isolande skrev 2015-09-29 19:02:27 följande:
Hahaha, Gud vad positiva alla är!? Jag tycker mest det är en pina att resa med mina barn. Det är liksom inte värt pengarna.... Jag kanske har extremt jobbiga ungar? Eller fel förväntningar kanske som vissa skriver. Jag vill liksom ha roligt när jag reser, och trots att det kör ihop sig eller blir obekvämt så ska inte jorden gå under. Men så är mina barn, är det minsta besvärligt är det gallskrik och hysteri. Jag pallar inte med det på andra sidan jorden på en flygplats när planet ska gå om en minut. Och att man ska ha kul och mysigt ihop och så är det bara gnäll för att det inte är som hemma....
Kanske är mina barn väldigt enkla att resa med - jag vet inte riktigt..?! De är två mer eller mindre "vilda" pojkar som är oblyga, pratglada, vetgiriga, nyfikna osv. Inga blyga tysta små violer mao!
Men de har vid det här laget rest en hel del o vet hur det fungerar, o som jag skrev ovan så tar vi det som det kommer samt att man försöker att välja de enklaste alternativen i en del situationen. Och med det så menar jag de enklaste alternativen för just
oss o det som passar våra behov.
Jag tror att inställningen gör mycket - många undrar hur man kan njuta av semestern när man reser ensam med två barn, men kanske har man bara då olika uppfattning om hur man upplever vad en semester är?!