• JOHA80

Ruvar - symtom

Hej,

ruvar på blastocyst i naturlig cykel sedan i lördags. Redan igår började molvärk/mensvärk och det strålar ut i ljumskarna. Samma sak idag på ruvardag 2.. Vet inte ifall det är positivt eller negativt eller varken eller, och jag är hela tiden på helspänn.. 

Är det någon mer som ruvar just nu och som vill utbyta erfarenheter, eller kanske någon som vill dela med sig av sina tidigare erfarenheter?

• Svar på tråden Ruvar - symtom
  • JOHA80
    missmissis skrev 2015-09-12 23:10:11 följande:

Asså testade lördag kväll. Höll på göra på mig!! Sååå nervös. Stod en bit bakom mannen och kikade. Såg bara ett streck. Han också. Sen tog jag upp den och såg ett till svagt streck!!!!

Jag är graviiid! Förstår knappt.

Håller alla tummar och tår för dig!

Jättestort grattis!!!! :D

Tack för tummar och tår men det verkar kört för oss nu.. det kom lite rosabrunt när jag gick på toa i natt, sedan inget när jag gick på toa på småtimmarna, men sedan samma sak nu på morgonen och en mensvärk som stegras. BIM är ju igår/idag så det stämmer tidsmässigt. Jag känner mig så förtvivlat uppgiven och känner att det är kört. Jag är säker på att det fäste denna gång med tanke på att jag inte känt ngt liknande innan, men tydligen ville det inte stanna :(
  • missmissis

Åååh nej!

Jag vet precis. Man vågar knappt tro men det gör man av hela sitt hjärta. Förra gången trodde jag verkligen att det fäst men icke.

Det kommer gå bra i framtiden. Det måste det göra!! Jag tror och hoppas innerligt för er.

Kram

• JOHA80
    missmissis skrev 2015-09-13 10:12:37 följande:

Åååh nej!

Jag vet precis. Man vågar knappt tro men det gör man av hela sitt hjärta. Förra gången trodde jag verkligen att det fäst men icke.

Det kommer gå bra i framtiden. Det måste det göra!! Jag tror och hoppas innerligt för er.

Kram

Tack snälling.

Första gången blev jag understimlulerad och fick endast ett ok 2-dagars embryo tillbaka, men de två andra gångerna har vi haft ganska bra resultat (IVF/ICSI nr 2: 14 ägg ut, 13 mogna, 11 befruktade, ett toppembryo tbx på dag 2, övriga odlades vidare. En fin blastocyst till frysen. IVF/ICSI nr 3, 10 ägg ut (tror jag), 6 befruktade, en helt ofragmenterad blastocyst tillbaka dag fem, en jättefin blastocyst till frysen - vilket är den jag ruvar på nu). Läkarna har varit positiva hela tiden, men framför allt denna gång eftersom blastocysten fortsatte dela på sig när den tinades och t o m börjat kläckas. Har blödit lite mer, mörkrött blod nu på morgonen när jag går på toa och lite rosa på pappret och mensvärken vill inte gå över så hoppet dör undan för undan nu. Visst kan man ha genombrottsblödning även om man är gravid, men det känns kört. Kommer ändå testa på torsdag när det är testdag. Ev testar jag imorgon bara för att bekräfta det jag redan vet, så kan jag åtminstonne börja unna mig kaffe på mornarna igen.
  • Cyanea

Stort grattis missmissis!!! 

JOHA80 skrev 2015-09-13 08:23:40 följande:
    Jättestort grattis!!!! :D

Tack för tummar och tår men det verkar kört för oss nu.. det kom lite rosabrunt när jag gick på toa i natt, sedan inget när jag gick på toa på småtimmarna, men sedan samma sak nu på morgonen och en mensvärk som stegras. BIM är ju igår/idag så det stämmer tidsmässigt. Jag känner mig så förtvivlat uppgiven och känner att det är kört. Jag är säker på att det fäste denna gång med tanke på att jag inte känt ngt liknande innan, men tydligen ville det inte stanna :(
    Jag trodde också att det var kört den här gången för oss. Jag blödde dagen innan TD, så vi tjuvtestade. Det blev starkt plus. Sen tog jag Lutinus vilka kan ha irriterat slemhinnan till att blöda. Kanske är det så att det inte gått vägen, kanske har det gått bra. Bestäm dig inte redan nu för vad du tror, för du behöver inte förbereda dig. Du klarar beskedet oavsett vad det är. Du är van.

