• Anonym (L)

Sexuellt attraherad av intelligens?

Jag blir sexuellt attraherad av intelligens. Jag kan träffa en man som jag inte reagerar på utseendemässigt, han kan se ut nästan hur som helst, men om han utmanar mig intellektuellt kan jag alltså känna stark attraktion, särskilt om han är snabbtänkt och har ett originellt tankesätt.

Det handlar alltså inte om förälskelse utan ren sexuell attraktion. För mig räcker det sällan med bara ett snyggt yttre och om en man visar sig vara trög dör attraktionen rätt fort.

Jag har för mig att det t.o.m. finns en term för denna fetisch men jag minns den inte nu.

Finns det någon här som har samma tendenser? Det skulle vara intressant att veta om det finns män som fungerar likadant.

• Svar på tråden Sexuellt attraherad av intelligens?
  • Mrs Okänd

Det är ju snarare så att brist på intelligens gör även den snyggaste mannen oattraktiv...eller brist på humor är också hemskt.

• Anders 386

Intelligens är inget jag går igång på. Tvärtom lite trött på dom som är lite för djupa i sina diskussioner. Däremot är motsatsen väldigt avtändande. En uppenbart dum människa är väldigt ointressant.
    Lagom är bäst!
    Jag är inte jättesmart själv, jag vill inte ha en smart partner som alltid vet bättre än mig - Jag vill ha en partner som är ungefär på samma nivå. (Jag är man)

• qzpmby05

Roligt ämne. Har alltid sagt att man kan spendera en natt med nästan vem som helst bara det finns en tillfällig attraktion men att vakna upp med personen och spendera en hel dag med kräver mycket mer. Intelligens är så viktigt, älskar att kunna ha långa diskussioner om allt möjligt och man faktiskt fattar att det är en diskussion där man utbyter idéer med varandra, ingen tävling om vem som har rätt eller inte.  

• HäckHäxan
    qzpmby05 skrev 2015-09-08 11:43:19 följande:
    Roligt ämne. Har alltid sagt att man kan spendera en natt med nästan vem som helst bara det finns en tillfällig attraktion men att vakna upp med personen och spendera en hel dag med kräver mycket mer. Intelligens är så viktigt, älskar att kunna ha långa diskussioner om allt möjligt och man faktiskt fattar att det är en diskussion där man utbyter idéer med varandra, ingen tävling om vem som har rätt eller inte.  
    Precis det där, skillnaden mellan debatt där någon måste ha rätt eller vinna, jag tycker ofta det finns så många olika rätt beroende på vilket perspektiv och i förhållande till vad och vem och varför. Så diskussioner älskar jag.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (signatur)
    Anthony1978 skrev 2015-09-06 01:41:58 följande:
    Absolut ! Intelligens Tänder mig på alla cylindrar, det gör mig otroligt upphetsad, sexuellt.  Fuck my brain then suck my cock. 
    Tycker du att den kvinnliga debattören i denna videon är attraktiv?

• qzpmby05
    HäckHäxan skrev 2015-09-08 11:54:52 följande:
    Precis det där, skillnaden mellan debatt där någon måste ha rätt eller vinna, jag tycker ofta det finns så många olika rätt beroende på vilket perspektiv och i förhållande till vad och vem och varför. Så diskussioner älskar jag.
    Fast ska ärligt säga att ha en diskussion men en ointelligent människa och speciellt någon som inte har koll på verkligheten är sjukt avtändande.
  • Smecker
    Mrs Okänd skrev 2015-09-08 07:04:45 följande:

Det är ju snarare så att brist på intelligens gör även den snyggaste mannen oattraktiv...eller brist på humor är också hemskt.

Gäller kvinnor med. Finns tyvärr alltför många ointelligenta kvinnor.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Hellas)

Anders 386 skrev 2015-09-08 09:10:05 följande:....

Jag är inte jättesmart själv, jag vill inte ha en smart partner som alltid vet bättre än mig - Jag vill ha en partner som är ungefär på samma nivå. (Jag är man)[/quote]

Åjo Anders386, du kanske inte gillar djupa filosofiska grubblerier men du måste ha väldigt högt EQ emotionell intelligens. Du kommer alltid med de klokaste svaren på fl och är aldrig off topic eller självcentrerad utan har alltid bemödat dej om att förstå trådstartens andemening. Fatta snabbt, använda sin erfarenhet och få ur sej ett konstruktivt svar är en bra form av intelligens!

• Mrs Okänd
    Smecker skrev 2015-09-08 12:22:51 följande:
    Gäller kvinnor med. Finns tyvärr alltför många ointelligenta kvinnor.

Fast man hinner ju inte umgås med så många så det räcker nog och blir över ändå...Flört
  • Anonym (krille)

Intelligent eller ointelligent har inte så stor betydelse - frågan är istället hur man använder sin hjärnkapacitet.  Den som använder den för att sätta sig över andra och utnyttja den för att höja sin egen status tycker jag inte om oavsett om det är en man eller kvinna. Jag älskar lyhörda och ödmjuka människor, såna som kan lyssna och som är öppna för att man faktiskt kan tycka olika, människor som fattar att det inte finns "rätt" eller "fel" utan att alla människor har rätt till sin egen åsikt.
    Den intelligensen går inte att mäta med IQ.

• Anonym (Anabolakillen)

Om man är manlig, smart, har koll på saker som träning, hur könsrollerna ska vara så kommer brudarna till en.

Min lilla tjej  tycker alltid att jag säger rätt saker och främst gillar hon mig nog kanske för min massiva 100kg++ kropp, är i sjukaste formen.

• Smecker
    Mrs Okänd skrev 2015-09-08 13:52:48 följande:

Fast man hinner ju inte umgås med så många så det räcker nog och blir över ändå...

Det blir hanterbart om man schemalägger dem.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (krille)
    Anonym (Anabolakillen) skrev 2015-09-08 14:46:25 följande:

Om man är manlig, smart, har koll på saker som träning, hur könsrollerna ska vara så kommer brudarna till en.

Min lilla tjej  tycker alltid att jag säger rätt saker och främst gillar hon mig nog kanske för min massiva 100kg++ kropp, är i sjukaste formen.

"I sjukaste formen", ja det var en excellent beskrivning av ditt tillstånd - passar bra i den här tråden som handlar om intelligens.Skrattande
  • Anonym (carpe jugulum)
    Anonym (Anabolakillen) skrev 2015-09-08 14:46:25 följande:

En riktig flådd kanin alltså med spraytan i Ranelid-orange?

Inte min kopp te men smaken är ju som röven- klöven.
Svar på tråden Sexuellt attraherad av intelligens?