• Liinaa91

Junibebisar 2016

ostpaj skrev 2016-05-15 20:32:36 följande:

Hela dagen idag, från att jag klev upp, har jag haft så ont i mina ben. Inte när jag sitter eller ligger ner. Men när jag går känns det som blodstopp i benen. Kollat efter lila blodkärl men ser inget annorlunda och känner inget annorlunda med händerna. Men när jag går dunkar det i vaderna och sidan av vaderna som man skulle knytit ett snöre ovanför knäna och benen inte får blod. När jag hukar mig, åh herregud. Känns som att benen ska explodera. Är det dem här känslan man ska köpa stödstrumpor mot? Är de svindyra? Typ bara 4v till bf.

Usch hade det med min första .. kändes verkligen som vaderna skulle explodera. Jag såg och kände dock venen när det hände ochdet fick över snabbt igen. Köp stödstrumpor dom är ej dyra 150 skulle jag tro på apoteket
  • Liinaa91
    valpis85 skrev 2016-05-28 19:51:38 följande:

Har kokat nappar och flaskor och upptäcker nu små vatten dropparna i napparna. Det hjälper inte att trycka ut ute. Vad ska jag göra?

Håll nappen upp och ner och tryck ä. All vatten kommet ut oroa dig inte
  • Liinaa91
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-30 17:45:50 följande:

Har nu varit inne o uppkopplad på ctg o då upptäcktes det att bebisen har dubbelslag. Så en läkare såg på hjärtat på ul o den har oregelbundna dubbelslag så ska dit igen på fredag. Bebisen rörde sig på ul o de sa att den rörde sig normalt . Känner mindre då jag har moderkakan i framvägg men de tyckte det var bra vi kom in.

Usch inte roligt så var det med min för några veckor sedan. Men nu slår hans hjärta bra igen.
  • Liinaa91
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-30 21:12:24 följande:

Ok så det kan vara tillfälligt? När jag var på TUL i torsdags så slog hjärtat jämt o fint. Har inte vågat googla det. Det lät på dem som det kunde vara ett tag för de sa att en barnläkare skulle undersöka det närmare när bebisen är född.

Jo läkarna sa till mig att det är vanlig och brukar oftast försvinna när dom föds. Vet inte varför det händer och fick ingen förklaring på det. Men går på extra kontroll en gång i veckan då vi lyssnar på hjärtat så allt är bra.
  • Liinaa91
    frucgsvensson skrev 2016-05-30 21:01:20 följande:

Idag 17.45 kom vår prins efter 15 timmar med värkar. Startade som sagt med slempropp och värkarbete på en gång med 6 minuter mellan. Åkte in efter 8 timmar hemma. Var öppen tre cm då vi kom in och blev inskrivna. 3614 g och 49 lång!

Men gud va söt är så avundsjuk på er som fått era småttingar :) grattis
  • Liinaa91
    ostpaj skrev 2016-05-30 21:31:40 följande:

Grattis!!

Tänkte också att bebisarna bara flyger ut här! Blir ju ingen kvar till juni :p

Haha på alla förutom mig känns det som 35+4 idag och hoppas att det inte dröjer.
  • Liinaa91
    valpis85 skrev 2016-05-30 23:51:15 följande:

Knakar det era bäcken nät ni vänder eri sängen eller reser er ifrån sängen? Det gör det på mig. Ska det vara så?

Om det ska va så vet jag inte men det knakar för fullt . Det gör tillochmed ont mellan benen när jag vänder på mig.
  • Liinaa91
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-31 05:36:06 följande:

Aha ok då får jag hoppas det försvinner:) har kommit plötsligt på min bebis var inget fel på hjärtat i torsdags. Vad skönt att det försvunnit på din bebis :)

Kom plötsligt på min också va på vanlig kontroll hos bm och hon ringde akut till kk. Jätte rädd var jag är dom gjorde flöde ul och sen vänta på läkaren... jätte rädd var jag. Men det försvann redan dagen efter då jag va inne på kk varje dag den veckan. Lycka till det blir bra ska du se.
  • Liinaa91
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-31 09:45:45 följande:

Ja jag blev oxå jätte rädd igår när de sa det till mig. Var ju inte därför jag sökte vård så blev helt paff. Ja tror oxå det blir bra e mest irriterad på min svärmor som gråter o inte förstår varför de väntar med kejsarsnitt tills fredag o vi har inte sagt kejsarsnitt överhuvudtaget o inte läkarna heller. Ångrar att vi sa nåt till den dramaqueenen .

Ska dom göra kejsarsnitt? Sånt går över, tror om hjärtslagen sjunker och bebisen inte mår bra att dom överväger ks men annars är det kontroller ofta och vänta in värkarna.

Usch jag förstår dig!
  • Liinaa91

Ja inga roliga svärmödrar! Säg att dom inte rycker ut barnet för allra minsta som dom gjorde på din tid!

Svar på tråden Junibebisar 2016