-
Fast man måste ju inte göra fvp/mkp, det är ju bara om ultraljud/blodprov visar något knasigt?Grus grus skrev 2015-11-04 18:48:45 följande:Vi ska också göra nipt. Efter två missfall betalar vi gärna för att slippa risken vid fostervattensprov och moderkaksprov.online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
-
Aha, smart! :)Grus grus skrev 2015-11-04 19:03:19 följande:Japp precis. Så vi gör kub först, vilket är gratis hos oss. Och om värdena blir dåliga ska vi göra nipt.online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
-
Jag kan inte spå i ordets rätta mening, men jag är otäckt duktig på att "gissa" rätt kön, datum, poäng i sportmatcher etc. Gissade bl.a. rätt kön på båda mina barn och rätt födelsedag för min yngsta, 5 dagar innan bf. Har gissat exakta resultaten på sambons senaste 5 fotbollsmatcher osv osv osv :>Inheaven skrev 2015-11-04 21:16:02 följande:Nej har inte vågat. Men har fått lite känslor hit och dit med några. Det är ofta med såna som visat sig vara oroliga...
Om du vill veta så har jag bra känslor om din graviditet och visste att ditt ul skulle gå bra :) -
Har jag lärt mig något av att få barn så är det att ALDRIG uttala mig om något om jag inte själv varit i precis samma sits, du kommer förstå vad jag menar om 1 år ungefär :) mvh. 24 år och väntar barn nr.3 och hade gjort abort om barnet hade ds, främst pga hänsyn till mina nuvarande barn och de "uppoffringar" DE ofrivilligt skulle tvingas till.bryrmiginte skrev 2015-11-05 16:09:34 följande:Så hellre betala över 6000kr för att veta om barnet har ds? Gör ni abort om de visar sog att barnet har det eller vad är meningen med dessa tester? Tycker de låter ganske konstigt att någon över 30 är villig att betala så mycket för att vara säker på att få ett friskt barn :s
Jag är 23, aldrig gillat barn å detta är min första graviditet men om de skulle visa sig att mitt barn har ds när de kommer ut så skulle de va minst lika älskat och välkommet som ett "vanligt" barn... -
Men hörni! Vad tråkigt det känns för min del att flera av er hoppar ur "min dåliga tråd" och skapar egna trådar, kan man inte bara ignorera det negativa? Man kan inte dra jämnt med precis alla i forum, precis som i verkliga livet...
-
Jag förstår tanken, men tror inte det gör skillnad med ny tråd, alla kommer inte tycka lika där heller.Grus grus skrev 2015-11-05 20:19:01 följande:Tror verkligen inte att de nya trådarna har något med dig att göra. Tror mer det handlar om att folk inte vill ha ett debatt-forum utan ett stöttande forum. Med egna trådar kan de göra egna regler.online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Dessutom supertråkigt att folk hoppar av nu när vissa av oss ändå har hållit ihop i snart två månader! Jag har kontakt och är riktigt nära vän med MÅNGA från mina tidigare grupper från -12 och -13, tycker det är extra tråkigt att folk droppar av just för att jag vet vilket band man får till varandra efter ännu ett par månader, bara man "står ut" med lite oliktänk.... :) -
Har skickat meddelande till er, lägg gärna till mig i gruppen :) kommer dock inte lämna denna tråden.
-
Jag har nån mystisk magisk gräns, får inte äta för lite eller för mycket, för sällan eller för ofta, gränsen är hårfin alltså! Lyckas jag äta precis rätt mår jag inte illa, nåååågot åt ena eller andra hållet så är det kaos! Hoppas det går över snart, vill inte planera livet kring mat längre :'Dtofslan skrev 2015-11-05 20:46:44 följande:
Jag hänger kvar här men tycker den hårda tonen mot varandra är trist... Försöker bortse från såna inlägg bara.
Mår bättre ikväll än på länge! Troligen pga varit på en after work där det fanns nötter chips mm. Jag har alltså ätit näst intill oavbrutet hela kvällen, det verkar vara sättet att hålla illamåendet borta... Bra för viktuppgången!
-
Tänkte på det idag jag med, senaste två veckorna har gått supersnabbt! De första 3-4 veckorna kändes som tre månader.tofslan skrev 2015-11-05 20:54:19 följande:
Hehe. Ja jag känner igen det där. Äter man för mkt på en gång så blir det ju uppsvälld mage och illamående... Har hamnat där förra ggr. Ständigt småätande verkar funka för mej så länge det inte blir för stor mängd mat. Men gränsen är fin som du säger.
Nån skrev tidigare att tiden går i normal takt igen. Precis så känner jag! Första två veckorna efter plusset kändes som typ ett år. Nu i vecka 9 går tiden iaf mer som vanligt igen. Bra det.
-
Juste, måste tillägga en sista grej i bråkochlämna-samtalet.
I min förra bf-grupp med sonen var där en tjej som jag hamnade i konflikter med KONSTANT de första veckorna, säkert upp till 3-4 månaden... Vi kom inte överens om något, någonsin och blev rätt otrevliga i tonen till varandra stundtals. Men med tiden kom vi bättre och bättre överens och idag har vi träffats i verkligheten flera gånger trots x anal 10tals mil mellan oss, och är i princip soulmates, pratas vid flera ggr varje dag. SÅ folket, var inte för snabba med att ge upp hoppet om varandra, vi är alla gravida, känsliga, trötta, irriterade osv, och det kommer stundtals bli lite olika åsikter, men man kommer över det!
Nog predikat, nu ska jag sova, natti!