Inlägg från: Dance dance dance |Visa alla inlägg
  • Dance dance dance

Junibebisar 2016

Lutetzia skrev 2015-11-28 17:33:58 följande:

Hur har ni det med illamåendet? Jag är i v 9+4 och mår lätt illa nästan dygnet runt. Inte så att jag kräks men tillräckligt för att jag aldrig ska må riktigt bra. Blir också väldigt yr och känner mig skakig ibland, tror att det kommer mest när jag är hungrig. Lågt blodsocker kanske?

Inget vidare, igår efter att jag jobbat ett långt nattpass kräktes jag fyra gånger. Funderar på om jag ska försöka bli sjukskriven, trots att jag jobbar långt från heltid, för gårdagen och slutet av jobbpasset var förfärlig. Mitt illamåendet blir alltid mycket värre när jag är trött och det är ju svårt att komma ifrån som nattarbetare.
  • Dance dance dance
    Hannibalis skrev 2015-11-29 19:32:36 följande:

Dags att inse att man har gått upp lite i vikt redan efter 11 veckor? ????

Hahaha stackare :) Hoppas det skedde hemma iallafall!
  • Dance dance dance
    En del av oss skrev 2015-12-04 10:55:03 följande:

[quote=76078558][quote-nick]corona skrev 2015-12-04 09:53:37 följande:[/quote-nick]

Man får bara göra MKP här om man tex fått höga siffror på KUB :/

[/

Eller nu förstår jag inte. Höga siffror är ju bra. Får man en risk på över 200 så är det sjukvårdspraxis ingen fara men jag skulle inte sluta nojja ändå. Det är dessutom bara statistik som känns helt motsägelsefull för min del som stackars mamman som hade en risk på över 8000 för downs syndrom typ ingen risk och ändå födde just ett barnmed just downs syndrom.

Ja det ingår ju i själva konceptet "sannolikhet", alla som gör KUB är nog medvetna om att man KAN vara den personen på 8000, men det ger ju åtminstone ett hum om hur troligt det är. Eftersom det ändå inte går att förutse alla eventuella handikapp som barnet kan komma att födas med så känns det bättre för mig att istället förbereda mig på att jag kan inte styra allt, allt kan hända mitt barn. Men jag förstår även de som vill ha "facit" för kromosomförhändringar via mkp eller fvp.
  • Dance dance dance
    Jensan911 skrev 2015-12-07 13:59:04 följande:

Förlängd sjukskrivning, så trött på stt spy och må illa... "Det blir bättre efter vecka 12", det var 3 veckor sen...

Samma här, det är svårt att hålla modet uppe när man mått dåligt så länge tycker jag. Spyr du varje dag? Inte jag, tack och lov, men kroppen har visst börjat med en ny trist grej: att spy upp de få klunkar vatten jag tar tillsammans med lergiganen på morgonen. Så menlöst.
  • Dance dance dance
    Jennyyyyy skrev 2015-12-08 18:29:53 följande:

Velar om jag ska göra KUB! V12 nu så dags att bestämma sig. Får åka till annat län isåfall då jag är under 35 och de gör det inte här i Halland. Kan man göra både blodprover och UL samtidigt?

Ja, jag gjorde ul och blodprover samtidigt och så fick de ringa in resultatet till mig efter ett par dagar när proverna analyserats.
  • Dance dance dance

Någon som känner igen sig i detta? Jag har varit förkyld i säkert tre-fyra veckor snart och hela tiden har jag haft lite feber. Inte mycket, aldrig över 37,7 men tillräckligt för att man ska känna av det. Nu har jag varken ont i hals eller öron längre, bara lite snuva kvar men den där lilla febern ger sig inte och det är så irriterande. Har inte oroat mig innan, men nu känns det som om det suttit i väldigt länge ändå.

• Dance dance dance
    annieh897 skrev 2015-12-16 15:25:29 följande:

Nån mer som fortfarande är yr?Jag är svimfärdig större delen av dagen, kommer knappt upp ur soffan och har sån hjärtklappning.

Samma här. Tycker till och med att det är lite otäckt att lämna hemmet eftersom jag flera gånger varit på väg att svimma. Är i vecka 15.
  • Dance dance dance
    corona skrev 2015-12-22 13:51:35 följande:

Tänkte bara meddela att jag tyvärr fick missfall i vecka 12 (11+5),  men önskar er all lycka till!  

Åh, så tråkigt. Jag beklagar!
  • Dance dance dance
    Ellaria skrev 2016-01-06 18:28:55 följande:
    Trygghansas gratisförsäkring. Ska ändra till betal-versionen efter RUL. Den börjar inte gälla förrän v.22 iallafall.
    You know nothing, Jon Snow
    Jag tror du måste teckna tilläggsförsäkringen innan rul, eftersom den gäller för vissa sjukdomar/förändringar som kan upptäckas vid rul.
  • Dance dance dance
    Ellaria skrev 2016-01-08 10:31:34 följande:
    Otto är vinnaren just nu om det skulle vara en pojke. Annars gillar jag Alfons, Alvi, Ellis, Finn, Henry, Julius, Joni, Mio, Noa och Sigge.
    You know nothing, Jon Snow
    Otto och Finn står på vår lista också!
  • Dance dance dance
    Nillaa skrev 2016-01-08 23:43:56 följande:

Har inte varit här på en stund men vad härligt att se att så många kommit förbi eller närmar sig RUL! Vi gjorde vårt igår och allt såg fint ut. Liten beräknas göra entré 4/6. :)

Uppfattar det som ganska vanligt att ta reda på könet? Jag har fått den frågan mer än 25 gånger! Den är vanligare än "hur mår du?" - varför är det så? 

Har ni börjat fundera på vagn? Har googlat lite och inser att det är en rejäl djungel där ute... 

Trevlig helg!

Härligt att allt såg fint ut!

Jag är faktiskt också förvånad över hur intresserade folk är av kön. De mest förvånande människor har frågat mig "vet ni vad det blir" innan de frågat hur jag mår eller när bebisen är beräknad efter att jag berättat om graviditeten. Jag blir lite provocerad av det måste jag säga.
  • Dance dance dance
    Elenius skrev 2016-02-08 21:58:13 följande:

Slog mig nu att jag inte vaccinerat mig mot influensa, borde jag ha gjort de?! Hade verkligen inte det i tankarna och ingen som sagt något heller :o

Eller är det bara så att jag får söka vård direkt nu om jag får symptom/blir sjuk? :)

Du kan fortfarande vaccinera dig om du vill, inga problem.
    Man blir mycket sjukare som gravid, om man skulle åka på influensan.
Svar på tråden Junibebisar 2016