• JOHA80

Ruvar - symtom

Hej,

ruvar på blastocyst i naturlig cykel sedan i lördags. Redan igår började molvärk/mensvärk och det strålar ut i ljumskarna. Samma sak idag på ruvardag 2.. Vet inte ifall det är positivt eller negativt eller varken eller, och jag är hela tiden på helspänn.. 

Är det någon mer som ruvar just nu och som vill utbyta erfarenheter, eller kanske någon som vill dela med sig av sina tidigare erfarenheter?

• Svar på tråden Ruvar - symtom
  • Cyanea
    JOHA80 skrev 2015-09-09 10:56:41 följande:
    Ja du har rätt, det är farligt att ge sig hän åt oro och överanalyserande, det är lätt att fastna i en negativ spiral.

Tack för peppen! Jag är rädd för att hoppas för mycket, men samtidigt märker jag att det ju är det jag gör.. Testdag är den 17:e och BIM på lördag eller söndag tror jag.. 
    Vi har en ganska väletablerad negativ spiral, tyvärr... Men det är så det är, så bli inte irriterad när du råkar hamna där igen. Imorgon är en ny dag, och då kanske du orkar med nya tag :) 

Jag tror inte att man kan hoppas för mycket, om man inte hoppas så mycket att man tar det för givet det vill säga. Jag tappade hoppet helt nu i våras, jag trodde aldrig att vi skulle lyckas, och det förgjorde mig. Jag ville ta livet av mig. Jag är numer en stark troende av att man behöver lite hopp, framförallt i hopplösa situationer. Det är ett gott tecken att du fortfarande hoppas, sluta inte med det. Alternativet är mycket värre. 

Spännande med TD!!! Håller alla tummar för dig :D 
  • JOHA80
    Cyanea skrev 2015-09-09 14:23:31 följande:
    Vi har en ganska väletablerad negativ spiral, tyvärr... Men det är så det är, så bli inte irriterad när du råkar hamna där igen. Imorgon är en ny dag, och då kanske du orkar med nya tag :) 

Jag tror inte att man kan hoppas för mycket, om man inte hoppas så mycket att man tar det för givet det vill säga. Jag tappade hoppet helt nu i våras, jag trodde aldrig att vi skulle lyckas, och det förgjorde mig. Jag ville ta livet av mig. Jag är numer en stark troende av att man behöver lite hopp, framförallt i hopplösa situationer. Det är ett gott tecken att du fortfarande hoppas, sluta inte med det. Alternativet är mycket värre. 

Spännande med TD!!! Håller alla tummar för dig :D 
    Oj vad jobbigt - jag är glad att du mår bättre och att allt gick bra till slut!

Ja du kanske har rätt angående hoppet, att man behöver det trots att det gör ont när det inte funkar. 

Jag fortsätter med min neuroskarusell. Värken är inte lika påtaglig längre, den är diffus och inte så stark alls idag. Nyss när jag gick på toa tyckte jag mig ana att det var lite lite rosa på pappret, men det kan ha varit inbillning märk väl. Jag försöker tänka på det du skrev och inte överanalysera, inte ge upp i förväg och få panik för minsta förändring... 
  • Cyanea

Jag är likadan. Har jättesvårt att slappna av. Om det är till någon tröst blödde jag till och med när jag plussade. Det kom dagen före TD och kom i några småpytsar till därefter. Tog i och för sig Lutinus, det kan ha varit därför. Små färgade flytningar och blödningar är inget att oroa sig över (därmed inte sagt att jag på något sätt var lugn - tvärtom. jag blev hysterisk varje gång). De två gånger jag inte plussade blödde jag inte ett smack före TD, men båda gångerna jag plussat (varav ett MF) blödde jag däromkring. Så för mig är det konstigt nog ett bra tecken ;)

Förändringar hör till en graviditet. Det är A och O. Det kommer börja mola, det kommer sluta mola. Det kommer att tänjas och sträckas, och därefter bli stilla. Illamående kommer och går. Varje gång har jag blivit rädd, men det är precis som det ska vara. Så förändringar är inte på något sätt dåliga, de kan vara bra :)

• JOHA80
    Cyanea skrev 2015-09-09 16:54:21 följande:

