• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • knaappeen
    Erla skrev 2015-10-05 21:20:53 följande:

Förresten har ni några känningar?

Känner inget typ, lite ömma bröst o känningar i livmodern till o från lite smått..

Själv?
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Erla
    knaappeen skrev 2015-10-05 22:39:38 följande:

Känner inget typ, lite ömma bröst o känningar i livmodern till o från lite smått..

Själv?

Typ samma här :) har haft ömma bröst konstant sedan två veckor tillbaka ungefär och det kan ibland sticka till i livmodern :) mest när jag skrattar eller nyser eller något liknande.
  • Erla

Jisses! Nu måste jag vara totalt borttappad i graviditetsdjungeln! Insåg precis att jag tagit fel på ägglossningsdatumet! Ligger precis på gränsen för att hamna här i junitråden. Risken finns att det blir ett majbarn ^^ är beräknad enligt fl till den 1:a juni.

• tessan120
    Erla skrev 2015-10-05 23:17:22 följande:
    Typ samma här :) har haft ömma bröst konstant sedan två veckor tillbaka ungefär och det kan ibland sticka till i livmodern :) mest när jag skrattar eller nyser eller något liknande.
    Vad skönt att höra att man inte är ensam. Jag känner nästan inget heller, jag känner mig knappt gravid. Har molvärk till och från samt lite ömma bröst men inget annat.
  • Erla
    tessan120 skrev 2015-10-06 06:16:22 följande:

Vad skönt att höra att man inte är ensam. Jag känner nästan inget heller, jag känner mig knappt gravid. Har molvärk till och från samt lite ömma bröst men inget annat.

Ja! Men samtidigt är jag glad så länge illamåendet håller sig borta :) har märkt att det är lite obekvämt med midjehöga jeans också ^^
  • Annaleo90

Jag skulle haft mens för mer än en vecka sedan, är aldrig sen och har plussat 3 gånger nu, har alla symptom till graviditet, men har sån molande värk i magen hela tiden, typ som

Mensvärk, är orolig över det... Är även lite dålig i magen, är detta normalt?

• Tjogge

Jag har också haft väldigt mkt molvärk/ magvärk samt jättesvullen. Kom på sen att jag behövde tänka på vad jag åt då magen jobbade lite långsammare av progestoronet. Har blivit mkt bättre nu men har fortf molvärk/ stickningar ibland. Känns som träningsvärk i nedre magen när jag sträcker på mig. Även ömma bröst vid beröring.

Är nu 4+5 tror jag.

• kkariins

Jag har gjort 2 gravtester från testlagrets (gjorde en tråd "är detta ett plus?" Där bild finns) och ett från Apoteket där jag tyckte det också var ett svagt plus så ska köpa clearblue digital idag å testa. *spännande*

Är det positivt och jag räknat rätt får jag bf i början av juli.

Också mitt första! :)

(Sitter med telefonen å den vill inte lägga in bild på test här i kommentarerna..)

• Elliott94

Var hos BM idag för hälsosamtal fick en ny tid den 28oktober då blodprov och andra prov osv ska tas. Barnmorskan var trevlig så jag är nöjd än så länge. Vecka 6 idag (5+0) :)

Illamånde ökar hos mig för varje dag. Kommer inte dröja många dagar innan jag spyr känner jag :(

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016