• Pluttan

Vi som testar rosenrot för att bli gravida

Tänkte testa rosenrot för andra gången gången denna månaden. Nu hoppas jag att det ska bli vår tur att plussa :)

Om det finns andra där ute som tänkte testa rosenrot för att kunna bli gravida får ni gärna följa på. Kul om vi var några så kan vi stötta varandra.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Svar på tråden Vi som testar rosenrot för att bli gravida
  • Sessie
    twinboymom skrev 2015-09-27 06:43:09 följande:

Jag försökte att bli gravid i några månader. Började använda äl-stickor men hade knappt ägglossning. Började använda rosenrot och bisolvon varje dag en månad= superstark ägglossning, blev gravid direkt, och fick tvillingar.

Om jag någon gång vill få fler barn kommer jag absolut köra på Rosenrot igen. Lycka till!

Wow! :) Men hur kan bisolvon hjälpa?
  • Sessie

Hej! Hoppar gärna in här! Blev gravid med rosenrot förra graviditeten. Tog ut spiral i Augusti och detta är andra försöket och första försöket med rosenrot. Har känt av min äl båda månaderna , men som någon annan skrev så är det väl flytningarna (ursäkta äckelinfo) som ökat. Jag har också känt något mellanting mellan stick och hugg på vänster sida.. Och jag tror dessutom att min ÄL blev tidigare för jag vart mer sugen om man säger så =) Tog test dagen efter som visade blinkande glad smiley..så jag tror absolut den kommit några dagar tidigare..
    Nu hoppas jag att det blir positivt denna månaden.
    Jag har BIM  runt 2-5/10.. =)

• tokfia84

Jag inväntar BIM 1/10. Vet inte om jag känner mig annorlunda denna gången. Har iofs känt av "mensvärk" till och från denna veckan samt en fruktansvärd trötthet. Har varit grymt sugen på att ta ett graviditetstest men kommer nog vänta till på torsdag.

• Babydreamer

Inne på andra försöket med rosenrot och bidrottninggele. Förra månaden hade jag min kortaste cykel hittills efter ett uteblivet missfall i augusti förra året. Har haft ca 38 dagar detta år men förra cykeln hade jag 31 dagar och tror stenhårt på att det är rosenroten och bidrottninggelens förtjänst :) idag har jag haft riktigt ont på vänster sida så tror jag har ägglossning idag! Vi hade sex igår morse och hoppas det tar sig denna gång.

• lilleskutt86

Hej!

Jag började med rosenrot strax en vecka innan min ägglossning som var den 1 oktober. Hade mycket ägglossningssmärtor, mycket mer än vad jag brukar ha. Nu en vecka efter ägglossning har jag fortfarande hemskt ont i brösten och känner även en molande värk i magen. Jag brukar inte känna det såhär kraftigt mellan ÄL och mens. Hoppas givetvis att det tog sig men kan också vara pga rosenroten!

• sommarblomma1

Jag äter min andra omgång med rosenrot nu. Förra cykeln blev 37 dagar och nu är jag på dag 19 utan äl än så cyklen blir nog inte kortare denna gång heller. Äter även munkpeppar men verkar inte ge effekt på mig heller? Rosenroten gjorde iaf att jag kände av äl ordentligt förra gången!

• Lillemy1980

Har inte ätit rosenrot denna cykel, men förra mnd kände jag av min äl så mycket att jag trodde något var fel.. denna mnd fick jag mens på tisdag men har "blött" bara brunt slem i 4 dagar och nu är det över... Fattar ingenting

• lilleskutt86
    tokfia84 skrev 2015-11-06 20:21:50 följande:

Hur går det för alla här?

Jag började med rosenrot i slutet av september och plussade i mitten av oktober så det tog sig på första månaden med rosenrot. Om det var den eller inte kan man aldrig veta men jag kände ju av ägglossningen extremt mycket den månaden! :)
Svar på tråden Vi som testar rosenrot för att bli gravida