• ViLdiNG

Gravida med BF januari-mars 2016 i HELSINGBORG! Säg hej till mig! :-)

Hejsan! Nyinflyttade i Helsingborg är vi och jag känner inte en kotte som är gravid! Hade gärna haft någon att bolla graviditet och gå ut med vagnen med!

Finns det någon gravid själ i Helsingborg mån tro?

Jag är själv i v 18! BF 5/2!

• Svar på tråden Gravida med BF januari-mars 2016 i HELSINGBORG! Säg hej till mig! :-)
  • Anna Hbg

Välkommen Vela :)

Tack swede :D

Ååhhh, en dag innan jag ska på mitt andra tul då.

Nervös inflr det?

Såg allt bra ut på kub?

Tyckte själv att det var lite nervöst att göra det men kändes ändå som en viktig sak för oss att göra.

Sen inför rul var jag om möjligt ännu mer nervös :O

Villl ju så gärna att allt ser bra ut!

Men med tanke på alla sparkar och det liv bebisen för i magen just nu är det en riktig fighter jag har därinne :)

• Vela81

Tack ????
    Mår bra förutom tröttheten men ligger också lite lågt i blodvärde.
    Har varit en resa hit och jag börjar äntligen slappna av lite.
    Fick våra stora tjejer ganska tätt, sen hände det flera större tragiska saker inom familjen som gjorde att varken kropp eller huvud var redo för fler barn fast önskan fanns.
    Tog aktivt tag i vikten och gick ner 25 kg och blev äntligen gravid med tvillingar under förra hösten. Tyvärr var den ena tvillingen svårt sjuk vilket ledde till etiska beslut där vi försökte skapa de bästa förutsättningarna för den friska tvillingen. Tyvärr drabbades jag sv blodförgiftning efter ett ingrepp och vi förlorade båda tvillingarna i januari i v 18. Kroppen var sedan redo för ny graviditet i maj och här är vi nu... Och som sagt jag börjar kunna slappna av äntligen och ska försöka njuta av de sista 4 månaderna

• Vela81

Frågetecknen skulle vara en glad gubbe - blev lite knasigt..

• Anna Hbg

Vela:
    Usch, måste ha varit fruktansvärt för er :(

Skönt att du ka börja slappna av lite nu.
    Har tagit längre tid än så för mig att våga hoppas men nu börjar det bli lite bättre.
    Kanske på tiden iof med tanke på att jag snart är i v.35 :P

• swede

Förlåt att jag varit så urusel på att skriva/svara. Anna, det såg bra ut på KUB. Och idag på RUL fick vi se ett litet hjärta som pickade på. Helt fantastiskt att få se det. Jag har varit så orolig och nervös inför det här ultraljudet. Känner ingenting, så började fundera på om det verkligen fanns något levande där inne. Tyvärr kunde läkaren inte se så mycket mer idag, så jag har fått en ny tid till nytt försök nästa vecka. Men vi är så glada att vi fick se hjärtat picka idag. Puh...Då gör du ditt andra (?) TUL imorgon? Så spännande. Inte alls lång tid kvar för dig nu. Hur känns det? Är du nervös för förlossningen?? Mår du bra annars?

Vela, vilken tuff resa för er. Måste verkligen ha varit jobbigt både fysiskt och framför allt psykiskt. Så glad att höra att du blivit gravid igen! När har du BF? Du har kanske skrivit det redan?? Ett stort lycka till :)

• Anna Hbg

Ingen fara swede :)

Vad skönt att höra att det såg bra ut idag!

Blir så glad för er skull :D

Kände inga fosterrörelser förrän i v.24-25 ungefär och det beror troligen på att jag har moderkakan i framkant.

Varför gick det inte att se allt?

Ja, imorgon kl 11.30 gör vi tul nr.2

Är också lite nervös faktiskt.

Är i v.35 nu så kan i stort sett ske när om :O

• Anna Hbg

När som skulle det vara och sonen började skrika efter mig så hann inte skriva färdigt.

