Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

Nerfherder skrev 2015-09-19 08:34:29 följande:
    Precis, det är inte jag som påstår att någon håller på med häxjakt. Däremot blir jsg numera ständigt utsatt för personangrepp och förföljelse så fårt jag skriver något på forumet.
    Jaså minsann? I den här stilen eller värre?
    Nerfherder skrev 2015-09-18 10:53:35 följande:
    Tom kakan lyckades hitta det.

Nerfherder skrev 2015-09-18 06:27:31 följande:
    Mittinatten som vanligt. Jag trodde du menade riksdagspartier.

Sysslar de med nedlåtenhet och förminskning också, typ i den här stilen?
    Nerfherder skrev 2015-09-17 13:38:05 följande:
    Hur stor skillnad är det på 8% och 92%?
    Nerfherder skrev 2015-09-18 18:56:39 följande:
    Du fattar att din åsikt inte är den enda, eller?
    Till och med härskartekniker och kanske sådär provocerande på höga hästar ibland?
    Nerfherder skrev 2015-09-18 20:35:27 följande:
    Snurrigt. Kan du översätta till engelska?
    Nerfherder skrev 2015-09-18 20:24:04 följande:
    Bra att du inser att jag har rätt
    Nerfherder skrev 2015-09-18 21:02:43 följande:

Och där gör du allt för att snurra och vrida saker tills inte ens du vet vad du sagt...

Nerfherder skrev 2015-09-18 07:15:52 följande:
    Det är iaf bra att fler än jag ser hur du beter dig.

Hur som helst väldigt synd som Nerfherder. Vilka rötägg.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-19 09:31:16 följande:

Oj, vilka grova personangrepp och nedlåtande kommentarer. Dessutom är de tagna ur sitt sammanhang.

Eller hur, bara bagateller. Varför skulle någon bry sig om sådant blott konstant och under enbart hela ens vistelse i en tråd, så gott som inlägg för inlägg?

Det enda som saknas i sammanhanget stavas r-e-f-l-e-k-t-i-o-n. Speciellt över fenomenet "orsak och verkan".

Hur många trådar önskas det, där Nerfherder i stort sett bara kletar någonting i ett inlägg som kaviaren på äggmackan (som ett on-topic inlägg) och sedan bara petar folk i ögat den resterande tiden - eller räcker det med denna tråden för att göra poängen klar som korvspad?

Liksom bara att trycka på "visa endast" och se efter.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-19 10:02:26 följande:

Jaha, synd att de värsta personsngreppen från igår är borta. Inklusive Digestives. När du klipper ur inlägg på det där viset framstår du som oseriös.

Men visst, jag kan ändra på mig.

Och det bara fortsätter. Alla som har följt den här tråden vet att den här skribenten inte har tagit till personangrepp mot Nerfherder.

Över 7000 har läst tråden. Prova att citera ur huvudet, det ger nog ett riktigt bra resultat i slutändan.

Anmäler inte ens inlägg, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. För van med forum som har aktiva moderatorer, helt enkelt för lat och ser det inte ens som nödvändigt.

"Men visst, jag kan ändra på mig."

Nej. Uppenbarligen inte.
  • Digestive
    Analysera mera skrev 2015-09-20 16:04:59 följande:

Problemet är att du utgår ifrån att alla debatter skall vara på Sverigedemokraternas villkor.

För att man menar att Sverigedemokraterna ska ha några villkor överhuvudtaget, i debatter som berör immigrationspolitiken? Jovisst, vill man se det så skevt så får man.

Och sluta komma med enbart tomma påståenden och ge exempel på vad påståendet överhuvudtaget syftar på i praktiken. Sådant förvirrar bara diskussionen, utgör en olovlig diskussionsteknik och slinker knappast förbi den här debattören.

Bara ren och skär härskarteknik - att undhålla den kritiska informationen i ett påstående om andra.
  • Digestive
    Anton Chigurh skrev 2015-09-20 17:43:26 följande:

Jag är inte nedlåtande, Nerf, jag är helt enkelt rak och ärlig i mina uttalanden vilket en del har lite problem med att tugga i sig. Men det är faktiskt inte mitt problem. 

