• Anonym (Sugen)

Analplugg, tips?

Jag och min man gillar båda anal stimulans och funderar på att skaffa varsin analplugg, att ha bl a när vi har samlag. Eftersom mest bara testat med fingrar tidigare vill vi börja med någon som inte är så stor, men många av de som kallas små är ju ca 10-11 cm långa? Sen ska man tydligen tänka på bra bottenplatta, att den är formad så den inte åker ut under samlag, att den inte är för hård etc etc. Vi funderar också på om den borde vibrera?

Om ni som använder pluggar vill ge lite tips utifrån mina funderingar ovan vore jag tacksam. Jag har sökt på trådar i ämnet men det mesta verkar gammalt och det kommer ju nya produkter hela tiden.

• Svar på tråden Analplugg, tips?
  • 100kgpappa

Viktigt att den har en ordentlig midja, så att dem inte åker ut, och ordentlig fot förstås. Mjuk eller hård är ju en smaksak, vi har en i rostfritt stål, frugan gillar den för tyngden skull, men den är inte så skön för kuken iom att den är så hård.

Vårt senaste inköp som vi gillar skarpt är en halvhård mellanstor (13cm i omkrets) som sitter bra och är skön för båda.

Frugan trodde först den skulle vara för stor, men det visade sig att den är perfekt. Midjan är ju bara 1,5-2cm i diameter, så själva analen töjs inte mer än med en tumme när den väl är på plats. Den är väl ca. 12-13 cm lång.

Kör normal uppvärmning innan med ett finger eller 2 innan vi stoppar in den.

Har faktiskt läst det tipset tidigare, att inte köpa en för liten. Vår första var inte alls stor, vilket gjorde att knappt kändes, och bara halkade ur hela tiden.

Vi gillar inte vibrator, men det är ju olika, bara att testa.

• Anonym (Sugen)

100kgpappa, tack . Ett par frågor apropå det du skrev, vi är tveksamma till längden? Det finns kortare på 5-6 cm men de flesta verkar vara ju runt 11-13 cm långa. Det låter direkt obehagligt? Sen undrar jag om du vill skriva vad ert nyinköp heter så jag kan googla? Jag vet att det är känsligt här men nu skulle du ju bara svara på en direkt fråga .

• 100kgpappa
    Anonym (Sugen) skrev 2015-09-27 09:16:59 följande:

100kgpappa, tack . Ett par frågor apropå det du skrev, vi är tveksamma till längden? Det finns kortare på 5-6 cm men de flesta verkar vara ju runt 11-13 cm långa. Det låter direkt obehagligt? Sen undrar jag om du vill skriva vad ert nyinköp heter så jag kan googla? Jag vet att det är känsligt här men nu skulle du ju bara svara på en direkt fråga .

Absolut inte känsligt, men kommer just nu inte ihåg vart vi köpte, men ska se om jag hittar den.

Frugan tycker inte alls det är för långt. Men kuk är ju längre än så, och den tar hon hela vägen in.

Men ni ska ju prova det som känns bra för er, det går ju alltid att köpa fler...
  • Anonym (Sugen)
    100kgpappa skrev 2015-09-27 09:24:38 följande:
    Absolut inte känsligt, men kommer just nu inte ihåg vart vi köpte, men ska se om jag hittar den.

Frugan tycker inte alls det är för långt. Men kuk är ju längre än så, och den tar hon hela vägen in.

Men ni ska ju prova det som känns bra för er, det går ju alltid att köpa fler...
    Jag tänkte på det, att kuk oftast har den längden eller mer, men ingen av oss är  vana vi det.
    Jo, visst kan vi köpa fler efterhand och kommer säkert att göra det om vi gillar pluggar, men det kan vara klokt att åtminstone försöka få det någorlunda rätt från början.Solig
  • AnnaZL

10 cm är inte så mycket och de smalaste sitter inte kvar av sig själva, utan ploppar lätt ut.
    Värt att tänka på också är rätt material- rostfritt stål, glas eller silikon. Undvik plaster, de är fyllda av hormonstörande ftalater som lätt tas upp av slemhinnorna.

• 100kgpappa

www.vuxen.se/underground-analplugg

Mellan även rekommendera ett kit med 3 pluggar i olika storlekar, så kan ni testa er fram

Vi har en av den här typen med, (fast mjukare), väldigt skön att ha i samtidigt som man knullar.

Finns även kristallstavar mef midja på, fast de har ingen fot, de är väldigt sköna med.

• 100kgpappa

www.vuxen.se/icicles-nr-2

Glömde ju klippa in den andra.

Givetvis ska ni ta ett steg i taget, men längden brukar inte vara ett bekymmer, utan grovmalen.

