Inlägg från: Dance dance dance |Visa alla inlägg
  • Dance dance dance

Junibebisar 2016

Oj oj, sitter här med hjärtklapning efter ett positivt graviditetstest imorse. Vi har försökt länge så jag vågar knappt tro på det. Fnissar och gråter om vartannat haha. Hjälp, kan det verkligen vara sant?!  Solig

• Dance dance dance
    JaninaH skrev 2015-10-11 09:51:57 följande:
    tack så jätte mycket!!! :D
    Qem skrev 2015-10-11 09:22:51 följande:
    Stort grattis! Vad skönt det måste kännas efter då lång tid!

Som symtom har jag framförallt mina bröst, som är så stora nu! Blir förvånad varje dag över att de lyckas växa ännu mer! Har små bröst från början, så för mig känns det ganska extremt, men de räknas nog fortfarande som ganska små enligt andra ;) annars kissar jag lite oftare än vanligt och fick min första craving (sockerärtor) igår. Trött står det ju att man ska vara överallt, men jag känner inte av någon skillnad där - sitter uppe till lite för sent :)
    ja jag har vart medlem på familjeliv i bra många år, 10 år iaf, och har länge velat skriva i en tråd och visa bild, på mitt test!! :D  tack!! :)

Vilken lycka för er! Stort grattis!
  • Dance dance dance
    lolijoj skrev 2015-10-11 10:31:08 följande:

Hoppar ÄNTLIGEN in här!!

Har kämpat i TRE år för att bli gravid.....nu, när vi kanske var max 1-2månader från att påbörja IVF-behandling så dyker det där plusset upp från ingenstans!

Jag förstår ingenting och vet inte om jag vågar tro på det!!
    Vad gör man nu?!

Grattis, så härligt! Haha, det var likadant för oss, just när vi började närma oss IVF:en på riktigt så fick vi plus "på egen hand". Känns helt overkligt.
    Har du meddelat IVF-kliniken än? Inte jag... Vet inte hur det funkar riktigt, om vi skulle få missfall nu och har lämnat IVF-kön, måste vi börja köa på nytt då eller behåller man ködagar? Aja, bättre att fråga dem kanske, har bara inte ringt än för jag vågar inte tro på det. Glad
  • Dance dance dance
    Tudelu skrev 2015-10-12 15:53:02 följande:

Jahapp... lyckan verkar bli kortvarig.

Ljusbruna flytningar idag. Har haft tvp missfall tidigare och dom har alltid börjat så. Så misstänker att det gick åt skogen. Känner mig riktigt nere nu, vi som försökt så hårt i 1 1/2 år :'(

Åh, förstår din oro. Jag håller tummarna för att det bara är en tillfällig blödning.
    Kram!
  • Dance dance dance
    majpan skrev 2015-10-14 13:19:34 följande:

Idag känner jag mig lite smått illamående. Bävar för vad som kommer! Med mina andra två mådde jag fruktansvärt dåligt och spydde i perioder flera gånger om dagen. Minns inte i vilken vecka det drog igång men ca 6-7 någon gång tror jag. Nu är jag i v 5+5. Jobbar som personlig assistent och jobbar ibland dygn vilket känns som det kommer bli enormt slitsamt. Någon mer som har ett tungt jobb eller jobbar obekväm arbetstid?

Jag jobbar natt i pass om 15 timmar. Tack och lov har jag inte mått särskilt illa eller känt mig ovanligt trött än men jag bävar inför hur det kommer att bli då. Dessutom oroar jag mig lite för OM något skulle hända mig på natten så har jag i princip ingen möjlighet att bli avlöst eller lämna arbetsplatsen. Vet inte hur jag ska hantera det riktigt.
  • Dance dance dance
    Amanda811 skrev 2015-10-15 13:09:31 följande:

Hej!

Jag tänkte också hoppa in i den här gruppen. Ingen av mina vänner är gravida och jag tror att min man kommer tröttna på alla mina funderingar o tankar kring graviditeten så vad kunde vara bättre än att få ur sig allt detta här liksom? :D

Vi har vetat i en vecka att jag är gravid och enligt gravidappen så är jag i vecka 4+5 :) Känns hur coolt som helst men har lite svårt att fatta att jag faktiskt är gravid. Än så länge har jag bara lite ömma bröst och känner mig extra trött på kvällarna, i övrigt mår jag som vanligt :) Jag är väl konstig men jag ser nästan fram emot att få fler gravidbesvär, då kanske jag äntligen fattar på riktigt att det växer ett litet frö i mig :P 

Välkommen! Haha, jag känner likadant, jag tror typ inte på det tills motsatsen bevisats. :)
  • Dance dance dance
    Amanda811 skrev 2015-10-15 15:24:03 följande:
    Tack! :D Haha, men precis! Hur långt gången är du? :)
    Barnmorskan säger 7+0 men eftersom jag har en väldigt oregelbunden cykel så är jag ganska övertygad om att det är kortare än så.
  • Dance dance dance

Jahapp, fem dagar efter att illamåendet tog fart har jag nu spytt för första gången. Inte kul. Om två dagar ska jag dessutom åka bil rätt långt för att gå på begravning och jag gruvar mig så över hur det ska gå. Usch, inte kul detta.

• Dance dance dance
    annieh897 skrev 2015-10-21 22:01:20 följande:

Är det bara jag som mår så dåligt att det inte går att jobba? Har suttit/legat i soffan mer eller mindre hela tiden sen i lördags. Så trött och illamående.

Samma här! Så eländig man känner sig. På något vis hade det ju varit enklare om man åtminstone hade ett "slutdatum" på illamåendet. Jag får panik när jag tänker på möjligheten att illamåendet kan sitta i ända till juni... :(
  • Dance dance dance

Jösses i en tråd med såhär många användare är det väl inte konstigt att vi fungerar olika? Vissa mår bra av att ventilera oro medan vissa mår dåligt av att läsa det, inte så konstigt och inget att bli upprörd över. Bara att acceptera att alla är olika.

Svar på tråden Junibebisar 2016