Jag är likadan. Har jättesvårt att slappna av. Om det är till någon tröst blödde jag till och med när jag plussade. Det kom dagen före TD och kom i några småpytsar till därefter. Tog i och för sig Lutinus, det kan ha varit därför. Små färgade flytningar och blödningar är inget att oroa sig över (därmed inte sagt att jag på något sätt var lugn - tvärtom. jag blev hysterisk varje gång). De två gånger jag inte plussade blödde jag inte ett smack före TD, men båda gångerna jag plussat (varav ett MF) blödde jag däromkring. Så för mig är det konstigt nog ett bra tecken ;)

Förändringar hör till en graviditet. Det är A och O. Det kommer börja mola, det kommer sluta mola. Det kommer att tänjas och sträckas, och därefter bli stilla. Illamående kommer och går. Varje gång har jag blivit rädd, men det är precis som det ska vara. Så förändringar är inte på något sätt dåliga, de kan vara bra :)

Tack!!! Har haft två ytte-pytte ljusbruna spottings går och idag och fick panik. Ditt svar hjälpte verkligen! Känner mig lite lugnare och ska nu jobba aktivt på att inte ta ut ngt i förskott, varken negativt eller positivt. :)
  • Mytime

Slänger in en fråga här inne eftersom ni verkar vara flera med lite erfarenhet kring ämnet.

Ja fick tillbaka en blastocyst 28/8 ( 13dgr sedan). I egen cykel o egen cykels bim var ca 5/9 (cykel varierar på 28-30dgr) o mensen kom som den förväntades 4-5/9 men ja har inte testdag förrän 15/9 dvs om nästan en vecka..

Uppsala säger att de inte alls behöver vara kört för att mensen kom o att de alltid är testdagen som räknas.

Hur ser era erfarenheter ut? Finns de något hopp för återföringen trots att mensen kom i egen cykel så att säga?

• JOHA80
    Mytime skrev 2015-09-10 18:14:31 följande:

Slänger in en fråga här inne eftersom ni verkar vara flera med lite erfarenhet kring ämnet.

Ja fick tillbaka en blastocyst 28/8 ( 13dgr sedan). I egen cykel o egen cykels bim var ca 5/9 (cykel varierar på 28-30dgr) o mensen kom som den förväntades 4-5/9 men ja har inte testdag förrän 15/9 dvs om nästan en vecka..

Uppsala säger att de inte alls behöver vara kört för att mensen kom o att de alltid är testdagen som räknas.

Hur ser era erfarenheter ut? Finns de något hopp för återföringen trots att mensen kom i egen cykel så att säga?

Hej!

Jag har tyvärr aldrig lyckats bli gravid hittills (eller snarare har jag inte lyckats plussa  innan, men hoppas att jag gör det nästa torsdag den 17:e när jag har testdag), så tyvärr har jag ingen egen erfarenhet av detta. Har dock hört folk som haft en mensliknande blödning men ändå varit gravida. Min mamma har t ex berättat att det var så för henne när hon väntade mig, och jag har även hört andra berätta samma sak. 

De är så klart att man blir ledsen när mensen kommer, men testa ändå på datumet som kliniken gett dig. Man vet aldrig. 

Lycka till!!!!
  • missmissis

Hej. Är i precis samma situation som du Joha80.

Satte in en blastocyst i fredags, den 4e september. Redan samma kväll började molvärk och stick mm. Då tog jag/vi det som positivt men sedan dess har jag varit såå ambivalent. Hoppet finns där men rädslan tar över mer och mer. Känner också av lite smärta i ryggen.

Jag har kämpat på hela veckan och bitit ihop och inte visat nåt på jobbet. Men idag klarade jag det inte mer. Min mage är svullen och stor och har haft starka känningar hela dagen. Har BIM typ idag/helgen så det blev för mkt. Va helt slut. Så gick hem tidigare. Nu spekuleras det hejvilt kan jag tro på jobbet. Men behövde komma hem för är så himla nojig just nu.

När jag kissat bävar jag för att det ska va blod på pappret.

Detta är vårt första ostimulerade fet. Vi har en dotter med hjälp av IVF och kämpar nu för syskon.

