Kan man gå ner i vikt om...
Man äter en stor bulle vid frukost efter att ha ätit två nyttiga mackor? Om resten av dagen är GI.
Man äter en stor bulle vid frukost efter att ha ätit två nyttiga mackor? Om resten av dagen är GI.
Ät bullen kanske Max 2 gånger i veckan. Socker är inte bra att äta. :)
Många gånger har jag funderat på att köpa en ko för att slippa handla mjölk hela tiden!
Kul. En get skulle jag vilja ha. Tänk getost... Mmm.
Klappa ett lamm också.
Det ungefär lika mycket kalorier i en kanelbulle som i 2 dl yoghurt + en banan eller i en näve nötter. Så det beror ju på vad du byter ut bullen mot.
Det ungefär lika mycket kalorier i en kanelbulle som i 2 dl yoghurt + en banan eller i en näve nötter. Så det beror ju på vad du byter ut bullen mot.
Skaffa en mobilapp och skriv in allt du äter! Välj maxkalorier per dag och lägg in allt du äter (en liten hushållsvåg underlättar) så ser du vad du kan äta per dag.
Jag använder My fitness Pal, men det finns många jag bara körde på den jag hade i mobilen.
Bra att lägga in allt i en period så lär man sig vad man kan äta.
Och följer man ingen speciell diet så kan man såklart äta kanelbullar för det är kalorierna in/ut som räknas :)
Skaffa en mobilapp och skriv in allt du äter! Välj maxkalorier per dag och lägg in allt du äter (en liten hushållsvåg underlättar) så ser du vad du kan äta per dag.
Jag använder My fitness Pal, men det finns många jag bara körde på den jag hade i mobilen.
Och följer man ingen speciell diet så kan man såklart äta kanelbullar för det är kalorierna in/ut som räknas :)
Blir mest plufsig i ansiktet när jag går upp i vikt, inte så mycket på kroppen. Fastnar man i selfie-mood då ser man det tydligt.
[quote=75771188][quote-nick]Anonym (TS) skrev 2015-09-18 09:54:39 följande:[/quote-nick]Vad åt du igår?[/
Vad jag åt igår? Jag kör just nu 5:2 för att deffa kroppen lite, är skadad så kan inte träna.
Igår var "fastedag" med max 500 kcal.
Så 2 st lindahls kvarg på 150 g st med granolatopping, (en på morgonen och en på kvällen) samt 1 port Pauluns supergröt med mjölk och ett äpple.
idag är vanlig ätdag :)
Tips är att byta ev youghurt mot lättkvarg, funkar bra till frukost eller mellanmål.
Mer sallad/grönsaker (lägg på det först på tallriken) lite mindre av potatis pasta och liknande.
Och visst kan man äta en bulle då och då, det är totala mängden kcal som räknas.