Junibebisar 2016
Hej hej hoppar in här lite smått. Är 24 år från Malmö och väntar mitt andra barn. Är i vecka 9+3 och är beräknad 26 juni
Hej hej hoppar in här lite smått. Är 24 år från Malmö och väntar mitt andra barn. Är i vecka 9+3 och är beräknad 26 juni
Är den någon mer än jag som har Bf den 29 juni? Gick in i vecka 10 (9+0) idag.
Har också en fråga till er som har varit gravida innan, vilka mammabyxor rekommenderar ni? Riktiga jeans eller leggins?
Ja man är ju inte så väldans social direkt slocknar vid 17 i soffan vaknar upp vid 19 lägger mig för natten all mellan 20-23. Fastande dock i en bok igår om EC elimination communicationså somnade inte förrän vid mudnat och när det hände senast vet jag inte.
[/quote
Förklara ec?
Så nyfiken på vad det är för krabat där inne:). Har ni några typiska tjej eller killsymptom? Det där är nog mer hormonerna som styr än könet. Men ändå lite kul att gissa:).
Tack för alla svar om sjal, jag har tittat på Baby K'tan är det något som kan vara bra? Ang sjal/sele och ryggproblem har jag också hört att sjal är bättre då det avlastar bättre.
Skönt att höra att man kan må bra och vara utan symtom eller att symtomen helt plötsligt försvinner utan att det är någon fara. Jag mår lika bra idag, lite tröttare idag bara än igår.
Kan ju bero på att jag var på lägenhetsvisning igår och kom hem och somnade på soffan och var jättepigg vid 22 och inte kom i säng vid 01 inatt.
Corona: Kul att vi ligger lika. Kommer själv bli igångsatt 2 veckor före BF så det blir i juni för mig med. En liten tvilling.
[quote=76065573][quote-nick]Liinaa91 skrev 2015-12-01 07:22:29 följande:[/quote-nick]
Åå såå roligt. Vill också ha tvillingar:)
[/
Nej nej, väntar inte tvillingar,men barnet föds i tvillingarnas tecken ( horoskop). Förlåt om jag förvirrade dig/er. Jag väntar ett barn, det räcker med en i taget och med tanke på min ålder så blir det inget syskon till den lilla.
Här har jag samma symptom nästan som första gången. Kräkningar på morgonen sen illamående som håller i.
Men nu har jag åkt på vinterkräksjuka! Så är hemma från jobb idag jätte jobbigt att inte kunna hålla nere något så enkelt som vatten.
Det är bara bullshit att en inte skulle kunna ha det tidigt. Med första barnet hade jag inte foglossning så tidigt, men däremot fick jag ont i knän och armbågar.
Foglossning beror på ett hormon som utsöndras så leder blir mjukare. Min högst egna teori var att hormonet påverkade knän och armbågarna. Det är ju oxå leder.
Senare i graviditeten fick jag ont i höfterna. Den BM hävdade att det inte var foglossning utan nån inflammation. Oavsett vad det är, är det kopplat till hormoner. Mellan graviditeterna har jag haft ont i höfterna på exakt samma sätt vid mens och ägglossning.
Ja, det var ju det jag skrev...
Jag är i vecka 14, mår inte alls lika illa på morgnarna (så skönt att slippa det!) men fortfarande ohyggligt trött. Förra graviditeten hade tröttheten lagt sej vid detta laget, hoppas jag snart blir piggare för det är så segt att vara trött trött trött.
Tror jag börjar känna bebbarna! Tidigt men har ju barn sen tidigare, plus att det är två bebisar. Tänker att det därför kanske kan vara dom jag känner fast det är tidigt. Alternativt är det bara tarmrörelser men det känns annorlunda. Inte säker än på om det är bebisarna men det är mysigt bara att börja misstänka att det kanske är dom jag känner! I förra graviditeten kände jag inget förrän typ vecka 19.