Stort grattis missmissis!!!
JOHA80 skrev 2015-09-13 08:23:40 följande:
Jättestort grattis!!!! :D
Tack för tummar och tår men det verkar kört för oss nu.. det kom lite rosabrunt när jag gick på toa i natt, sedan inget när jag gick på toa på småtimmarna, men sedan samma sak nu på morgonen och en mensvärk som stegras. BIM är ju igår/idag så det stämmer tidsmässigt. Jag känner mig så förtvivlat uppgiven och känner att det är kört. Jag är säker på att det fäste denna gång med tanke på att jag inte känt ngt liknande innan, men tydligen ville det inte stanna :(
Jag trodde också att det var kört den här gången för oss. Jag blödde dagen innan TD, så vi tjuvtestade. Det blev starkt plus. Sen tog jag Lutinus vilka kan ha irriterat slemhinnan till att blöda. Kanske är det så att det inte gått vägen, kanske har det gått bra. Bestäm dig inte redan nu för vad du tror, för du behöver inte förbereda dig. Du klarar beskedet oavsett vad det är. Du är van.
Det stämmer säkert att embryot fäste. Men för allt i världen - lägg inte det här på dig! Det är inte alls så att embryot inte "ville stanna". Det är i så fall så att det inte överlevde. Om du blir gravid eller inte har så väldigt lite med dig och din kropp att göra, och nästan enbart med embryot och dess livskvalitet. Fäste det inte beror det på att någon celldelning gått riktigt, riktigt illa, inget annat.
Du har gjort jättebra ifrån dig. Du har gjort allt i din makt och ännu mer. Avvakta lite till (även om det är fruktansvärt svårt). Är det lättare för dig - ta ett test någon morgon. Är det negativt kanske det hjälper dig att gå vidare till nästa försök om det är för tufft för dig att kastas mellan hopp och förtvivlan. Är det positivt, ja, då har du inget att oroa dig för.