Kan man gå ner i vikt om...
Man äter en stor bulle vid frukost efter att ha ätit två nyttiga mackor? Om resten av dagen är GI.
Man äter en stor bulle vid frukost efter att ha ätit två nyttiga mackor? Om resten av dagen är GI.
Viktnedgång handlar i första hand om hur mycket du stoppar i dig.
Du kan äta godis till frukost, lunch och middag och gå ner i vikt ,så länge du ligger under din kaloriförbrukning (att kroppen däremot inte skulle må så bra av det är en annan sak)
SÅ. Äter du bulle till frukost och bra mat i övrigt (spelar ingen roll om det är gi, paleo, lchf eller "blandkost"), så länge du ligger på minus går du ner i vikt.
Det handlar ju om hur mycket du äter vs hur mycket du förbrukar.
Glöm inte heller att muskler väger mer än fett och dessutom får du snyggare kropp.
Så träna och äta vettig mat är det bästa du kan göra. :)
Självklart ska man kunna unna sig något någon gång, men gör det inte till en vana
att fika om du vill gå ner i vikt. Då ligger du väl på plus sidan förmodar jag och måste därför spendera mer kalorier än vad du äter om du vill gå ner i vikt.
Det handlar ju om hur mycket du äter vs hur mycket du förbrukar.
Glöm inte heller att muskler väger mer än fett och dessutom får du snyggare kropp.
Så träna och äta vettig mat är det bästa du kan göra. :)
Självklart ska man kunna unna sig något någon gång, men gör det inte till en vana
att fika om du vill gå ner i vikt. Då ligger du väl på plus sidan förmodar jag och måste därför spendera mer kalorier än vad du äter om du vill gå ner i vikt.
Hm, fastnat för kanelbullen :(
Tar bort lite av middagen.
Ta lite keso blandad med äppelbitar och strö kanel på? Kanske ytterst lite flytande honung också istället för bullen
Ta lite keso blandad med äppelbitar och strö kanel på? Kanske ytterst lite flytande honung också istället för bullen
Så jävla dyrt:( 22 kr för ett stort paket som tar slut i ett nafs!
Keso? Här räcker det flera dagar till en familj på 6.. visst bebisen äter väl just inget
Keso? Här räcker det flera dagar till en familj på 6.. visst bebisen äter väl just inget
Många gånger har jag funderat på att köpa en ko för att slippa handla mjölk hela tiden!