Jämför med den gången då jag minns att jag på dag 9 plötsligt reagerade med avsmak på cigarettlukt. Då var det ett färskförsök och hade massa hormoner men tror inte jag alls kände som nu.

Jag har inga andra känningar som svullna bröst, illamående osv utan "bara" magen/livmodern. Försöker ställa in mig på att få mens men det är svårt.

Mytime: Har inte heller erfarenhet av att ha mens/blödning under graviditet. Eller har haft ett utomkveds (av naturlig befruktning) då hade jag mens. Men vill inte skrämma dig. Det tror jag är ovanligare med IVF då man sätter in embryot direkt i livmodern. Detta ägg fastnade på vägen dit. Håller tummarna för dig!!! Har ju läst/hört att man kan blöda trots att man är gravid men förstår din osäkerhet.

• JOHA80
    missmissis skrev 2015-09-11 14:48:36 följande:

Hej. Är i precis samma situation som du Joha80.

Satte in en blastocyst i fredags, den 4e september. Redan samma kväll började molvärk och stick mm. Då tog jag/vi det som positivt men sedan dess har jag varit såå ambivalent. Hoppet finns där men rädslan tar över mer och mer. Känner också av lite smärta i ryggen.

Jag har kämpat på hela veckan och bitit ihop och inte visat nåt på jobbet. Men idag klarade jag det inte mer. Min mage är svullen och stor och har haft starka känningar hela dagen. Har BIM typ idag/helgen så det blev för mkt. Va helt slut. Så gick hem tidigare. Nu spekuleras det hejvilt kan jag tro på jobbet. Men behövde komma hem för är så himla nojig just nu.

När jag kissat bävar jag för att det ska va blod på pappret.

Detta är vårt första ostimulerade fet. Vi har en dotter med hjälp av IVF och kämpar nu för syskon.

Jämför med den gången då jag minns att jag på dag 9 plötsligt reagerade med avsmak på cigarettlukt. Då var det ett färskförsök och hade massa hormoner men tror inte jag alls kände som nu.

Jag har inga andra känningar som svullna bröst, illamående osv utan "bara" magen/livmodern. Försöker ställa in mig på att få mens men det är svårt.

Hej missmissis!

Har du känt lika mycket värk hela tiden? Mitt har kommit och gått. Igår var det inte så mycket, det stack till då och då bara men inte längre så mycket värk ner i ljumskarna.. BIM är idag eller imorgon (lite osäker för jag hade en ganska atypiskt sen ägglossning denna cykel).. Jag tar djupa andetag varje gång innan jag ska gå på toa.

Ja har inte heller några andra symtom så när värken försvinner iväg så blir jag jättestressad. Jag gör som du, försöker ställa in mig på att mensen ska komma, men när ens kropp trots allt känt sig så annorlunda så är det svårt att inte hoppas.

Jag gissar att du har testdag 16/9 då? Kommer du vänta till testdag med gravtest?
  • missmissis

Hej.

Nä det har kommit och gått. Men igår tog priset. Min mage va uppblåst som en ballong. Det i kombo med den psykiska stressen gjorde att jag gick hem och sov i två timmar. Idag är magen lugn men jag har haft värk i ljumsken så jag halta när jag gick. Nu har den flyttat bak i sidan (ländryggen?). Superkraftig värk. Vad är det här??? Haha. Inte för att jag är vältränad men känns som jag faller ihop i kroppen snart. Och jag har inte ens plussat.

Det stämmer, har testat den 16/9. Funderar på att testa ikväll faktiskt. För att ha kvällen/morgondagen "på mig" att bearbeta ett eventuellt negativt resultat. Hur gör ni??

Men vågar knappt.

Skrev fel. Vi har satt in från frysen förut i ostimulerad cykel men då tre-dagars. Detta är första blaston.

Åå vad detta är spännande och läskigt!! Men kul att inte "vara ensam".

• missmissis

Asså testade lördag kväll. Höll på göra på mig!! Sååå nervös. Stod en bit bakom mannen och kikade. Såg bara ett streck. Han också. Sen tog jag upp den och såg ett till svagt streck!!!!

Jag är graviiid! Förstår knappt.

Håller alla tummar och tår för dig!

Svar på tråden Ruvar - symtom