• Astrid92

Vi som väntar första barnet, bf mars/april 2016 :D

Är 23 år och väntar mitt första barn med min sambo, hade vart jätte roligt att följas upp med några andra som också väntar första barnet som beräknas komma i mars/april 2016 :) 

• Svar på tråden Vi som väntar första barnet, bf mars/april 2016 :D
  • Emmsii

Hej!

Jag är 25 år och väntar också mitt första barn. Har fått bf sån ca första veckan i april, Men man vet ju aldrig när det blir då :) kul om vi med första barnet kan följas åt lite och dela erfarenheter och frågetecken :)

• Astrid92

Hej! Kul att ni vill vara med och följa upp :) Ska till BM på onsdag för inskrivning. Vi har fått bf sista v i mars, spännande :) Är i v 11 nu (10+3).

• Emmsii

Så spännande ! Jag är i v 11. 10+1. Så skiljer inte många dagar men jag har fått bf 8 april.

• Astrid92
    V 12 idag (11+0) :) BF beräknat 31 mars 2016:)  Inskrivningen hos barnmorskan gick bra och ska dit igen den 23/9. Hur mår ni? Själv så har jag genomgått några veckor av FRUKTANSVÄRT illamående.. Nu är det periodvis bättre men mår fortfarande illa stora delar utav dagen, förhoppningsvis kommer det att bli bättre när denna veckan passerat!
  • Emmsii

Så bra att höra att allt gick bra :) jag har haft samma som du i ca 1 månad, har mått så illa hela tiden och kräkts en massa. Men nu äntligen börjar det bli lite bättre, nu kommer illamåendet med på eftermiddagen/ kvällen. Jag hoppas också att det kommer att släppa efter v12. Vi ska ut och resa nästa vecka och hoppas att det går smärtfritt på resan och att semestern blir lyckad utan en massa jobbigt . Går in i vecka 12, 11+noll på måndag och reser på onsdagen.

• Astrid92

Jag är så glad att jag inte kräkts en enda gång ännu, bara mått väldigt illa. Jag är oerhört trött hela tiden också, lägger mig tidigt på kvällen och vaknar tidigt på morgonen. MYCKET vila utöver det också men är ständigt trött :P Har ni berättat för nära och kära ännu och hur gick det?

Hoppas att resan går bra! :)

• Emmsii

Jag har nu i sista veckan börjar bli väldigt trött , de dagarna jag varit ledig så har jag nästan sovit 16 timmar i dygnet. Nu är jag tillbaka på jobbet och jobbar natt, det är väldigt jobbigt med att bara så trött :P

Vi berättade för familjen i vecka 7. Ganska tidigt men min barnmorska tyckte att det spelade ingen roll om man väntade till innan eller efter v.12. Skulle det tråkigt inträffa så kunde man ju få stöd från familjen. Jag vill berätta till mina svärföräldrar tidigt för att svärfar skulle operera hjärtat och jag blev nojjig att nått kanske skulle gå fel och villa att han skulle få veta om det i så fall, så då sa vi till alla :) Det gick bra att säga det, och alla verkade glada, Men mina svärföräldrar mer kanske eftersom de inte har några barnbarn sen tidigare!

Har ni berättat för någon ännu ? :)

• Astrid92

Vi berättade för familjen (våra föräldrar och syskon) i v ca v 10 :) man vill bara skrika ut till hela världen, samtidigt som man vill hålla lite på det :) Två av mina närmsta vänner vet nu också. Tänker att vi snart kan berätta för övrig släkt och närmsta vänskapskretsen (är i v13 12+4) Hur tänker ni kring det? När kommer ni göra det "officiellt"? 
    Jag resonerar precis som ni, skulle någonting tråkigt hända med barnet så kan det ändå vara skönt att veta att närmsta familjen vet. Vårt barn kommer vara en så viktig del i våra föräldrars och syskon liv så kändes självklart att de skulle få veta tidigt. Hade de inte vart utomlands så hade vi nog också berättat redan i v 7-8 :)

Denna veckan har vart bra, är jätte sugen på vissa saker och vissa saker som jag tidigare tyckt mycket om är jag ABSOLUT inte sugen på längre! Och tröttheten är extrem, själv läser jag på högskolan så är "skönt" med många hemma studiedagar nu så jag kan sova mycket extra! :) 

• rebbjo

Hoppar in här! :)

Är 21 år från Lund och väntar mitt första barn med bf i slutet av mars :)
    Vore roligt som ni säger om man kunde följas åt här! :)
    Har idag gått in i v14, tycker dagarna går så himla sakta! Gjorde UL förra veckan och fick se en växande bebbe, så oron har väl lagt sig något.

Svar på tråden Vi som väntar första barnet, bf mars/april 2016 :D