FDFMGA skrev 2015-10-02 18:37:26 följande:
Nu hänger jag inte med. Så du menar alltså att du anser att Roslings tal är helt fel. Han är ju ytterst noga med att påpeka att flyktingar ska vara välkomna var de än befinner sig.
Hade du passagerare som skrålade i taxin samtidigt som du lyssnade till talet. Kanske du skjutsade Jimmie med svärmor och blev störd av ett familjegräl.
Kanske Margareta sa: - Jimmie! När du sa att att du ville bli hela världens härskare så trodde jag att du bara skämtade, men nu förstår jag att du är megaloman.
Varpå Jimmie svarade: - Du som inte ens kan räkna - du kan räkna med att det blir bråk nu.
Ta och lyssna på talet en gång till, vetja. I lugn och ro - då kan du säkert konstatera att det Rosling säger befinner sig lika långt bort från SD som Andromedagalaxen befinner sig från oss.
Då måste du vara väldigt kritisk till regeringen som prioriterar pengarna helt fel. Du tycker alltså att staten ska lägga lika mycket pengar på flyktingläger i närområden som staten lägger på flyktingar i Sverige. Det blir ytterligare 200 miljarder. Hur ska det gå till?
Den vänstra stapeln representerar hur mycket pengar staten lägger på flyktingar i Sverige. Den högra stapeln som knappt syns representerar hur mycket pengar staten lägger på flyktingläger i närområden.
Varför kritiserar du aldrig regeringen?