• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Wielkip
    anidue skrev 2015-10-04 20:56:48 följande:

anidue 27år Stockholm, andra barnet!

När har du bf? :)
  • Wielkip

Trodde man kunde uppdatera ts-inlägget och fixa in listan där, men icke! Är inte så hajj på familjeliv jag :'>

• Wielkip
    knaappeen skrev 2015-10-04 21:50:04 följande:
    Det ska gå att lägga till kommentar på ts-inlägget.
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Ja men frågan är om man kan ta bort kommentarer också? Annars blir det väldigt många om jag ska uppdatera dagligen med alla nya som kommer in :'D
  • Wielkip

Okej, men kan någon göra bflistetråd så lägger jag in länken i kommentar här då, haha, krångel!

Jag joinar gärna fb-grupp efter v.12 :)

• Wielkip
    Grus grus skrev 2015-10-05 13:14:51 följande:

Jag är i v.5 (4+3), och för min sinnesfrids skull tog jag idag ett digitalt test. Det visade gravid 1-2 veckor. Stämmer det med min beräkning att vara i v.5?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Jag fick 1-2 v i v 3+6, det är ju 1-2 veckor sen befruktning som menas, och är du i v.5 dvs 4+nånting är 2 veckor sen befruktning helt rätt :)

Hur mycket kaffe dricker ni varje dag? Man bör ju inte dricka för mycket, men vad ÄR för mycket? Jag dricker 3 koppar per dag, är det "tillåtet" tro?
  • Wielkip
    Sparven16 skrev 2015-10-05 18:28:54 följande:
    Här har jag svårt att trappa ner än.. drack innan mellan 4-7koppar (1½dl stryck) innan nu är jag nere på max 4. men helst 2-3st..

drickan har jag kunnat gå från helt.. änsålänge iallafall =)
    Jag är nöjd över att jag slutade röka (ett halvt till ett paket per dag) så fort jag fick plus, så 3 koppar kaffe om dagen tänker jag fan unna mig då, haha :'D
  • Wielkip
    Sparven16 skrev 2015-10-05 19:32:10 följande:
    Bra tänkt och bra gjort av dig att sluta helt! =) Skrattande
    Tack! Det är en hel del humörsvängningar sambon får stå ut med kan jag tala om, gravid OCH rökstopp liksom :}
  • Wielkip
    littlemissE skrev 2015-10-05 22:32:08 följande:

Bara en fråga.. känner ni er gravida eller får ni typ piminna er själva om att ni är det?

Jag har samma symptom som när jag ska ha eller precis i början av mens så det hela känns fortfarande väldigt overkligt. :)

Jag får lite molvärk då och då och det ilar i brösten till och från, men inget mer än så :
  • Wielkip
    Maräng87 skrev 2015-10-06 07:53:19 följande:

Någon mer som drömmer mycket? Jag drömmer suuupermycket vilket är jobbigt då det känns som jag inte sovit mycket alls...

Jag drömmer VARJE natt hela graviditeterna igenom, oftast helt flippade drömmar också!

Idag byter vi vecka här hemma, så VÄLKOMMEN vecka 6, tusan vad långsamt tiden går, känns som att jag borde vara i v.25 allra minst :>
Svar på tråden Junibebisar 2016