Junibebisar 2016
Jaha då blev jag sjukskriven 100% from måndag :/ v 25+0 i morgon...
Pga foglossning och smärtsamma sammandragningar när jag lyfter tungt.
Jaha då blev jag sjukskriven 100% from måndag :/ v 25+0 i morgon...
Pga foglossning och smärtsamma sammandragningar när jag lyfter tungt.
24+5 idag och besök hos barnmorskan. Mätte magen och lyssnade på hjärtljud - men lilla bebis var inte så samarbetsvillig för när bm lyssnade där hon låg på höger sida flyttade hon sig till vänster, då följde bm efter och då flyttade hon sig tillbaka till höger :D
Hej Millemupp, MrsLovisa och Kristalii! Tack för ert stöd!
Jag har tilldelats en bra barnmorska på MVC för tre veckor sedan. Har inte tagit upp förlossningsrädslan än men jag gör det om fyra veckor under nästa besökstid.
Kramar :)
Hej jag är gravid i vecka 26+2 och våran son ska komma den 2 juni men ligger just nu på akademiska sjukhuset på bb avdelningen, låg först på förlossningsavdelningen dit kom jag den 20e alltså förra lördagen.
För jag hade en liten blödning och tryckande smärta mot bäcken.
Så dom kollade med vaginalt ultraljud och sa att livmodertappen var jätte kort det var bara 8mm kvar av den så dom gav mig en spruta med bricanyl för bebisens lungor och sen satte dom mig på dropp för att få livmodertappen att slappna av och gå tillbaka. Hade de i 3 dagar sen tog dom bort det och skickade upp mig till BB avdelningen för observation.
Men igår så gjorde dom ett v-ultraljud och då var det bara 1,9mm kvar av livmodertappen. Idag vet jag inget eller vad som kommer att hända.
Någon av er som är i samma situation? Eller varit med om det.
Det här är mitt första barn :/
Mvh
Izabella
100 dagar kvar till bf enligt appen! Tvåsiffrigt imorgon, nu börjar nedräkningen på riktigt!
MissStrawberry>> välkommen! Har också gjort IVF och vid 2a FET lyckades vi. Vi är i samma vecka ser jag. Vilket BF har du?
Suprisebaby>> ja vi har fått kämpa i några år och med pergotime. Till slut lyckades vi via IVF.
IsabellaG>> hur har det gått med allt?
Gweny; Okej grattis! Till slut lyckades ni i alla fall
Ja, PCO:n och att man har läst mycket om de som har pco som haft jättesvårt att få barn var ju också en anledning att jag inte ville ta bort fostret. Men det kanske har med ålder att göra också (fast jag har dock hört att pco:n blir bättre med åren?) men det kanske inte stämmer för alla?
Har ni redan bokat in vart ni ska föda... Vilka mer förberedelser och inhandlingar har alla förstagångsföderskor hunnit göra?
Du kan ju få beviljat gravpenning men välja att fortsätta jobba ändå, så när du vet att du garanterat jobbar sista dagen kan du lämna in en försäkran.
Har du studerat någon gång? Då ansöker man ju om CSN och får det beviljat, sen vid varje terminstart lämnar du in en försäkran att du studerar - samma princip där iallafall.
Har för mig att man kan lämna in försäkran på försäkringskassans hemsida? Annars är det bara o skicka in blanketten om du nu vet med säkerhet när du jobbar sista dagen :) hoppas du förstod hur jag menar ;)