• Pluttan

Vi som testar rosenrot för att bli gravida

Tänkte testa rosenrot för andra gången gången denna månaden. Nu hoppas jag att det ska bli vår tur att plussa :)

Om det finns andra där ute som tänkte testa rosenrot för att kunna bli gravida får ni gärna följa på. Kul om vi var några så kan vi stötta varandra.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Svar på tråden Vi som testar rosenrot för att bli gravida
  • Koovah

Jag hakar gärna på här :) slutade med piller 4 juli, fick sedan en pillermens och sen hade jag senaste mensen 8/8 och nu har den inte dykt upp. Ligger på BIM+7 och testade senast igår men det var negativt. Så beställde rosenrot igår :)

Hur går det för er? :D

• Ajvar
    Koovah skrev 2015-09-16 10:54:13 följande:

Jag hakar gärna på här :) slutade med piller 4 juli, fick sedan en pillermens och sen hade jag senaste mensen 8/8 och nu har den inte dykt upp. Ligger på BIM+7 och testade senast igår men det var negativt. Så beställde rosenrot igår :)

Hur går det för er? :D

Jag var hos gyn i måndags och diagnosen PCOS så det går rätt dåligt faktiskt. Cykeldag 29 idag och för fem dagar sen hade jag två ägg a 10mm "på G" men som hämmas av de andra små äggblåsorna (som alltså är pco). Tillbaka på måndag för att se om någon tillväxt skett. I normala fall växer äggblåsorna 1-2mm /dygn men i mitt fall behöver dom alltså inte ha någon tillväxt alls :(
  • tokfia84

Jag hoppar gärna in här! Slutade med p-piller den 12 april och har försökt sedan dess. Mensen har kommit igång på riktigt efter pillerstopp och den är relativt regelbunden. Började med rosenrot 3-4 veckor sedan och har/har haft ägglossning i dagarna. Med risk för att låta lite äcklig med det jag har märkt sedan jag började är mer ägglossningsflytningar.

• Lillemy1980

Började med rosenrot efter min mens, började tempa och testa med cb ägglossningstest och gick rätt från rund ring till max fertilitet i dag så nu blir det att mysa på och hoppas ????

• Babydreamer

Mensen kom idag flera dagar för tidigt. Kanske pga rosenroten och bidrottninggelen. Hellre några dagar för tidigt än försent så man slipper börja fundera över ev graviditet. Bara börja knapra rosenrot och bidrottninggele igen då.

• Ang82

Började med rosenrot denna månaden, kände av äl mycket starkare och har bim idag ev imorgon. Tyckte det var mer små värk mellan mensen fram till äl och efter det inget alls. Brukar mera ha tvärtom. Tog ett test igår som var negativt, måndag blir det ett nytt om mensen inte kommit.

• sommarblomma1

Hoppar in här! Provade rosenrot förra cykeln men mensen kom igår. Kände Dock sv äl väldigt kraftigt så ger det en chans även denna månad. Tänkte kombinera med munkpeppar också! Hur många tabetter om dagen tar ni?

• Pluttan

Hej och välkomna nya. Kul att fler hittat hit. Tyvärr dök mensen upp denna gången med. Så nu blir det tredje försöket med rosenrot. Hur går det för er andra?

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Lillemy1980

Nyss klar med ägglossningen så nu är det bara att vänta. Passade på med massa mys under mina fertila dagar så vi får väl se vad som händer.

• twinboymom

Jag försökte att bli gravid i några månader. Började använda äl-stickor men hade knappt ägglossning. Började använda rosenrot och bisolvon varje dag en månad= superstark ägglossning, blev gravid direkt, och fick tvillingar.

Om jag någon gång vill få fler barn kommer jag absolut köra på Rosenrot igen. Lycka till!

Svar på tråden Vi som testar rosenrot för att bli gravida