• todo nada

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Anonym (Sverker) skrev 2015-09-12 16:07:04 följande:

Är bättre att uppmuntra till än att straffa oavsett ämne. Men uppmuntrar man till att ha distans med att bygga moskéer med vissa fall skattemedel blir det vi och dom ännu mer. Nej sexuella läggningar har jag inget att säga om, du vet inte hellre om jag lever med en partner av samma kön.

www.svd.se/mindre-vard-trots-mer-pengar

Var har det byggts moskéer med skattemedel?

Vi har religionsfrihet, klart som tusan det ska finnas moskéer. Alla kristna har tillgång till massa kyrkor även i länder där majoriteten av befolkningen är muslimer. Har det funkat där i hundratals år att ha kyrkor utan att muslimerna konverterat, så tvivlar jag inte en sekund på att moskebyggen inte på något sätt kommer påverka de kristna här i Sverige eller övriga Europa heller.

Jag vet ingenting om din läggning, och har inte påstått annat. Det jag gjorde var ett försök att omvandla målgruppen för ditt tänk som en chans att ge dig lite perspektiv på galenskapen du skrev, om att de ickekristna ska straffas enligt lag för att de har "fel" religon.

Invandring nämns inte i din länk alls..? Däremot andra orsaker till att vården inte löper på bra på det sjukhus som nämns i artikeln.
  • todo nada
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-12 16:44:30 följande:

Du läser dåligt! Jag skrev lagkrav och inte straff! Med det kunde man via lag uppmuntra. Vem är galen du eller jag?

Och det finns lagkrav på att man ska vara kristen, så blir du ju självklart straffad på något sätt om du då inte följer lagen.

Eller hur tänkte du att det inte ska finnas påföljder om lagen bryts?

Och DU kallar MIG galen... Jo tack de...
  • todo nada
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-12 17:14:26 följande:

Nej jag kallar dig naiv och du säger det jag tycker är galenskap, jag frågade vem som är galen och påstod inte att du var det.

Sen var det du som skrev att vi lägger mer på vården, jag säger att vi får inte valuta för dom pengarna. Sen att belasta vården mer så får vi ännu sämre vård.

Nej är stor skillnad mellan att straffa och uppmuntra, det ena systemet är för att avskräcka och det andra för att i samförstånd få en lösning.

Jag påstår att det du skriver är galenskap, att du vill införa lagkrav på att man ska vara kristen i Sverige. Den friheten tar jag mig faktiskt med gott samvete i detta sammanhanget.

Uppmuntra? Que..? Uppmuntra kristendom genom att tvinga på den genom lagkrav? Lagkrav som om de bryts ger straff?

Kul benämning föresten på straff, att "uppmuntra", det skulle USA ta till sig.. Brott; mord, påföljd; uppmuntran med giftinjektion.
  • todo nada
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-13 02:13:27 följande:

Du har verkligen bristande förståelse i vad jag skriver. Begreppen blandar du ihop till att dom skulle ha samma inbörd, du vinklar och virrar bort dig, glider helt ifrån vad jag skrivit till en tolkning dom passar dina svar bättre. Precis som alla andra som inte kan tänka utanför dom där ramarna, lär dig läsa rätt och lär dig diskutera utan att försöka ta ett övertag med att vara så där naiv och tro dig ha högre vetande än den du försöker klämma åt med en aggressiv ton mot dom som inte håller med dig.

Du skrev klart och tydligt, att du tycker det borde införas lagkrav på kristendom i Sverige.
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-13 09:36:19 följande:

Vad förklarar då att Sverige blir allt sämre i mätningar som gjorts i jämförelse med andra länder. Vi är vana att vara på topp vad gäller vård men om det fortsätter som det gjort då dröjer det inte länge innan sjukvården ser lika dålig ut som skolresultaten.. Där Sverige sjunkit drastiskt! senaste åren. 

www.dn.se/debatt/sjukvarden-hotar-bli-nasta-krishard-i-svensk-valfard/

Please, läs in dig lite på området innan du slänger ut dig en massa PK-flosker i försök att få Sverige att framstå som "bättre än nånsin". Sic!

