Junibebisar 2016
Förresten, apropå det där huruvida symtom kan komma och gå. Jag hade ont i flera veckor i brösten och sen bara försvann det. Nu, efter fem dagars uppehåll är bröstvärken tillbaka igen. :)
Förresten, apropå det där huruvida symtom kan komma och gå. Jag hade ont i flera veckor i brösten och sen bara försvann det. Nu, efter fem dagars uppehåll är bröstvärken tillbaka igen. :)
[quote=75944656][quote-nick]bryrmiginte skrev 2015-10-31 22:05:12 följande:[/quote-nick]
Bara för ni slösar pengar på test att ta för ni är oroliga så betyder inte de att de minskar risken för missfall, spara pengarna till annat. Har ni fått plus en gång så ör ni gravida.. om man däremot börjar blöda eller så ring en barnmorska eller nåt så ni slipper gå runt och va oroliga att ni helt plötsljgt inte är gravida längre.
[/
Vad kan en bm göra i mitt fall i v.4+5? Stickor är inte speciellt dyrt heller.
I mitt fall så har mina test blivit svagare när det gått åt skogen och än så länge har det inte hänt än denna gång förutom att kontrollstrecket är svagt i jämförelse till teststrecket.
Jag har det rätt okej med nattkissandet hittills. Jag kissar massor under dagtid, sista gången innan jag knyter mig. Sen får jag oftast gå upp innan jag somnar och kissa igen. Hela denna veckan har jag sen vaknat runt 4/4:30 för nästa kissning. Jag äter inget på natten än men det har hänt att jag fått gå upp och äta en gång till där innan jag somnar i samband med att jag kissar
Fått missfall, vaknade med kraftig mensvärk och att det blödde. Va på gynakuten där läkaren sa att det sannolikt var missfall..
Han sa att jag skulle dubbelkolla med gravtest om 2 veckor :(
Så tråkigt, är ledsen och gråtfärdig om vartannat..
Jag måste bara gnälla lite över kissnödigheten. Jag kissar HELA tiden!!! Det går inte ens sova middag nån timme för ca var femte minut får jag gå på toa.
Tror inte det är uvi. Känns igen från tidigare graviditeter. Men jag tänkte skylla på en ev uvi om eleverna observerar mitt springande i morgon. ????
Någon mer som mår fruktansvärt illa även EFTER mat? Första dagarna tyckte jag ändå det lindrade att äta nu blir även det värre? Någon mer?
Såg ni nyhetsmorgon idag? Då handlade det om hur gravida bör äta.
Urk i natt har jag varit uppe två gånger och kissat och sen ringde väckarklockan halv sex. Jag känner mig allt annat än pigg. Min mage har blivit lite mindre. Jag antar att tarmarna håller på och anpassar sig till situationen.
Jag måste gnälla lite till! Jag tror jag har fått svamp i underlivet av det ständiga kissandet och torkandet. Vet inte om man får behandla heller, men får väl stå ut med att det kliar en vecka innan jag ska till bm nästa måndag. Dessutom har jag ont i tarmsystemet, och känner att det inte riktigt hänger med. Jag har också lite IBS, inte så allvarligt att jag kräks av det eller så, men jag reagerar på viss mat och på stress och uppenbarligen på graviditet.
Jag tänker nog inte ta influensavaccinet. Har inte gjort det under mina andra graviditeter, har för mig att riskgrupper är gravida i tredje trimestern, eller?
Jag kommer vaccinera mig. Är i v.16 i januari och man kan vaccinera sig fram till 28 februari.
Stämmer det att barnet är skyddat när det föds om mamman vaccinerar sig eftersom barnet ammas sedan?
Nu är det min tur att blöda. Jäkla skit det som kändes som enda chansen till en bebis till och allt har känts så rätt denna gång. Har haft "mensvärk" sen jag vaknade och nu på eftermiddagen kom blödningen. :(
Åh nej. Vilken vecka är du i? Det kan ju vara en okej blödning ändå. Hoppas att det inte är något fel!
Ankissen fy blöder du rött och har smärtor? Förstår oron
Tid på gynakuten klockan halv två.
Jag lämnar er tjejer. Min lilla hoppsan finns inte utan denna graviditet är en MA. Tid på gyn igen på fredag klockan halv åtta för att göra abort. Jag fick göra hemma med men beroende på en tidigare missfallsupplevelse valde jag sjukhuset. Vill dessutom undvika att genomföra processen inför mina barn. Lycka till med era graviditeter tjejer. Jag håller tummarna för er allihop.