttan skrev 2015-09-09 23:19:16 följande:

Ägglossning troligen ikväll. Har haft hugg/stickningar i magen. Hade samlag igår kväll. Så hoppas verkligen att det tog sig nu då.

Hur går det själv? Har du börjat med rosenrot än?

Jag började i förrgår! Eftersom jag troligen inte har ÄL på någon vecka eller två till (suck) så tänkte jag börja ÄL-testa typ om en vecka.. Lär väl märka på tempen om rosenrot gjort skillnad :)
Svar på tråden Vi som testar rosenrot för att bli gravida