Junibebisar 2016
Jag ansluter mig till gruppen! Vecka 8 idag, min första graviditet, livrädd för missfall!!! Enligt beräkningar och om allt går som det ska så kommer den lille 2 juni <3
Jag ansluter mig till gruppen! Vecka 8 idag, min första graviditet, livrädd för missfall!!! Enligt beräkningar och om allt går som det ska så kommer den lille 2 juni <3

Men oj, vad händer här!? Nåja!
Själv är man inlagd på sjukhus med dropp, har spytt på tok för mycket och ätit och druckit på tok för lite! Idag gjorde doktorn ett ultraljud för att se så bebbe mådde bra, jajjemen! Där var en liten som fäktade och sprallade, men blev snabbt blyg och kurade ihop sig till en boll! Vecka 11 imorgon!
I Sverige är det många förlossningsavdelningar samt neonstalavdelningar som förespråkar hud-mot-hud, dvs kängurumetoden bla där jag arbetade.
Fan, idag känns det inte bra. Tempar fortfarande och tempen har sjunkit 3 dagar i rad, testet är svagare och symtomen finns inte. Har haft MA förr och jag har då ingen lust att gå på inskrivning på torsdag utan att veta om jag har en pågående graviditet eller om den stannat av som 9 gånger innan. I onsdags i v.5+3 såg man bara en hinnsäck och en tjock slemhinna utan embryo och nästa VUL är inte förrän den 19 nov 1 vecka efter inskrivning.
Förlåt till alla, jag mår otroligt dåligt denna oro gör mig till en riktig bitch och det ihop med min diagnos blir det oftast så fel. Jag vet inte om jag vågar lämna ut mig för mycket, nen kalla mig cynisk tycker jag är fel men jag vet att jag blir bitsk när jag är sjuk av oro. Har gått hos kurator sedan mitt MA i flera år men kommer aldrig över det. Förlorar jag även detta barn så vet jag inte...kommer inte må bättre direkt. Ska försöka få ett VUL innan torsdag för att få klarhet för vill inte gå på inskrivning med ett dött embryo igen.
Låter som en bra ide. Dags för upprop... Hur mår alla? :)
Huh stackare. Här gråter jag och deppar för att jag kräks sen igår ordentligt men ligga inne måste va hemskt. Hur hamnade du där?
Hopppas du får komma hem snart, får du inte behålla någon mat alls?
Verkar som att stämningen är lite bättre här inne nu? Tänkte lämna tråden men höll mig borta några dagar.. får väl se. Idag har vi iaf berättat för våra familjer. Så skönt :) vecka 11 nu (10+2) och det börjar bli svårt att dölja bulan.. har ni andra börjat få mage än? :)
Ja jag ska också försöka få ett tidigt ul, jag har inte ens ringt MVC då vi håller på renoverar och bor hos svärföräldrarna ute i skogen (och jag har inget körkort) men måste väl försöka ta tag i det snart! Tiden bara flyger iväg den här gången, v 10 redan..
Får jag fråga om det var planerat för er del? Vi körde oskyddat men trodde aldrig vi skulle lyckas dom få gånger man hinner få till det haha.. Så lite snopet var det! :)
Fick förresten lite tips och råd mot illamående, av både doktor och barnmorska, när jag låg på sjukhuset!
* Vatten kan göra en mer illamående, drick i så fall hellre saft som dessutom innehåller socker och annat (bra att få i sig om man spyr mycket), små klunkar åt gången
* Fokusera på att få i dig vätska mer än på mat
* Småät i princip hela tiden, ofta och lite
* Lagad mat kan få dig att må sämre, undvik i så fall det och ät sånt som inte är tillagat
* Mitt favoritråd var följande: laga ingen mat själv om lukter får dig att må illa, bjud hem dig till folk på middag
* Det är helt okej om det enda du kan få i dig är glass eller chips och läsk, det är (förhoppningsvis) bara en kort period och det är viktigare att du får i dig NÅGOT
* Bebisen tar allt den behöver och blir normalt sett inte sjuk av det, det är du som får brister och mår dåligt!
* Har du svårt att få i dig vätska så fyll en bringare på tex en liter och drick ur hela dagen, på så sätt har du koll på hur mycket du faktiskt får i dig
* Håll koll på urinen, både hur ofta du måste kissa och framförallt färgen!
* Vila!!