• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • EmPe
    Ananass skrev 2015-09-17 09:07:04 följande:

Någon som äter något kosttillskott typ gravid vitaminer? Folsyra äter jag och har förstått att det är viktigt, men borde man äta sånna gravid vitaminer som finns på Apoteket?

Jag äter också aco gravid på inrådan av min bm.
  • Ananass

Tack för tipsen! Äter ni även folsyra eller räcker det med den aco gravid? :)

• LindaPernilla

Jag tar en brustablett "multivitamin - kvinna" som innehåller alla vitaminer och folsyra varje morgon.

Just nu skulle jag dock vilja åka på semester 9 månader så folk slipper mig. Usch, mitt humör är kasst, gråter & gömmer mig. Samma var det förra gången.

Är inte alls "lycklig" under graviditeterna, utan bara går & väntar tills det är över & vi får våran lilla skatt och jag får tillbaka mitt mående och mig själv.

• emjh
    LindaPernilla skrev 2015-09-17 09:51:31 följande:

Jag tar en brustablett "multivitamin - kvinna" som innehåller alla vitaminer och folsyra varje morgon.

Just nu skulle jag dock vilja åka på semester 9 månader så folk slipper mig. Usch, mitt humör är kasst, gråter & gömmer mig. Samma var det förra gången.

Är inte alls "lycklig" under graviditeterna, utan bara går & väntar tills det är över & vi får våran lilla skatt och jag får tillbaka mitt mående och mig själv.

Åh vad jobbigt! 

Jag har mått kalas psykiskt vid mina andra graviditeter (haft lite krämpor men ändå njutit) men den här gången är jag väldigt lättretlig och tänder till blixtsnabbt. Inte bra. 

Jag läste någonstans att ständig trötthet (som jag lidit av länge) och ständiga pms-liknande besvär kan vara tecken på magnesiumbrist och mot det kan man ta tuggtabletter "Recip". Det ska jag testa (kan man ta även som gravid) för om det hjälper vore det guld värt.
  • Allies
    LindaPernilla skrev 2015-09-17 09:51:31 följande:

Skönt att höra att man inte är ensam! För mig har det varit likadant! Första graviditeten fick jag så dåligt samvete av att jag inte kände mig "lycklig" så jag mådde ännu sämre. Men jag har nu förstått att jag helt enkelt inte reagerar bra på hormonerna. 
  • almasmamma
    Ananass skrev 2015-09-17 09:07:04 följande:

Någon som äter något kosttillskott typ gravid vitaminer? Folsyra äter jag och har förstått att det är viktigt, men borde man äta sånna gravid vitaminer som finns på Apoteket?

Jag äter multivitamin kvinna, när den burken är slut ska jag köpa nån sorts gravidvitaminer  på apoteket tänkte jag
  • 1112NL
    miinellaa skrev 2015-09-16 13:23:50 följande:

Tänkte på en grupp på fb för dem som vill . Lättare o följas åt där :) elle

Jag kan tänka mig en fb-grupp men vill att den ska va helt sluten i så fall... Vi har inte berättat för någon än och vill inte att det ska dyka upp att jag gått med i en "majbebisar 2016 grupp" Om vi vill ha den öppen och sökbar så att andra kan hoppa in så väntar jag nog några veckor till innan jag går med...
    Jag hade en grupp med andra barnet där vi fortfarande håller kontakt dagligen, det är ju 3,5 år sen nu!
  • 1112NL

Tips till er alla, oavsett om ni fött barn innan eller inte:
    rlossningspodden.se
    En mammavän till mig som startat den och hon är grym!! Verkligen ärlig och känslosam!
    Varierande innehåll och bra ämnen!

• miinellaa
    1112NL skrev 2015-09-17 16:53:33 följande:

Tips till er alla, oavsett om ni fött barn innan eller inte:

rlossningspodden.se

En mammavän till mig som startat den och hon är grym!! Verkligen ärlig och känslosam!

Varierande innehåll och bra ämnen!

Förstår det :) väntar me det då
  • MakeitHappen
    MakeitHappen skrev 2015-09-16 18:55:37 följande:

Jag träffa min Barnmorska idag. och eftersom jag haft två missfall tidigare så tyckte hon inte vi behövde gå igenom de frågor man går igenom på första samtalet utan hon ville ta ett blodprov för att kolla så min sköldkörtel fungerar som den ska. Känns skönt att något händer! :)

Förutom det så bokade vi in ett tidigt ultraljud och inskrivningen. Hoppas innerligt att jag får komma till inskrivningen denna gång!! :)

Och idag ringde BM tillbaka till mig och sa hon har fått provsvaren och det visade för högt värde. så på måndag ska jag ta ny spruta och även få börja äta levaxin.
    Hon sa att troligtvis berodde mina tidigare missfall på att min sköldkörteln inte fungerade som den skulle..... Lite skönt att få ett litet svar vad de berodde på.
Svar på tråden Majbebisar 2016