• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • citronpeppar

Jag har knappt några symptom, jätteskönt! Får lätt yrsel om jag inte håller blodsockernivån jämn, så brukar det vara annars också men nu behöver jag vara ännu mer noggrann med att inte äta "fel".

Går omkring och är sjukt sugen på gröna ärtor och är väldigt känslig för doften av rått kött. Kan lika gärna vara inbillning för att jag vill känna något. Låter det knäppt?

Har tid på MVC 15/10, behöver ha intyg om en "frisk" graviditet på kryssningen vi ska på i november.

• ecochic

Får jag ansluta mig till denna tråden? Jag fick mitt första plus förra helgen och har  beräknat födelsedatum runt den 7:e juni 2016. Mitt första barn och jag är strax över 30. Jag är väldigt glad, men också orolig? Har haft många närstående som har fått missfall. Jag har själv mild PCO och hade ägglossning typ på dag 71 i min förra cykel (annars 40-42 dagars cykler). Vi blev dock gravida på första försöket! 

Jag känner mig väldigt svullen och har lite värk i brösten samt lite illamående. Var på mitt första infosamtal hos barnmorskan idag och det börjar kännas verkligt! Har fått mina barnmorse-tider, UL, KUB och grejer bokade för resten av året redan!

Hur hanterar ni er oro för missfall? Bara försöker att tänka positivt? Jag har inte så lätt för det alltid? Naturen kommer ju att ta sin lag - jag försöker bara ta det lugnt och vara hälsosam för att hjälpa till på vägen. Jag har berättat för min syster och min mans syster och kommer berätta för mina föräldrar på måndag.. annars håller vi det tyst ett tag!

Lycka till allihopa! Vi får stötta varandra här!!

• Elliott94
    ecochic skrev 2015-10-02 17:16:11 följande:

Får jag ansluta mig till denna tråden? Jag fick mitt första plus förra helgen och har  beräknat födelsedatum runt den 7:e juni 2016. Mitt första barn och jag är strax över 30. Jag är väldigt glad, men också orolig? Har haft många närstående som har fått missfall. Jag har själv mild PCO och hade ägglossning typ på dag 71 i min förra cykel (annars 40-42 dagars cykler). Vi blev dock gravida på första försöket! 

Jag känner mig väldigt svullen och har lite värk i brösten samt lite illamående. Var på mitt första infosamtal hos barnmorskan idag och det börjar kännas verkligt! Har fått mina barnmorse-tider, UL, KUB och grejer bokade för resten av året redan!

Hur hanterar ni er oro för missfall? Bara försöker att tänka positivt? Jag har inte så lätt för det alltid? Naturen kommer ju att ta sin lag - jag försöker bara ta det lugnt och vara hälsosam för att hjälpa till på vägen. Jag har berättat för min syster och min mans syster och kommer berätta för mina föräldrar på måndag.. annars håller vi det tyst ett tag!

grattis och välkommen :D

Jag försöker att inte tänka på missfall så mycket men så har jag också haft en bra magkänsla från början. Skulle inte magkänslan vara rätt så får jag ta de om de kommer :) jag har min första tid hos BM på tisdag, är lite smått nervös.

Jag har berättat för min närmaste vän och hennes sambo dom väntar också barn fast är beräknade till slutet av feb.
  • Marty88
    littlemissE skrev 2015-10-02 13:10:05 följande:

Hur mår allihopa nu? Har ni lika mycket symptom nu eller har de tilltagit? Minskats? :)

Här har tröttheten kommit och illamåendet tilltar.. Igår var det inte långt ifrån att jag spydde av att borsta tänderna ;) än så länge inte spytt alls, hoppas det håller sig så..
    Typ konstant hungrig, men blir snabbt mätt/illamående när jag äter, yrslig, torr i munnen och törstig och en mage som är i uppror, börjar bli känslig för dofter och något känsliga bröst.. Inte så farligt än alltså :)
  • Marty88
    littlemissE skrev 2015-10-02 13:56:39 följande:

Är det bara jag som är orolig att allt kanske inte går som det ska. Som jag skrivit tidigare är jag lite orolig då jag testat flera gånger efter mitt plus för att kolla om det stegrar. Det är ett starkt plus men inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket. Borde som sagt vara iaf 4 dagar över bim. Vet inte om jag skrämmer upp mig själv. Men pendlar mellan att allt är säkert bra till att jag har nog fått MA :(

Jag är också orolig, speciellt med ett MF i bagaget.. Men jag är förvånansvärt lugn och oroar mig inte så väldigt, jag är rädd att jag stressar upp kroppen istället. Försöker hålla mig positiv och väntar in veckorna, men tiden sniiiiiglar sig fram!

Vi har varandra här att prata med och stötta oss mot, man får vara gnällig ;) <3
  • Marty88
    ecochic skrev 2015-10-02 17:16:11 följande:

Grattis och välkommen! :)
    Oron kommer man nog inte ifrån, tyvärr. Jag försöker fokusera på att vara så hälsosam jag kan och inte göra nåt som kan skada fostret, vilket vi nog alla gör. Händer det ändå måste man försöka förstå att fostret inte hade klarat ett liv utanför magen och att det var det bästa som kunde hända, det gick till slut efter mitt MF även om det är svårt i början...
  • littlemissE
    Marty88 skrev 2015-10-02 19:10:18 följande:

Jag är också orolig, speciellt med ett MF i bagaget.. Men jag är förvånansvärt lugn och oroar mig inte så väldigt, jag är rädd att jag stressar upp kroppen istället. Försöker hålla mig positiv och väntar in veckorna, men tiden sniiiiiglar sig fram!

Vi har varandra här att prata med och stötta oss mot, man får vara gnällig ;) <3

Efter att ha googlat runt lite och kollat hur andras testlagret stickor ser ut under samma dagar är jag mycket lugnare och med det tilltog symptomen :) mått illa hela dagen. Strama som bara den ibland i tjejmagen och boobsen gör sig påminda igen och magen.. ja den e lika svullen som för några dagar sen så jag e ganska lugn igen. Blir inga fler test för mig nu.. Jag är gravid :) hehe

Tråkigt med ditt missfall :( hoppas allt går som det ska denna gången :)

Det är underbart att ha flera att prata med som är i samma sits som en själv :)

Hoppas vi alla kan hålla kontakten länge nu :) hålla samtalen igång :)
  • Elliott94

Jag hoppas också att vi håller varandra sällskap genom hela graviditeten hade varit så roligt :)

• filippas

Symptom som jag upplever är trötthet och att jag kissar typ 12 gånger oftare än jag brukar, aningen misstänksamt på jobbet haha
    Börjat bli uppblåst i magen också urk
    Men fantastiskt glad över att inte lida av illamående
    Hade mycket starkare symptom förra gången så man blir ju lite orolig till och från med hur det står till där inne

Tider hos bm varierar, var bor alla? :)
    Vi bor i Stockholm

• jtarnan

Jag är mest trött, speciellt på kvällarna. Kan bli yr på morgonen eftersom man inte ätit på länge men annars mår jag bra än så länge. Är i v 6 så det kan ju komma mer saker sen????

Har inte varit så orolig för missfall. Händer det spelar tänker jag att fostret inte utvecklades som det skulle. Med första barnet var jag mer orolig för det. Låter lite dumt kanske.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016