Trisen skrev 2015-11-16 17:33:35 följande:
Är så avslappnad och nöjd idag!
Berättade under dagen för en av mina arbetsledare att jag var gravid. Berättade också att jag mått väldigt illa, och måste småäta lite mellan rasterna (vi får inte äta vid skrivborden), och gå på toaletten ett par gånger extra. Vi måste hålla en viss procent effektiv arbetstid, vilket sjunker snabbt när man ränner fram och tillbaka..
Han sa att allt va lugnt, jag får äta på plats och gå på toaletten så mycket jag behöver. Sen blev han även väldigt glad, och frågade massor om hur långt jag gått osv. Behövde bara få dela med mig lite av lyckan!
Hur många av er andra har berättat på jobbet?
:)
Åh vad härligt med sånt bemötande!
Jag berättade för chefen samma vecka jag själv fick veta, i vecka 5 eller 6. Har en oerhört bra chef, vi måste ha arbetskläder men jag kunde inte knäppa mina byxor utan fick ha egna, därför berättade jag, plus att jag är otroligt dålig på att hålla mina egna hemligheter

Jag var lite nervös för hans reaktion men kan ärligt säga att jag aldrig sett honom så glad!! Han kramade mig flera gånger och gratulerade med världens leende och sa att han skulle göra allt han kunde för att stötta mig! Två veckor senare blev jag sjukskriven för illamåendet så det var bara bra att jag redan berättat. Två kolleger frågade mig rakt ut på jobbet eftersom min mage var riktigt rund och jag spydde, så då tyckte jag det var lika bra att berätta! Dagen innan jag gick in i vecka 9 gjorde jag det officiellt för alla! Familjen och släkten på mammas sida visste redan då vi står varann väldigt nära