Anonym (23-24) skrev 2015-09-16 11:43:08 följande:
Jag går och lägger mig vanligtvis mellan 23-24. Det är lagom för mig då jag vaknar runt 6-7 tiden på morgonen. Skillnad hade ju varit ifall man vart tvungen att gå upp 4-5 på morgonen var dag.
Sen annars är jag som person hellre vaken längre på kvällen än att gå upp tidig morgon. Om man inte ska upp tidigt för att jobba osv så finns det ingen anledning till att gå upp så tidigt. Finns ingenting att göra liksom.
Jag har lika mycket att göra oavsett om jag väljer att göra det på morgon eller kväll och oavsett när jag väljer att sova. Fördelen är att vaknar man lite tidigare på morgonen och gör alla tråkiga måsten så har man det sedan avklarat och kan ägna resten av dagen till något som är roligare och man slipper gå och bäva för dessa "måsten".
Vad det gäller mina sovtider så går jag på vardagarna och lägger mig vid 22-23 och går upp 5:30. På helgerna skiftar läggningstiderna mer och jag kan få sova mer. Min man och jag tar barnen varannan helgmorgon så de morgnar som jag går upp tillsammans med dom går jag upp i regel runt 7-8. När jag har sovmorgon och mannen tar barnen sover jag till 8-9 men inte längre då vi äter frukost som senast vid 9