Inlägg från: Jensan911 |Visa alla inlägg
  • Jensan911

Junibebisar 2016

Dance dance dance skrev 2015-11-20 09:17:32 följande:

Usch, jag vet hur det är. Klarar mig inte heller utan dem än. Jag mår fortfarande illa med lergiganen men jag kräks iaf inte lika lätt och jag blir lite piggare, det är en lättnad. Men jag tycker det känns lite sådär att ta så mycket medicin. :/

Samma här, kräks inte lika mycket och illamåendet är bättre, men tyvärr försvinner det inte helt här heller...

Håller med dig om att det inte känns bra att äta mediciner, med lergigan är åtminstone väl beprövat och har inga risker för den lille, och för min del kan jag inte leva alls utan den. Med den kan jag i alla fall vara uppe kortare stunder åt gången, man får väl glädjas åt det lilla antar jag
  • Jensan911
    Jennyyyyy skrev 2015-11-20 15:04:38 följande:

Igår var första gången jag vågade ha sex. Vill inte blöda för då nojar man bara. Nån mer som undvikt det?

Jag har inte några problem att ha det, bortsett från när jag mår alltför illa, eller känner att illamåendet är på väg för då blir det värre av skumpandet så att säga, haha!
  • Jensan911
    EmManny skrev 2015-11-20 22:10:43 följande:

Kände inget illamående ikväll vilket var oerhört skönt och nu orkar jag inte oroa mig över symptomfria dagar mer då jag är i vecka 11+5. Hihi snart är jag i den efterlängtade vecka 13! Fick ju dessutom se bebis "alive and kicking" i början av veckan på ul vilket var så härligt och betryggande. Längtar till på måndag då är det kub och min man har fixat så att han kan vara med och ska få se bebis också.

Vi har en dotter på 21 mån och nu önskar sig min man en son vilket jag förstår. Som första barn önskade jag mig i hemlighet lite mer en flicka men den här gången spelar det verkligen ingen roll alls för mig! Blir precis lika lycklig för båda. Vi kommer att ta reda på kön för vi kan inte hålla oss... Lite praktiskt med flicka för vi har fått så mycket typiska ljusrosa tjejkläder i present. Själv köper vi mest unisex, även om det är svårt i Tyskland. Här är det väldigt uppdelat i ljusrosa och ljusblått bland bebiskläderna. Man får gå till de lite dyrare butikerna som tar in skandinaviska barnkläder typ Villevalla och Geggamoja om man vill ha lite andra, roliga färger och mönster. Typisk sparkdräkt på tysk barnaffär är ljusrosa med Mimmi Pigg eller ljusblå med Musse pigg alternativt en bil. :-/

Hur känner ni inför kön? Ska ni ta reda på vad det blir?

Har du bf 4/6 då? I så fall en dag före mig

3 eller 4, tror mens sa 3 juni men tidigt ultraljud 4 juni!
  • Jensan911
    Ellaria skrev 2015-11-21 11:21:11 följande:

Om ni känner för att tjafsa, oavsett om det är saker som avhandlats i denna tråden eller i nån annan tråd, kan ni inte PM:a varann istället då? Så slipper vi läsa skiten.

Håller med, det hade uppskattats!!
  • Jensan911
    En del av oss skrev 2015-11-22 19:07:05 följande:

V12 börjar ju då så hela veckan av den har ju inte gått då bara 0 dagar av den.

12+0 betyder att du har gått 12 fulla veckor och 0 dagar, alltså är du i vecka 13
  • Jensan911
    Lutetzia skrev 2015-11-22 21:57:32 följande:

Någon annan som fått större bröst? De har varit svullna nästan hela graviditeten men de senaste dagarna känns det som att de har ökat en kupstorlek. Också väldigt obekvämt att ha bh, men tänker att det kanske också beror på att jag behöver en större. 

Oja, här växer de så det knakar! Gjorde en bröstförminskning för 3,5 år sen, undrar hur stora de hade blivit nu om jag inte gjort sen!
  • Jensan911
    Lilldoriz skrev 2015-11-23 08:28:02 följande:

På nåt vis känns det skönt ändå att man inte är ensam om det är fruktansvärda illamåendet :) De flesta har svårt att förstå att det inte är "vanligt graviditetsillamående". Jag har mått illa och kräkts till ungefär v.20 med de andra så jag har inga större förväntningar denna gång haha. Hur mår du nu?

Håller med dig om båda sakerna! Tröttsamt när vissa rycker på axlarna och menar att graviditetsillamående är så vanligt. De flesta i min omgivning fick i alla fall upp ögonen om att det var lite värre än så när jag blev inlagd med dropp!

Min mamma kräktes också till vecka 20 så det har jag ställt in mig på haha! Jag mår inget vidare, kan gå ett par dagar utan att jag spyr, men illamåendet försvinner ju inte för det... Kräktes rejält vid 5 imorse, har tagit dagens andra lergigan och ska på inskrivning hos barnmorskan om en halvtimme! Tar med mig en kräkpåse var jag än går för säkerhetsskull
  • Jensan911
    Jennyyyyy skrev 2015-11-24 11:29:04 följande:

Är det någon mer som äter antidepressiva under graviditeten förresten?

Jag äter Citalopram, doktorn sa att det är större risker att sätta ut den än att fortsätta äta den, studier ska ha gjorts och inga risker för den lille ska finnas av den medicinen i alla fall
  • Jensan911
    Jennyyyyy skrev 2015-11-24 12:26:41 följande:

[quote=76040706][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-24 12:20:45 följande:[/quote-nick]Jag äter Citalopram, doktorn sa att det är större risker att sätta ut den än att fortsätta äta den, studier ska ha gjorts och inga risker för den lille ska finnas av den medicinen i alla fall [/

Nej jag tänker likadant:). Är väl mest om man behöver öka dosen pga man får ökad blodvolym.

Äter det sedan elva är tillbaka pga ångest, fobi och utmattningsdepression. Mår helt okej idag är väl mest orostankar kring balansen mellan bebis, jobb, återhämtning som jag tänker mkt på. Jag måste träna och sova en del för att orka reparera en trasig hjärna. Får väl prata med min bm om detta:)

Ja precis, det finns "risk" eller vad man ska säga att man behöver öka på dosen under graviditeten!

Äter av ungefär samma anledningar som du och mår bra i själen, men som du säger upplever jag också mycket orostankar kring det hela, men jag skulle tro att det är helt normalt, så länge man inte låter det ta över
Svar på tråden Junibebisar 2016