Kan man gå ner i vikt om...
Man äter en stor bulle vid frukost efter att ha ätit två nyttiga mackor? Om resten av dagen är GI.
Man äter en stor bulle vid frukost efter att ha ätit två nyttiga mackor? Om resten av dagen är GI.
Haha jag älskar Pauluns gröt! Så gott med de lite hårda fröna och grynen i :)
Såklart kan man fixa egen gröt på egen gryn och fröblandning men jag tokgillar Supergröten!
Jag kör 16:8-metoden och skippar frukosten. Det där att man ska fördela matintaget jämnt över dagen är en skrivbords-åsikt som inte funkar bra i verkligheten. När man äter åker blodsockret berg-och-dal-bana. Äter/dricket man inget med energi under några timmar fixar kroppen själv den perfekta blodsockernivån. Jag försöker koncentrera ätandet till två tidpunkter per dag, strax efter 12.00 och strax före 20.00.
Svart kaffe innehåller inte energi, så det kan man ta efter lunch när blodsockret får sin dipp, innan det av sig självt går upp igen till den "rätta" nivån. Det ideala hade förmodligen varit att lägga sig och vila under "dippen", men det funkar inte med vår jobb-kultur. Jag är man och har gått ner från 80 kg till 74 kg utan att plåga mig.
16:8 kan jag köra varje dag resten av livet. Naturligtvis gör man undantag om det är fest eller liknande.
Vill man öka fettförbränningen är det perfekt att träna på helgen strax innan man äter första gången på dagen, dvs när man har fastat 16 timmar.
Oh nej! Jag skulle aldrig i livet klara mig utan frukost! Det är den allra viktigaste måltiden för mig .. En tallrik gröt med en kopp ljummet kaffe & smörgås, annars fungerar inte jag
Haha jag älskar Pauluns gröt! Så gott med de lite hårda fröna och grynen i :)
Såklart kan man fixa egen gröt på egen gryn och fröblandning men jag tokgillar Supergröten!
NÄ, det är helt omöjligt att gå ner i vikt då..
Nu var jag ironisk. Det beror helt på hur stor bulle det handlar om och vad den innehåller plus hur mycket du rör på dig - jobbar du på kontor och sitter still hela dagen är det inte optimalt att äta en bulle och två mackor, rör du dig mycket är det helt OK.
Det beror helt på hur mycket du vill gå ner i vikt och på hur viktigt det är för dig.
Öh. Mackor är som bullen kolhydrater och kalorier. Jag förstår inte varför du skulle äta så om du inte vill ha en kula på magen...
Öh. Mackor är som bullen kolhydrater och kalorier. Jag förstår inte varför du skulle äta så om du inte vill ha en kula på magen...
NÄ, det är helt omöjligt att gå ner i vikt då..
Nu var jag ironisk. Det beror helt på hur stor bulle det handlar om och vad den innehåller plus hur mycket du rör på dig - jobbar du på kontor och sitter still hela dagen är det inte optimalt att äta en bulle och två mackor, rör du dig mycket är det helt OK.
Det beror helt på hur mycket du vill gå ner i vikt och på hur viktigt det är för dig.
Kolhydrater är inget farligt. Det är skillnad på bra kolhydrater och dåliga. Men jag inser tyvärr att många fortfarande tror att fett och kött är en bra diet.
Hihi samma här ÄLSKAR frukost!
[quote=75771188][quote-nick]Anonym (TS) skrev 2015-09-18 09:54:39 följande:[/quote-nick]Vad åt du igår?[/
Vad jag åt igår? Jag kör just nu 5:2 för att deffa kroppen lite, är skadad så kan inte träna.
Igår var "fastedag" med max 500 kcal.
Så 2 st lindahls kvarg på 150 g st med granolatopping, (en på morgonen och en på kvällen) samt 1 port Pauluns supergröt med mjölk och ett äpple.
idag är vanlig ätdag :)
Tips är att byta ev youghurt mot lättkvarg, funkar bra till frukost eller mellanmål.
Mer sallad/grönsaker (lägg på det först på tallriken) lite mindre av potatis pasta och liknande.
Och visst kan man äta en bulle då och då, det är totala mängden kcal som räknas.
Kan också meddela att jag tror man verkar få mer celluliter av kanelbullar. Så jaja, äta går bra Utan ökad kroppsvikt men huden blir inte tipptopp.