Anonym (ts) skrev 2015-09-17 11:33:18 följande:
Absolut inte. Det har hänt att jag bett honom att inte titta någon gång när jag haft något viktigt tidigt dagen efter..kanske 1 gång... men nej, generellt så ber jag honom aldrig att stänga av eller gå och lägga sig med mig. Han har aldrig behövt anpassa sig efter mig. Det han blir irriterad över är själva grejen att jag inte kan sova när det är ljud igång eller när tvn blinkar, men det kan jag ju inte rå för. Jag har sömnproblem så om jag inte somnar nästan direkt så kan det dröja många timmar innan jag somnar.
Apropå att vi borde flytta till större. Det är inte så att vi jublar över att bo i en 1a och aldrig har tänkt tanken att det skulle vara smidigt med större, men är det bostadsbrist så är det..
Men ÅH, vad jag känner igen mig!
Bodde ihop med en kille som absolut var tvungen att somna till TVn, alltså i sängen med TV vid fotändan varenda jäkla kväll. Jag kan omöjligt somna med TV på. Hatar det. Ändå blev han sur VARJE gång jag sa att snäll, kan vi inte stänga av nu, jag kan inte sova. Det var så illa å att efter ett tag föreslog jag att vi skulle få somna på mitt sätt varannan kväll och med TV varannan kväll för att det skulle vara rättvist. Han blev helt jävla skogstokig!
Låter som ett banalt problem kanske, men i längden blir det ohållbart. Jag hade typ ångest för att behöva ligga i sängen med det där jävla blinkandet i timmar och aldrig få somna lugnt och skönt.....
Det tog slut kan jag säga.