Mvh //Anton

Förresten !!!

Tycker du också att Opinionsundersökningarna enbart syftar till att "någon" skall tjäna pengar på nämnda undersökningar ???

Folk kan läsa vad som står i inlägget; "Men jag begär inte att du skall förstå vad jag pratar om, det är över din fattningsförmåga.". Som om någonting rakt och ärligt inte går att klassa som nedlåtande. Upprätthålls samma syn på exempelvis mobbning och fascism?
  • Digestive
    Anton Chigurh skrev 2015-09-20 18:17:47 följande:
    Inte i mitt fall. Nä. Men skulle du, Digestive, kunna vara så jävla vänlig och hålla dig till ämnet !!!
    Åh, en klassvakt och privilegierad översittare i ett. En rättar ju sig i ledet direkt för en sådan karaktär!
  • Digestive
    Analysera mera skrev 2015-09-20 18:20:25 följande:

Inte då, jag bara vädrade vad jag tyckte om den replik då du påstod att SD:arna allt för ofta stod oemotsagda.

Men kritik är detsamma som "härskarteknik", så får du anse det.

Har inte fört någon sådan replik så tyck och tänk som det behagar om det huvudspöket.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-20 18:20:43 följande:
    Digestive, är du där?
    Jadå, varsågod; Äpple.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-20 20:15:13 följande:

Bra där, visa vad du går för på riktigt nu.

Har ingen respekt för folk som ser det som sitt privilige att nedlåta andra när de samtidigt håller hårt i forumsreglerna för övriga - mycket riktig på riktigt.

Varför skulle det finnas några problem med att visa upp den hållningen? Gör det väldigt gärna till och med.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-20 20:40:01 följande:

Hur är mitt uttalande nedlåtande? Jag vill ju uppmuntra dig!

Jaha, på så vis. Det fanns inget nedlåtande i meningen men historien vill gärna få "Bra där, visa vad du går för på riktigt nu." att syfta på någonting annat än uppmuntran.

Hur som helst så växer det inte fram respekt för någon som kör med exakt samma utgångskort - som Anton Chirguh gör här - bara för en sådan sak. Lämna en ifred istället, vill inte ha några band till det som nicket Nerfherder står för överhuvudtaget och påsar med hyckleri slängs direkt i soptunnan.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-20 21:19:59 följande:

Awww, ska du säga något om TS? Idag?

"Awww [...]" - verkar man berörd på något vis? Vardagsmat det här och att följa ens principer känns bara bra.

Trådstartaren vill inte fortsätta på diskussionen som fanns och ingen annan har hakat på den så nej, antagligen inte. Får väl bara svara på sådant här trams idag också men det finns ju andra trådar med.
  • Digestive
    Analysera mera skrev 2015-09-20 23:26:05 följande:

Jo, du länkade till egna trådar där uppmanar SD-motståndarna att ta debatten, så att säga.

Nej. Länkar väl igen och så att alla kan läsa; tinyurl.com/qjkjy7d

Tråden handlar om de verkningslösa metoderna som Sverigedemokraternas motståndare generellt använder som opinionsverktyg - det vill säga bashing och häxjakt - och ställer sedan frågan om det inte finns någonting bättre att göra istället.

Varför skulle en tråd som handlade om att "SD:arna allt för ofta stod oemotsagda" ha dessa..

"Ja - det vinner snart mark.

Nej - något mer/något annat behövs."

..svarsalternativ? Kan helt klart ha förvirrade stunder men om någonting uppmanas så görs det inte riktigt uti trådstarten i en omröstningstråd. Tycker även att första inlägget i den tråden säger med, ehm, ren hysteri vad tråden handlar om.

Saken har förväxlats med övrigt. Håller helt klart den linjen angående specifikt sakpolitik, att debatten måste tas, men den aktuella tråden och vad som står i den, har inte mycket med den saken att göra. Det sakpolitiska området handlar även om ekonomi och man kan inte riktigt säga att den aktuella tråden bäddar för en sådan diskussion.

Det ska inte behöva ordas mer om det här nu. En felaktig analys. Punkt.
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?