Stora tuttar
Jag har fått komplimanger av en krigsveteran, men också av en 3 årig liten flicka. Nu vet jag inte längre vad jag ska tycka om dom.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-23 13:23
Jag skriver om annat också, men det är ingen som är intresserad.
www.familjeliv.se/forum/thread/75770946-micael-byden-helt-ratt-i-tiden
www.familjeliv.se/forum/thread/75747319-glom-inte-vara-soldater
www.familjeliv.se/forum/thread/75790854-mina-alskade-medsystrar
www.familjeliv.se/forum/thread/75784074-valdets-brutalitet-i-fokus
www.familjeliv.se/forum/thread/75613536-hur-skulle-du-man-forklara-en-sund-kvinnosyn
www.familjeliv.se/forum/thread/75464622-jag-vill-fa-lite-battre-forstaelse-for-utlandska-man
www.familjeliv.se/forum/thread/75415571-manniskor-som-snackar-ar-i-regel-ganska-korkade-och-ett-rent-samhallsproblem
www.familjeliv.se/forum/thread/75438433-stort-hjarta
www.familjeliv.se/forum/thread/75778219-varfor-argumentet-att-jag-ar-ett-fetto-tappar-vikt
Ni är välkomna att diskutera.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-24 17:25
Denna tråd låg länge kvar på hot-listan.
Ni inser väl att jag inte hade till syfte att få denna oönskade uppmärksamhet, men får den ändå, även om jag inte förtjänar den. Jag har upprepade gånger försökt tala läsarna till rätta, utan större framgång.
Jag är varken för eller mot något parti, för eller mot invandring. Mitt fokus och intresse ligger alltid hos individen som sådan. Att det på senare tiden har uppstått mycket diskussioner då flyktingar passerat våra gränser och tagit sig in i landet påverkar givetvis stämningen och spänningen mellan olika ... ökar. På forum så väl som där ute i det verkliga livet.
Jag skulle istället föreslå att vi åtminstone kan respektera varandras olikheter, åsikter och värderingar. Samtliga åsikter vägs för och emot i alla sammanhang och vi blir också bemötta därefter likaså tycks det som. Att det uppstår konflikter är oundvikligt när vi upplever yttre som inre hot. Desto viktigare är det att sansa sig, dra sig ur och behärska sig så att det hela inte eskalerar. Jag pratar nödvändigtvis inte om inbördeskrig utan hänvisar till den arbete som äger rum i detta nu, där yrkeskunniga tar hand om situation efter sin bästa förmåga.
Själv är jag inte betald att göra någonting utöver det intresse jag har, men jag har en plikt att värna om min egen som andras säkerhet i den mån jag kan som medborgare. Jag vore också tacksam om ni upphörde att spekulera vidare om vem jag egentligen är och vad jag sysslar med samt varför jag skriver. Därför kan jag meddela dom som behöver veta mer för att få sinnesro och kunna slappna av, att det inte är en militär operation det är frågan om när det kommer till detta och mig själv.
Det kan ha varit mitt livs största misstag, men sanningen är den att jag har haft kontakt med en fd. Amerikans stridspilot vilket väckt intresse hos en del. Mer mystiskt än så är det faktiskt inte. Och ja, vi har piloter även här hemma i Sverige.
Hejs svejs.. och
Kram på er allesammans
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-24 17:34
"är någon av "stjärnskotten "som huserar här så kan jag väl antagligen bara beklaga"
Nej taquine, det var värre än så.
Han sade någonting till mig ingen innan sagt och det förändrade allt, på gott som ont.
Och nu står vi här tillsammans och undrar vad fan som egentligen hände. Vill du förklara?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-25 12:29
Vidare så har denna fd. pilot heller inga politiska intressen eller någon dold agenda. Hans intresse är i linje med mina intressen att ta avstånd från orättvisor och övervåld, närmare sagt krigsbrott. Han är en mycket omtänksam man med hjärtat på rätt ställe. Det är ingen här som har intentionen att bilda olika läger, blåsa upp konflikter. Vi är snarare intresserade av frågor kring mänskliga rättigheter. Nerfgifter, gaser och andra kemikaliska vapen är för mig helt otänkbart, vi måste stå emot den elit som inte vill stå för sina handlingar. Vad jag utmålas som på forumet är kanske inte den rätta bilden av mig, men det kommer ni kanske att förstå vart eftersom.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-25 19:15
Jo, han är lyckligt gift så det är inte det.