Är lite nervös inför fl eftersom den förra var så traumatisk men samtidigt är jag optimistisk och hoppas på en "revansch" den här gången :)

Kan ju inte göra så mycket mer än att ta det som det kommer :)

Har börjat få mer problem med foglossningen och myrkryp i benen på nätterna så jag inte kan sova samt att jag börjar känna mig rätt otymplig vid det här laget. :P

Börjar även få lite sammandragningar och bebisen har börjat borra sig neråt vilket kan göra rätt ont ibland men det är ändå bra :D

Var iväg halva em med sonen på en lekplats där vi hade picknick och mös plus att jag fortfarande kan knyta mina skor så jag är nöjd haha

• swede

Nu är det bara en halvtimme tills du ska göra TUL, Anna. Hoppas att det går bra! Redan i v 35!!! Härligt! Tror det kommer gå jättebra den här gången! Håller alla tummarna för det. Kan förstå om du börjar få foglossning och ont, det är ju dax när som helst :)

När vi gjorde RUL igår så låg bebe så väldigt långt ner, vilket tydligen gjorde det svårt att mäta de olika "kroppsdelarna". Gjorde först UL på magen, sen provade vi m VUL...men det blev ny tid för att mäta nästa vecka.

Håller tummarna för dig/er idag.
    Stor kram

• Anna Hbg

Var där 11.30 :)

Det såg bra ut. Fortfarande liten (-20,9%) men eftersom den har växt och hjärtljud, flöde och fostervattenmängd är bra så gör de inget mer.

Bara om sf-måttet inte rör på sig som bm får boka upp en ny koll.

Jag vet :O

Är i v.34+5 idag så allt mellan 3-5 veckor kvar innan jag får snusa bebis.

Galet!

Ok, då förstår jag.

Får ta det som en chans att få se knytet igen :)

När ska ni dit?

• swede

Ahhh, jag kör Greenwich Mean Time ;) Såg att jag var lite före i tiden...

3-5 veckor kvar! Så underbart!

Vad betyder sf? Är inte så bra på förkortningarna här. Bra att hon (?) följer kurvan o att det ser fint ut, även om hon ligger under den. Antar att de har koll på dig nu??

Jag tror det är nästa torsdag vi ska dit, men blev helt plötsligt osäker...undra om det blev bestämt tisdag ist? Hmm, jag får återkomma om det senare.

Har ni funderat på namn?

• Anna Hbg

Aha, det förklarar saken :)

Kommer inte riktigt ihåg vad själva förkortningen står för men det är, enkelt förklarat, hur stort avståndet mellan blygdbenet och livmoderns övre kant är (har jag för mig haha)

Brukar säga att det ska vara lika många cm som man är veckor dvs 33 cm i v. 33, 34 cm i v.34 osv

Mitt mått har stått still på 29,5 i minst 5 veckor nu men bebisen har ju uppenbarligen växt ändå :)

Kommer bara ha de vanliga kontrollerna varannan vecka just nu eftersom bebis mår bra.

Är en stark och livlig rackare därinne så jag är inte orolig...än...peppar peppar :P

Vet inte om det är en flicka eller pojke än.

Blir en överraskning :)

Vet ni?

Har alldeles för många namn som vi gillar just nu. :O

Är mest inne på äldre svenska namn i samma stil som sonens som heter Casper Folke.

Ni då?

Jag ska till bm på tisdag så verkar som om vi följer varandras besökstider rätt bra :D

• swede

Vi vet inte heller om det är en pojke eller flicka. Jag har inte vågat att tänka så långt fram. Varit så orolig att det inte ska vara något liv alls...nu efter RUL ska jag försöka att vara mer positiv och försöka att ta in att jag faktiskt bär på ett liv.

Har inte funderat så mycket på namn. Än. Har inte vågat. Casper Folke är jättefina namn. Verkligen.

BM på tisdag! Spännande. Lycka till! Det är ju nedräkning för dig nu.

