Junibebisar 2016
Hur tänker ni kring amning? Är det självklart att ni kommer vilja om det går eller är här någon som redan vet att de inte kommer vilja?
Hur tänker ni kring amning? Är det självklart att ni kommer vilja om det går eller är här någon som redan vet att de inte kommer vilja?
Ok, jag är officiellt knäpp. Eller i alla fall full med hormoner. Jag gråter för att gröten inte blev slät och fin just nu!
Jag har inte skrivit här tidigare men är i v 13 och väntar första barnet efter två MA tidigare i år. Jag har gjort två UL den här graviditeten, det senaste i v 11 och allt såg bra ut, blev t o m framflyttad förvånande nog, trodde det skulle bli tvärtom.
Men jag undrar över lite över alla som ser sprattlande foster på tidiga UL.. Jag såg inga rörelser alls mer än att jag förstod att fostret hade vänt på sig från två veckor tidigare. Jag fick väldigt korta UL och hade svårt att fatta vad som var vad så jag kanske missade ev rörelser eller syns det väldigt tydligt?
Jaha, så blev jag inlagd på sjukhus och ska få dropp... Är väl bra antar jag, men inte direkt vad jag hade hoppats på. Just nu känns det jävligt långt till juni...
Kan inte sova. Legat och vridit mig i sängen 1,5 timme så gav upp och äter nu istället. Tankarna mal och oron vill inte släppa. Behöver ringa veterinär imorgon, mycket på jobbet och det faktum att jag känt av mindre symptom de senaste dagarna sätter sina spår.
Vet inte vad jag vill med inlägget egentligen. Skriva av mig antagligen :)
Ska se om jag kan hitta några minuters sömn innan klockan ringer om en timme. Godmorgon till er som snart stiger upp :)
Är den någon mer än jag som har Bf den 29 juni? Gick in i vecka 10 (9+0) idag.
Har också en fråga till er som har varit gravida innan, vilka mammabyxor rekommenderar ni? Riktiga jeans eller leggins?
Ja jag gillar Lindex mammabyxor! De finns inte i så många butiker men man kan köpa online. Ganska stora i storlekar var dom tycker jag, Lindex brukar vara stora i storlek sådär allmänt tycker jag och det är samma med mammabyxorna.
Jag tycker det blir varmt och jobbigt med de där stora mag-muddarna som de flesta gravidbyxorna från hm har, men det är ju verkligen en smaksak.
Är det någon mer än jag som tror sig känna att bebisen rör sig därinne? Jag är i v 12+1 och tycker det är lite väl tidigt än?!? Med mitt andra barn ( det här är tredje ) började jag känna i v14 men blev sen tillbaka flyttad 6 dagar, så då kände jag ju oxo isf från v13!
Jag vet inte riktigt annars vad det skulle kunna vara! Har bara kännt de här när jag varit gravid :) de känns som en liten fluga som flaxar till en bit neranför naveln, har kännt det mellan 5-10 gånger idag
Välkommen vecka 14, nu måste man väl kunna börja andas ut va?!
Själv mår jag fortfarande väldigt dåligt med illamående och spyor... Betydligt bättre med lergigan comp tre gånger om dagen med illamåendet är ändå konstant...
Blev så förbannad på vårdcentralen igår. Inte nog med att jag måste stå ut med att må illa dygnet runt så har jag blivit förkyld och det sätter sig direkt på bihålorna, har alltid gjort. Så jag ringde vc för att fråga vilken nässpray jag kan ta för att minska bihålebesvären, och fick svaret "lite får man stå ut med när man är gravid". Så hon menade att alltså att bara för att jag är gravid ska jag acceptera att jag mår skit och inte ens bry mig om att försöka se om det finns något jag kan göra åt det?! Blev förbannad, höjde rösten och hon lovade att tala med läkare... Sen ringde hon upp och läkaren hade skrivit recept på samma nässpray som jag brukar få när bihålorna krånglar, det var inga som helst problem. Men hur kan man inom vården ha den inställningen att bara för att man är gravid så ska allt skyllas på gravidsymptom, och att "vara gravid är ingen sjukdom."
Tänker ni ta reda på könet om ni kan?
Vi vill gärna det. Känns som mer verkligt då på något sätt och man kan börja fundera mer på namn på bebisen. Jag har ingen direkt känsla för om det skulle vara en kille eller tjej, och det spelar verkligen ingen roll. Det avgör ju inte vad det blir för en person. Om jag skulle gissa så tror jag att det är en liten kille.
Hej alla!
Tänk på mig idag, ska göra ett ultraljud igen.
kram
Jäkla skit, har klarat mig från att spy sen jag blev inlagd men ikväll var det dags igen. Sju veckor med illamående nu, bara sluta nån gång!!!
Hej! Jag väntar mitt första barn som än så länge beräknas titta ut 2/6. Var och gjorde kubtestet förra veckan, har inte hört från dem än men på plats lät allt fint, nacken längd bra osv! Enligt min räkning är jag i 13+3 men jag är ändå orolig! Den lilla är så efterlängtad!
Hur nojiga är ni över alla matdirektiv?
Upptäckte tidigare idag en liten ljus gulgrön flytning, kom lite nu på kvällen när jag hade kissat också. Någon som vet vad det kan vara? Hade sex igår, kan det ha med det att göra?
Förlängd sjukskrivning, så trött på stt spy och må illa... "Det blir bättre efter vecka 12", det var 3 veckor sen...
Samma här, det är svårt att hålla modet uppe när man mått dåligt så länge tycker jag. Spyr du varje dag? Inte jag, tack och lov, men kroppen har visst börjat med en ny trist grej: att spy upp de få klunkar vatten jag tar tillsammans med lergiganen på morgonen. Så menlöst.
Lämnar denna tråd nu. Lycka till med allt allihopa! De flesta av er finns väl i facebookgruppen så vi hörs där istället <3