Stämmer inte det jag skrev? Att vi lägger mer pengar på sjukvård historiskt än vi någonsin gjort förut?

Eftersom du anser att jag ska läsa på räknar jag med att du tillrättavisar när vi skulle lagt mer pengar på sjukvård. (Konstig att inte göra det i samband med att man påpekar felet)

Dessutom;

www.svd.se/myt-att-valfarden-fungerar-daligt

Denna artikeln var intressant; mobil.dn.se/debatt/svenska-akutsjukhus-har-lagst-produktivitet-i-norden/ jag håller med Clas i att det krävs bättre ekonomisk styrning och omfördelning av resurser bla.
  • todo nada
    KillBill skrev 2015-09-13 11:27:16 följande:

Att använda en debattartikel som är skriven av företrädare för läkemedelsindustrin som fakta när vi diskuterar kvaliteten i vården tycker jag iallafall är oseriöst.  

När vi kommer till service och bemötande så håller jag med om att där finns det problem och det var därför som regeringen i höstbudgeten föreslog miljardsatsningar för att vården skulle kunna anställa mer mer personal. Tyvärr så röstade Sverigedemokraterna NEJ till regeringens budget som skulle ha gett mer personal till Vården.

Läkemedelsindustrin är nog allt annat än opartiska i sådana frågor. Det är inkomster som är deras huvudfokus.
  • todo nada
    KillBill skrev 2015-09-13 11:37:58 följande:

När man ställer produktiviteten i relation till kvaliteten så hamnar emellertid Sverige återigen i topp:

Min mobil bråkar med mig.

Så vi får låtsas att jag gjort en tumme upp överst i inlägget här..
  • todo nada
    FDFMGA skrev 2015-09-13 12:07:17 följande:

Jag uppfattar det som att det blir fler och fler som inser att det inte är en tillfällighet att SD-aktivisterna försöker göra Familjelivs samhällsavdelningar till ett rasistiskt klotterplank och väljer att förhålla sig till detta.

Det är knappast det viktigaste i världen att försöka förhindra förslumningen av FL - men inte det oviktigaste heller.

Det finns tyvärr några av oss som valt att argumentera mot SD som utsatts för allvarliga hot och som tystnat därefter, därför kan det vara viktigt att dels påtala förtäckta hot av typen "Jag vet vem du är, jag vet var du bor"och dels påpeka att risken kan vara verklig och att man ska vara försiktig med privata uppgifter - åtminstone på öppna forumet.

Jätte bra att du tog upp det i tråden! Sådana försök att skrämma någon till tystnad ska visas upp, så människor förstår vilka metoder som vissa i den kategorin av meningsmotståndare använder sig av.

Ynkligt är ordet, att vara så främlingsfientligt engagerad att man försöker tysta sin debattmotståndare på det viset istället för att bemöta i diskussion.

Det säger en hel del om vem/vilka som inte har rent mjöl i påsen, och tvärt om.
  • todo nada
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-13 11:56:35 följande:

Till den som korkat nog påstod att välfärden fungerar.

Vården har dukat under, så mycket kan man konstantera.

Nästa sak som nedmonteras, vår framtid.

Ungarna blir utslängda för ankar"barn" förmån.

www.nt.se/nyheter/norrkoping/studenter-tvingas-flytta-fran-boende-11994513.aspx

Hur man kan rösta på en parti som låter detta hända är bortom mig.

Både KillBill och jag har skickat länkar till dig som bevisar motsatsen. KillBills länk var dessutom otroligt tydlig med stapeldiagram etc. Hur kan det vara fortsatt oklart?

Ankarbarn är också ett jävla pissigt uttryck, så det passar nog fint att komma från din mun.

I övrigt står det i artikeln stt studenterna blev erbjudna annan bostad av fastighetsägaren, som självklart har rätt att välja vem han vill hyra ut sina bostäder till.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!