Anonym (Hans) skrev 2015-09-06 01:55:46 följande:
Förstår inte vad intelligens har med sex att göra överhuvudtaget? I min värld är dessa två vitt skilda oförenliga saker, två motpoler. Intellekt vs känslor. När jag ägnar mig åt intellektuella aktiviteter är det omöjligt att bli kåt eller komma på sexuella tankar. Om jag å andra sidan är i en sexuell situation, med en sexig kvinna, så inte sjutton tänker man analytiskt, logiskt, intellektuellt eller hur man ska uttrycka det. Om kvinnan tar sig intellektuella uttryck, börjar föra analyserande samtal, ja då är den sexuella situationen som bortblåst och jag har då inget intresse av närkontakt alls. Jag tänder på känslodrivna, passionerade kvinnor som är kåta och åtrår mig, inte på intelligenta kvinnor. Dessa sistnämnda hör hemma i helt andra sammanhang, är trevliga att prata med, umgås med till vardags, på jobbet osv. Men absolut inte i sängen, där vill jag inte ha dem. Blä!
Det kommer aldrig gå att förklara det där för dig kanske. Vissa blir kåta av fötter, men långt ifrån alla, andra blir kåta av skarpa hjärnor.
Att man är smart innebär inte att man per automatik inte är passionerad, snarare tvärtom, när det där exploderar mellan två smarthuvuden och man släpper spärrar så är det helt jävla awesome enligt min mening då iaf. Det är iaf min erfarenhet och åsikt och jag är absolut passionerad, sexuell och iaf hyfsat smart.
Det är få saker som slår en man som har förmågan att få min hjärna att sluta tänka och jag uppskattar det enormt mycket oavsett.
Det är inte det att sexet måste innehålla intellektuella konversationer samtidigt, bara det att man redan gått igång sexuellt på någon annans hjärna. Jag har tex en förkärlek för nördigt smarta män.