• Anna Hbg

Jag kan fortfarande känna oro och förstår vad du menar.
    Trodde jag skulle känna mig lugnare efter RUL men icke.
    Nu när jag känner sparkar varje dag har det lugnat sig lite däremot me är ju en förälders lott att oroa sig :P

Tycker också att de namnen är fina och är inga Kevin, Cassandra, Lova-Li, Texas osv människor utan betydligt mer åt äldre namn.
    En smaksak helt enkelt :D

Är helt slut idag!
    Igår em tog jag sonen med in till Helsingborg där vi hade lite fredagsmys bara vi två.
    Åkte tåg in och sen gick vi och fikade, kollade affärer och var på en lekplats.
    Var superdupermysigt men oj vad orken börjar sina nu ju längre gången man blir.
    Tur att mannen körde inom stan efter jobb och hämtade oss.
    Hade väl somnat på tåget hem annars :P
    Funderar allvarligt på att försöka skaffa en bil till nu.
    Kommer bli bökigt med två små barn och ingen bil när man ska någonstans sen och mannen behöver bilen i jobbet :/

• swede

Anna, skönt att höra att det går framåt! Nu kan ju den lilla/e komma närsomhelst väl? Så spännande! Och ni vet fortfarande inte om det blir en pojke eller flicka? Hur mår du i kroppen, nu så här i slutet av graviditeten?

Jag var på RUL igår, mitt andra. Gick inte inte att se så bra den här gången heller, så fick en ny tid. Hjärtat slog fint iaf :)

Kram till er alla

• Anna Hbg

Ja, jag antar att den kan det :)

Är i v.37(36+4) idag så inte långt kvar i alla fall :)

Nope, vet inte vilken sort som rullar rundor därinne än. Ska bli spännande att se vem som tittar ut.

Böejar bli tungt nu. Svullnat upp rejält i kroppen, gått upp 4 kg sen i lördags bla, svårt att sova, ont lite överallt, myrkryp i benen osv men samtidigt inget jag inte klarar av.

Jämfört med när jag väntade Casper är detta a piece of cake :)

På tal om C så hade vi en tuff vecka förra veckan.

Hämtade honom i tisdags från förskolan då han var helt otröstlig och det visade sig att han hade en sprucken trumhinna :(

Tråkigt att ni inte såg något igår heller men får se det positiva i det hela.

Du får ju se din bebis var och varannan vecka nu och se hjärtat picka så fint därinne :)

Vilken vecka är du i nu?

Kram tillbaks

• swede

Anna, sprucken trumhinna!!!! Å det måste ju ha gjort jätteont. Stackars liten! Hoppas att C har det bättre nu. Fy, kan inte ens föreställa mig hur ont han måste ha haft det, vet ju själv hur ont det gör att flyga när man är förkyld...och om då trumhinnan är sprucken :( Stackars liten...

Hur mår du? Nedräkning nu!! Snart får du snusa på bebis :) Är det tungt i kroppen? Önskar dig massor med lycka till!!

Jag går in i vecka 22 imorgon. Väntar på att jag ska känna någonting...

Massor med kramar :)

• Anna Hbg

Ja, han hade verkligen jätteont den lille stackaren :(
    Kom pang bom också och han sa att han inte hade ont när jag frågade.
    Gick ju till dagis som vanligt och hade lekt och stojat där sen vid 10-tiden började han bara skrika helt okontrollerat och på em sprack trumhinnan.
    Kände mig totalt hjälplös när jag inte kunde hjälpa honom :(

Mår rätt bra men har sedan i torsdags haft en konstig känsla i kroppen samt riktig molvärk i rygg, mage och ner i benen så något är på g.
    Sen om det tar 2 dagar eller 5 veckor vet jag inte men funderar på att be bm om hon kan göra en koll när jag ska dit imorgon och se om det hänt något.
    Har 18 dagar kvar till bf nu och hoppas innerligt att jag slipper gå över lika länge som med C.

Oj, redan v.22 :) 
    Tiden går snabbt!
    Förutom illamående så kände jag mig inte gravid förrän jag typ var i tredje trimestern.
    Började känna bebisen först i v.25 ca pga föreliggande moderkaka.
    Fått tid för nytt rul?

Stooor kram

• Anna Hbg

Hej tjejer!

Hur går det för er?

Själv födde jag en liten kille på 2520 g och 48 cm den 12/11 som fått namnet Tage :)

Var en superhäftig upplevelse och allt gick bra.

Svar på tråden Gravida med BF januari-mars 2016 i HELSINGBORG! Säg hej till mig! :-)