Lycka till nu. Och hoppas ni hittar grejer som passar er.

• Anonym (Sugen)

Tack för tipsen ni som svarat. Tror vi ska börja med den som heter Underground, sen får vi se.

• Youker

Jag köpte en ganska stor plugg i nån sorts gummi, läste inte på först och insåg rätt snabbt att den inte var så bra... Den har perfekt form och sitter kvar hur bra som helst men den har inte bra yta och friktionen blir lite för stor :( Jag använder silliconbaserat glidmedel och det funkar skapligt men har man den inne ett tag är det som glidmedlet försvinner, det kan nästan göra ont när man ska dra/krysta ut den! Har provat med babyolja med men det blir samma visa, lite för dåligt glid efter ett tag. Har en vibrerande latexdong som funkar perfekt i min anal! Vet att man inte ska använda silliconglid med den men för mej har det funkat perfekt. Tar hela dongen i botten och njuter av vibrationerna och glidet räcker så länge jag tycker det är skönt att penetrera mej med den! Har träffat en tjej sen ettctag tillbaka och ska snart ta mod till mej och så smått införa anala lekar. Vet inte riktigt varför jag inte vågat ta upp det med henne, känns lite skämmigt. Hon har rejäl sexlust och vi har det bra i och utanför sängen så det ska inte vara några problem att ta upp det, det har bara inte blivit av!

• Anonym (Mjo)
    Anonym (Sugen) skrev 2015-09-27 09:16:59 följande:

Längden är nog inte den som är obehaglig, det är omkretsen. Tycker jag iaf. Men smaken är som baken.. ;D
  • Youker

Ang längd vs grovlek är det precis som det redan påpekats inga större problem med längden, upp till en viss gräns givetvis :) Jag tar lätt de 15-16 cm som min dong är! I bland kan det kännas lite när man sätter sig på den så den går ända i botten men oftast är det inga som helst problem att ta hela längden! Synd att en del killar tycker det är synonymt med att vara bög att stimulera analen, de går miste om en hel del njutning! Jag är inte homosexuellt på något sätt och känner ingen dragninskraft till killar alls! Jag gillar dock sex och den njutning det ger och jag njuter verkligen av att bli penetrerad analt. Om det inte vore så mycket strul och saker som kan bli jobbigt rent socialt skulle jag lätt kunna låta en kille sätta på mej analt bara för min egen njutnings skull

• HasseA
    Anonym (Mjo) skrev 2015-09-27 19:18:21 följande:
    Längden är nog inte den som är obehaglig, det är omkretsen. Tycker jag iaf. Men smaken är som baken.. ;D
    Men någonstans går nog gränsen även för längden.

Själv har jag inte lätt att ta så långa saker - men inte heller grova. TS, prova med tex ett stearinljus, om ni är fundersamma på längden. Det är ju lätt att karva lite i ett ljus, tex göra en ring runt ljuset, så att man kan hålla där, och dra ut det igen.

Angående pluggar rent allmänt, så har vi provat en del. Många, som sagts ovan, sitter inte kvar av sig själva, vilket är rätt värdelöst. Midjan måste vara ganska tydlig för att de ska sitta kvar av sig själva. En del har alldeles för mjuk fot, så man trycker in hela alltet hur lätt som helst.

Sådana i metall, med en ring med en "kristall" på i änden, kan skava mot skinkorna efter ett tag, själva foten/kristallen, alltså. Vi har en i metall där "foten" består av en pinne som ligger längs skinkorna, den skaver inte.

Metall är ett skönt material, och tyngden gör att pluggen känns. 
    I slutänden tycker vi nog bäst om pluggar under samlaget, då det blir skönare för oss båda om hon har en plugg inne. Men jag har då ofta en prostatastimulator inne, vilket ju också är en sorts plugg.

Jag har recenserat en del pluggar, under hasseochanna.wordpress.com/category/recension

Det går inte att få fram just plugg-recensionerna, så man får scrolla en del.
  • Anonym (Sugen)

Tack för tips

HasseA, du är hjälpsam och vänlig som vanligt, det uppskattas. Jag ska ta en titt på er blogg.

• Anonym (Gydd)

Tycker själv inte att vibrationer ger något men det gör min fru. Tycker det är skönt för mig i vissa ställningar när jag är inne i henne vaginalt samtidigt som den vibrerande pluggen och vibrationerna är på. Ofta är vibrationerna avstängda.

Vi gillar annars lite grövre och letar efter en uppumpbar modell som kan vidgas allteftersom. Inget extremt men det är skönt när det fylls ut. Längden är relativt oviktig.

Svar på tråden Analplugg, tips?