Cyanea skrev 2015-09-09 14:23:31 följande:
Vi har en ganska väletablerad negativ spiral, tyvärr... Men det är så det är, så bli inte irriterad när du råkar hamna där igen. Imorgon är en ny dag, och då kanske du orkar med nya tag :)
Jag tror inte att man kan hoppas för mycket, om man inte hoppas så mycket att man tar det för givet det vill säga. Jag tappade hoppet helt nu i våras, jag trodde aldrig att vi skulle lyckas, och det förgjorde mig. Jag ville ta livet av mig. Jag är numer en stark troende av att man behöver lite hopp, framförallt i hopplösa situationer. Det är ett gott tecken att du fortfarande hoppas, sluta inte med det. Alternativet är mycket värre.
Spännande med TD!!! Håller alla tummar för dig :D
Oj vad jobbigt - jag är glad att du mår bättre och att allt gick bra till slut!
Ja du kanske har rätt angående hoppet, att man behöver det trots att det gör ont när det inte funkar.
Jag fortsätter med min neuroskarusell. Värken är inte lika påtaglig längre, den är diffus och inte så stark alls idag. Nyss när jag gick på toa tyckte jag mig ana att det var lite lite rosa på pappret, men det kan ha varit inbillning märk väl. Jag försöker tänka på det du skrev och inte överanalysera, inte ge upp i förväg och få panik för minsta förändring...