• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Missdalvik

I dagsläget känns det knappt som att man inte vågar nämna kejsarsnitt, ofta hör man att det är fel och man ska ha så lite smärtlindring som möjligt för att det är naturligast. Så jag och min sambo kommer hålla tyst om det här, just för att folk är så fruktansvärt dömande. Lider man inte av depression och ångestbesvär så kan man inte sätta sig in i sitsen. Har tom övervägt att inte skaffa barn just för rädslan för paniken inne på förlossningen..

• knaappeen

Åhhh kanske dags att slappna av o se de där rosa flytningarna som något vanligt o ofarligt bara!!! Fick starkt postivt idag , mkt mkt starkare än i förrgår o igår o det borde nog gå åt andra hållet om något var fel

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Erla
    Missdalvik skrev 2015-10-03 18:27:22 följande:

I dagsläget känns det knappt som att man inte vågar nämna kejsarsnitt, ofta hör man att det är fel och man ska ha så lite smärtlindring som möjligt för att det är naturligast. Så jag och min sambo kommer hålla tyst om det här, just för att folk är så fruktansvärt dömande. Lider man inte av depression och ångestbesvär så kan man inte sätta sig in i sitsen. Har tom övervägt att inte skaffa barn just för rädslan för paniken inne på förlossningen..

Usch vad tråkigt att det känns så. Upplever också att det är så att de flesta tycker att man borde klara en förlossning med så lite hjälp som möjligt. Jag är av den sorten som tänker att alla bedövningsmetoder och hjälpmedel som finns idag finns av en anledning. Gör det som känns bäst för dig! Strunta i alla andra för de har inte med saken att göra :) Sånt kan de bestämma när de själva ska föda barn. 
  • Missdalvik
    Erla skrev 2015-10-03 19:25:43 följande:

Usch vad tråkigt att det känns så. Upplever också att det är så att de flesta tycker att man borde klara en förlossning med så lite hjälp som möjligt. Jag är av den sorten som tänker att alla bedövningsmetoder och hjälpmedel som finns idag finns av en anledning. Gör det som känns bäst för dig! Strunta i alla andra för de har inte med saken att göra :) Sånt kan de bestämma när de själva ska föda barn. 

Åh vilken klok människa du verkar vara! Kul att få höra av någon som inte är dömande. Hur som helst så är vi mer än överlyckliga över det lilla livet som växer inuti, så nu kan jag inte tänka mig något annat än en liten knodd. Förlossningen är det sista hindret för mig innan vår lilla är hos oss :)
  • knaappeen

Oj kom ingen bild med tidigare :

Åhhh kanske dags att slappna av o se de där rosa flytningarna som något vanligt o ofarligt bara!!! Fick starkt postivt idag , mkt mkt starkare än i förrgår o igår o det borde nog gå åt andra hållet om något var fel

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Missdalvik
    knaappeen skrev 2015-10-03 20:10:09 följande:

Oj kom ingen bild med tidigare :

Grattis och skönt för dig!! Tog ett test igår bara för att stämma av, strecket var mycket starkare. Så häftigt!! Men grattis ännu en gång :)
  • littlemissE

Kan inte TS gör en BF lista så man har lite koll på alla :) jag räknade fel på min BF om man räknar på en cykel på 28 dagar så beräknas bebisen komma den 3/6-15 :) så jag gick in i vecka 6 idag 5+0 :)

• knaappeen

Ja en BF lista hade varit kul . med lite extra info i exempelvis

BF Ålder, vilket barn i ordningen,vart man bor.

Typ Bf 9/6 -25 år 1a barnet, Västerås

Eller vad tycker ni?

• littlemissE

Ja precis :) vi är ju ganska många nu så det hade varit roligt :)

Kan TS lägga till det på första inlägget eller ska vi kopiera och klistra in våra egna rad?

BF 3/6 - 24år 1a barnet, Öland

• knaappeen

Tror det är enklast att ha en lista i inläggen.

¤ BF-lista 2016 ¤

little­missE- BF 3/6 - 24år 1a barnet, Öland

Knaappeen- BF 9/6 - 25 år 1a barnet ,Västerås

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016