Anonym674 skrev 2015-09-17 13:03:26 följande:
Jag tror du får locka honom med film-tittande, eller någon annan aktivitet, direkt efter han kommer hem istället. Visa honom att man inte behöver vänta till sent på kvällen för att göra ngt kul. Om han kommer hem ca 17, så skulle ni väl kunna fixa middagen direkt, och efteråt göra ngt mysigt? Nu när det börjar bli mörkare ute, skulle det väl inte sitta helt fel med en mysig promenad i mörkret? Träningen gör ju även att man blir tröttare, dvs din kille kanske då vill sova lite tidigare... Om inte annat får du väl locka med sex nästa gång han vill titta på tv. Han lär nog nappa på det betet, och efteråt somnar han som en stock, skulle jag tro.
"Jag har sömnproblem så om jag inte somnar nästan direkt så kan det dröja många timmar innan jag somnar." Här kan jag ge dig rådet som funkade för mig när jag hade fått nog av att behöva ligga i säng 1-2 h innan jag kunde somna, oavsett hur trött jag var. Gå in på youtube, och sök på 'asmr'. Du kommer tycka det är helsjukt i början, men när jag laddar ner några sådana klipp till telefonen, och lyssnar i hörlurar i sängen, kan jag somna inom 5 m.
Jag blir lite irriterad av att läsa det här faktiskt. Det är som att TS ska behandla sin sambo som ett litet trotsigt barn. Han kan faktiskt ta och fixa allt det du beskriver så att han får titta på sin film med sin sambo medan hon är vaken och tillräckligt pigg för det. Om det nu är så himla viktigt för honom.
Han kan ta och SJÄLVMANT ge sig ut på ett träningspass i ett försök att anpassa sin dygnsrytm till TS. Om han charmade TS tillräckligt och gav henne ett ordentligt skönt ligg innan han vill ha sin TV på så kanske hon somnade lättare?