• Gweny

Junibebisar 2016

Var hos bm idag, mitt blodtryck hade höjts rejält & visade +4 med proteinet i urinen, så blev skickad till sjukhuset för konstaterad havskapsförg!

Har fått lämna mer prover och gjort ctg. Blodtrycket var ännu högt, så fick medicin som hjälpte. Fått göra UL med, var kul att få se h*n igen, som mår bra.

Läkaren vill lägga in mig, så vi fick gå och äta lunch och ska strax till avdelningen.

Om detta inte var nog, så har busungen lagt sig i säte!! Så det blev mer att tänka på sa läkaren, dem vill inte göra vändningsförsök just nu, för att inte stressa kroppen ännu mer.

Så får se hur detta kommer arta sig. Men dem sa att jag kommer inte gå full tid ut.

Är i v. 37+3 idag.

• Gweny

Hej igen, tack för er omtanke!

Jag blir kvar på avdelningen. Läkaren ville ha fortsatt koll på mig. Bedömde dock att det än så länge är en "lätt" havskapsförg. Då jag inte är så påverkad och bebis mår bra i magen.

Dock blir det vändningsförsök imorgon, känns nervöst. Lyckas det inte, kommer det bli snitt. Lyckas det så blir det igångsättning...han sa dock inget om när. Men skulle gissa på nästa vecka.

Mycket att ta in...Nervöst & spännande.

Dock tråkigt att behöva vara kvar, men eget rum iallafall. Får hoppas på helgpermis.

• Gweny
    Bibi84 skrev 2016-05-26 13:08:26 följande:

har milda förvärkar ca 10 min, har tagit alvedon nu för att se om jag kan få sova lite. trött är jag i alla fall.

Men så bra då, ja...det är ju sjukt tråkigt att vara på sjukhuset sängliggande, gjordet det själv i 3 veckor, fick inte gå på toa utan att ha ringt och att dom gjorde ctg efter varje toa besök. Fick inte hämta mat själv, bara ligga i sängen. Mådde pyton. Men hoppas att du får perm till helgen. :)

Oj det lät väldigt drygt! Men vad gör man inte.

Jag Får upp och gå och hämta mat iallafall.
  • Gweny
    Bibi84 skrev 2016-05-26 14:56:32 följande:

Tidig vattenavgång i v. 31+4, så var inte så mycket annat man kunde göra.

Skönt det! att du kan få röra på dig. :)

Ligger här och känner fortfarande värkarbete, kommer av och till i olika styrkor, tog två alvedon kl 13, fick sova lite, men vaknade upp kl 14 igen. så liten vila fick jag i alla fall. :)

Skönt du fick sova lite! Hoppas det kommer igång riktigt eller att du får vila ut lite.
  • Gweny
    Cherryay skrev 2016-05-26 17:23:33 följande:

Idag kl. 11.28 fick vi en son på 3840g och 52cm, föddes i v. 39+0 :) allt har gått bra o nu myser vi! Lycka till alla ni andra :)

Åh grattis till eran kille!
  • Gweny

Mycket som händer i tråden nu! Hoppas det kommer igång riktigt för er som känner av!

• Gweny

Hej tjejer!

Igår blev vi stolta föräldrar till en liten tjej!

Vägde 3114g & 48 cm lång. V.37+6

Jag blev igångsatt...först hände inget på timmar, sen la vi oss och sov på förlossningen, vaknade efter en timme med täta värkar, var 3 cm öppen. Efter 1,5 intensiv tid utan pauser, så kom hon.

• Gweny

Tack ska ni ha!!

Frucg>> låter som du står på tur, lycka till!

• Gweny
    Familjen N skrev 2016-06-02 08:21:08 följande:

Hej på er! Kl 02.56 igår den 1/6 kom vår son!! BF-2. Vi mår båda toppen och fick komma hem under eftermiddagen igår :) första känslan av en värk kom vid 23 tiden i tisdags kväll(31/5), vid 01.30 åkte vi in till förlossningen. Va inne på förlossningsrummet kl 02.30 ca. Då drog en sköterska av mig kläderna undertiden jag stod och andades genom en värk. Upp i sängen och undersöktes, 8cm öppen! Sen är han född kl 02.56. Ca 25 min efter vi kom in. :)

Första barnet tog 10h från första känningen av en värk och denna lilla kom på 4h :)

Värkarna första 2h va inte regelbundna alls! Trodde det va förvärkar bara. Kunde komma allt mellan 2-12 min och höll i sig i 20-60 sek. Inte förrän vi hade börjat åka in efter mycket tjat från mannen att det nog ändå va på riktigt så kom de igång och började göra mer ont och bli regelbundna med någon min mellan. Jag tackar min man för hans tjatande ;)

Har det kommit fler "juni" barn än?? :)

Grattis till eran kille!
  • Gweny
    Anastacia1980 skrev 2016-06-03 16:57:33 följande:

I onsdags den 1 juni kom vår älskade Elsa till världen med planerat snitt. Allt gick bra och vi är nu hemma.

Grattis!
Svar på tråden Junibebisar 2016