Det stämmer säkert att embryot fäste. Men för allt i världen - lägg inte det här på dig! Det är inte alls så att embryot inte "ville stanna". Det är i så fall så att det inte överlevde. Om du blir gravid eller inte har så väldigt lite med dig och din kropp att göra, och nästan enbart med embryot och dess livskvalitet. Fäste det inte beror det på att någon celldelning gått riktigt, riktigt illa, inget annat. 

Du har gjort jättebra ifrån dig. Du har gjort allt i din makt och ännu mer. Avvakta lite till (även om det är fruktansvärt svårt). Är det lättare för dig - ta ett test någon morgon. Är det negativt kanske det hjälper dig att gå vidare till nästa försök om det är för tufft för dig att kastas mellan hopp och förtvivlan. Är det positivt, ja, då har du inget att oroa dig för. 
  • JOHA80
    Cyanea skrev 2015-09-13 10:46:15 följande:

Stort grattis missmissis!!! 

Jag trodde också att det var kört den här gången för oss. Jag blödde dagen innan TD, så vi tjuvtestade. Det blev starkt plus. Sen tog jag Lutinus vilka kan ha irriterat slemhinnan till att blöda. Kanske är det så att det inte gått vägen, kanske har det gått bra. Bestäm dig inte redan nu för vad du tror, för du behöver inte förbereda dig. Du klarar beskedet oavsett vad det är. Du är van.

Det stämmer säkert att embryot fäste. Men för allt i världen - lägg inte det här på dig! Det är inte alls så att embryot inte "ville stanna". Det är i så fall så att det inte överlevde. Om du blir gravid eller inte har så väldigt lite med dig och din kropp att göra, och nästan enbart med embryot och dess livskvalitet. Fäste det inte beror det på att någon celldelning gått riktigt, riktigt illa, inget annat. 

Du har gjort jättebra ifrån dig. Du har gjort allt i din makt och ännu mer. Avvakta lite till (även om det är fruktansvärt svårt). Är det lättare för dig - ta ett test någon morgon. Är det negativt kanske det hjälper dig att gå vidare till nästa försök om det är för tufft för dig att kastas mellan hopp och förtvivlan. Är det positivt, ja, då har du inget att oroa dig för. 
    Tack! Det du skriver värmer! Jag kommer testa när det är dags, bara för att. I mitt huvud är jag redan på nästa försök dock... jag vågar inget annat än att ge upp på detta försök. Jag har klamrat mig fast tidigare gånger och hoppats in i det sista, men denna gång känner jag mig bara ledsen och uppgiven. Men skam den som ger sig. Vi kommer försöka igen. Och igen. Nästa gång blir det privat eftersom våra landstingsförsök är slut. Jag försöker sätta mig in i vilka klinker som är bra men som samtidigt har ok pris, inte ligger för långt bort... Svårt.
  • missmissis

Tänk att en liten liten del av mig känner mig "skyldig". Eller mer obekväm här. För jag vet ju så väl känslan när det inte går vägen och så plussar "alla andra" som det känns. Igår var jag inte säker på att det gått vägen. Idag är allt annorlunda. När man försökt så länge som vi har är allt så komplicerat. Inget självklart och enkelt. Därför lider jag med dem som inte plussar. För det har varit jag!!

• toksnippan

Styrkekram JOHA80! Vilken känslokarusell vi hamnat på. Jag håller tummen ändå för dig.

• JOHA80
    missmissis skrev 2015-09-13 20:21:25 följande:

Tänk att en liten liten del av mig känner mig "skyldig". Eller mer obekväm här. För jag vet ju så väl känslan när det inte går vägen och så plussar "alla andra" som det känns. Igår var jag inte säker på att det gått vägen. Idag är allt annorlunda. När man försökt så länge som vi har är allt så komplicerat. Inget självklart och enkelt. Därför lider jag med dem som inte plussar. För det har varit jag!!

Du ska absolut inte känna dig skyldig! Unna dig att njuta ordentligt av ditt pluss! Och att höra om folk som plussar när man försökt några gånger är ju faktiskt hoppingivande.
    toksnippan skrev 2015-09-13 20:35:31 följande:

Styrkekram JOHA80! Vilken känslokarusell vi hamnat på. Jag håller tummen ändå för dig.

Tack vad snällt! Blöder mer nu och klarrött så känner mig helt inställd på minus nu. Ska testa imorgon och på testdag, men det blir mest för att bekräfta...

Har kännt mig förtvivlad varje gång vi fått minus, men denna är värst hittills. Har gråtit konstant i ett dygn känns det som. Men det blir nya tag, för det måste det. Vi har ju inget annat val.

• toksnippan

Det är helt okej att gräva ner sig ett slag. Få sörja och boosta om. Det ska bara gå! Kraaaam!

Svar på tråden Ruvar - symtom