• Forumvärd

    Är du nöjd med din kropp?

    Är du nöjd med din kropp?
    Rösta och diskutera gärna i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du nöjd med din kropp?
  • ninasord
    todo nada skrev 2015-09-22 11:38:17 följande:
    Ah, nu är jag med!!

    Hälsa frugan att hon är så normal man kan bli!
    Va?
    Jag är inte man och inte gift.
  • todo nada
    ninasord skrev 2015-09-22 11:43:37 följande:

    Va?

    Jag är inte man och inte gift.


    Då var jag inte med alls nyss heller, men nu tror jag att jag är det.

    Jag har också många bekanta som beklagar sig över sina kroppar. Det är synd att så många kvinnor mår dåligt över något så självklart som att kroppen förändras.

    Jag gick upp 30 kg när jag var gravid, det satte ju så klart spår i form av bristningar och lite celuliter (även om jag har gått ner allt jag gick upp). Fast varför vara ledsen över det när det finns så mycket viktigare saker här i världen.
  • ninasord
    todo nada skrev 2015-09-22 11:52:38 följande:
    Fast varför vara ledsen över det när det finns så mycket viktigare saker här i världen.
    Instämmer och du ser nu hur jag tänker, inte ens i närheten av vad många först vill tro. God fortsättning.
  • MissNastrax

    Inte nöjd alls, leverfläxkar (äckligt på mig själv), magen och arslet ser ut som jag var en slapp 50+ och fött barn.

    Ansiktet.... ser maskulin ut, uppfattar mig själv som ful, fick höra det ibland när jag var yngre också... så när någon säger att jag är söt tar jag det som "du är snäll så jag säger söt"..

    Min sambo är snygg, en snubbe som tjejer raggar på, haft mycket sexuella kontakter m.m även i yngre åldrar mycket uppmärksamhet samt snygga ex...

    Ett enda kort har tagits på oss som jag raderade, det såg inte alls bra ut, skulle skämmas inför mina vänner m.m för mig om jag var han..

  • Kereza
    MissNastrax skrev 2015-09-22 12:09:57 följande:

    Inte nöjd alls, leverfläxkar (äckligt på mig själv), magen och arslet ser ut som jag var en slapp 50+ och fött barn.

    Ansiktet.... ser maskulin ut, uppfattar mig själv som ful, fick höra det ibland när jag var yngre också... så när någon säger att jag är söt tar jag det som "du är snäll så jag säger söt"..

    Min sambo är snygg, en snubbe som tjejer raggar på, haft mycket sexuella kontakter m.m även i yngre åldrar mycket uppmärksamhet samt snygga ex...

    Ett enda kort har tagits på oss som jag raderade, det såg inte alls bra ut, skulle skämmas inför mina vänner m.m för mig om jag var han..


    Han kanske inte är så ytlig - eller så kanske han har annorlunda smak. Det har min sambo - han tycker att jag är tok-vacker, trots att tillochmed mina kompisar säger rak ut att jag haft otur med utseendet.

    Fast JAG är nöjd som fan med både kropp och ansikte :) 
  • MEE83

    Det finns väl inget att klaga över, har inga komplex som jag går runt och nojar över, alla lemmar är intakta och funktionella, så jag har väl aldrig känt mig direkt missnöjd med mitt utseende, jag ser helt enkelt helt ok ut. Min sambo är dock "the looker" i förhållandet, hon ser fantastisk ut. 

    Jag ser kanske lite yngre ut än vad jag är, det är åtminstone en återkommande kommentar, och man vill ju inte se ut som en barnrumpa, med skägg/skäggstubb ser jag lite äldre ut, men jag brukar inte springa runt med det.  . 

    i.imgur.com/1S7AayM.jpg

  • HäckHäxan
    Forumvärd skrev 2015-09-22 10:31:53 följande:

    Är du nöjd med din kropp?
    Rösta och diskutera gärna i tråden.


    Ja och nej. Så jag vet inte hur jag skall rösta. Jag är nöjd med hur jag ser ut. Jag är mindre nöjd med de skador jag har som gör att jag inte kan använda min kropp som jag skulle vilja kunna göra.

    Ibland vill jag gå ner i vikt ur hälsoperspektiv men jag mår inte dåligt av att vara tjock utan tvärtom tycker jag att jag passar som tjockis

    Så vad skall jag rösta på? Annat?
  • HäckHäxan
    todo nada skrev 2015-09-22 11:02:21 följande:

    Min kropp är den kropp jag tilldelats. En frisk kropp utan sjukdomar och dylikt. En kropp som gav mig den fantastiska förmågan att sätta mitt barn till världen, och ge denne näring via min kropp även efter födseln.

    Min kropp är en del av mig, oavsett hur den ser ut. Och den förtjänar mer respekt efter allt den gett mig här i livet, än att jag ska gnälla över att den inte är vad den en gång varit.


    Men precis så. Kan önska att alla kände sådär för sina kroppar. Det hade varit häftigt!
  • K grrl

    Jag älskar min kropp. Mina tuttar är tilltufsade efter fyra års amning och huden har börjat bli lite slappare. Men jag tycker att jag ser fantastisk ut. Sånt jag uppskattar är att jag är slank och vältränad, att jag har platt mage och rund rumpa, långa ben. Jag ser bra ut.

  • Duckan

    ja.

    Det är bättre nu efter lite viktnedgång, men jag är så slapp i huden att det förtar det hela ändå. Alltid haft ridbyxlår och dessa stör mig enormt.

Svar på tråden Är du nöjd med din kropp?