• Ankissen

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-10-24 11:58:16 följande:

Ja denna oro är så påfrestande tung och jobbig och jag tycker tiden går så sakta. Har så svårt att njuta för jag är som dig och många andra superorolig för att få MF MA och skit. Har ju tyvärr sånt i bagaget,senaste var i september.

Jo känner samma, kan man inte spola fram tiden till slutet av december då man är i v.13-14.

Vet inte heller om jag kommer våga testa nåt mer med CB digital, tänkte ta nästa på fredag då jag har ett kvar och det ska då visa gravid 2-3 och gör det inte det blir man ju superervös.

Väntar du ditt andra barn? Jag väntar första och är i v.3+4 idag.

När jag har tredje barnet i magen nu om allt går som det ska, men är gravid för femte gången. Jag hade ett mf i vecka sex och ett ma i vecka nio innan jag fick första barnet. Oron från då sitter i fast jag haft två lyckosamma graviditeter däremellan. Störigt, jag vill bara kunna njuta av denna lilla hoppsan. Det är så trist att få mf innan första barnet för då tappar man lite av sin naivitet och tro på att "detta går vägen". Det borde man få tro på!
  • Ankissen
    En del av oss skrev 2015-10-24 13:21:56 följande:

Åh grattis till hoppsan. Här kallar vi den minimini. Jag är supernojjig, har en vän som tycker min oro är för mycket, det gjorde mig faktiskt väldigt ledsen när hon i stort sett bara suckar och inte alls förstår mig. Jag har varit med om 2 kemiska graviditeter som är supertidiga missfall och ett MA i v.7+ det var totalt fruktansvärt att gå runt och tro att man är gravid och sedan få reda på att graviditeten avstannat nästan på en gång bara några dagar efter jag testat positivt. Iofs så kändes det konstigt för jag hade inga symtom på att jag var gravid då förutom att mensen hade uteblivit då förstås. Ingen förstod mig då förrän jag sökte för riklig blödning. Var så bedrövligt ledsen när jag fick veta.

Nu hoppas jag på tredje gången gillt att jag äntligen ska ha turen på min sida och få bli mamma i sommar, men det är sååå långt dit och oron äter upp mig snart.

Precis, håller med man tar för givet vid ett positivt test att nu ska vi bli föräldrar, det gjorde jag med och så blir man så förkrossad när det inte gick vägen. Fy farao!

Ska du göra något VUL? Vi kanske inte ska skriva om vår oro i tråden och skrämmas utan vi kanske ska ta det via inbox. Vet inte riktigt hur forumet fungerar än då jag blev medlem igår.

Facebook kanske? Anki Fridell heter jag! :)
  • Ankissen

Idag är jag äntligen i vecka sju. Det var efterlängtat eftersom jag gjort vecka sex två gånger tack vare min hoppiga menscykel. Vet fortfarande inte, jag kan nog vara i vecka åtta med, men jag lägger mig lågt för säkerhets skull. Känner mig ganska ogravid.

• Ankissen

Härligt med fler gravida lärare i vecka sju! Här är en till, gymnasielärare i svenska, tyska och spanska. :) Vad skyller ni på när ni är sjuka en dag för t.ex. illamående? Det är så svårt just i detta yrke när man måste förhålla sig till chefen, 40 kollegor och i mitt fall, 150 elever med skarpa blickar

• Ankissen

God morgon! Vilken debatt jag missat i natt! Jag har den bestämda åsikten, som nån av er andra skrev, att man måste kunna prata om allt som hör till första trimesrern i denna tråd. Alla lyckliga och oroliga måste få komma till tals. Här har vi ju vårt just nu främsta supportsystem.

En glad nyhet då! Jag testade ju med ett cv digital och fick 2-3 igår eftermiddag. Jag blev nervös, eftersom jag enligt alla beräkningar är i vecka sju från och med igår. Det ledde till en hel del oro igår men jag sov ändå gott i natt. I morse använde jag det sista cb digital jag hade i skåpet, på morgonurin och nu fick jag mitt efterlängtade 3+. Nöjd och glad konstaterar jag alltså att det behövdes lite morgonurin för att bli rätt! :D

• Ankissen
    Inheaven skrev 2015-10-25 07:26:39 följande:

Har en liten allmän fråga.

Den riktar sig till er som varit gravida innan eller kanske har så nu.

Har ni fått lite rosa vid tex orgasm?

Då menar jag inte genom att stoppa in något som kan stöta till utan enbart orgasm?

Har läst att man kan få det iom att livmodern drar i hop sig och man kan ha sköra slemhinnor.

Hihi jag har också läst att man kan få lite färgade flytningar vid orgasm men det har aldrig hänt mig. Jag lever alltid i celibat mellan vecka 1 och 12 för att undvika en blödning. Inte för att det är farligt utan för att jag vet hur nervig jag blir om det kommer en blödning. Det lär inte vara farligt.
  • Ankissen
    Ciccie86 skrev 2015-10-25 09:52:22 följande:

Ja det kom som en rejäl chock..

Jag berättade för killen i morse, han blev nog minst lika chockad som jag.

Han skulle iväg till jobbet, så vi hann ej prata så mycket.

Vi får prata mer ikväll, så får vi se vad som händer :)

Rent spontant så vill jag ha detta barn. Någonstans känns det som att det är menat!

Min lilla trea i magen är också en hoppsan. Det tog några dagar för både mig och mannen att landa, fast vi lever i ett stabilt äktenskap. Men vi hade bestämt oss för två barn, och har en av varje. Jag kände dock genast en kärlek till den lilla i magen och behålla var självklart. Nu har mannen också börjat längta men det tog några fler dagar för honom.
  • Ankissen

Grattis alla nya och till er som fått se era underverk på vul. Vi har just kommit hem från höstmarknad i Astrid Lindgrens värld. Mysigt på alla sätt och vis, men jag känner mig sååå gravid. En känsla av att det drar och spänner i trakten kring livmodern, och det hugger i tuttarna när jag blir kall och sen tröttheten som för att jag är anledningen till att familjen får ge upp och åka hem. ;)

• Ankissen

Så himla härligt att vi blir flera. :) Jag tänkte just på att vi blir nog snart inte så många fler i denna grupp. Jag pratade nämligen med en tjej som testat idag men hon fick bf i juli. :)

• Ankissen

Jag mådde jättedåligt i början när jag väntade barn nummer två. Det gick så långt att jag fick panikångest och deppiga känslor som satt i de första veckorna. Denna gång har jagat bättre. Kanske för att denna lilla är en hoppsan och jag redan har två barn. Denna lilla bär inte med sig allas förväntningar på samma sätt som tvåan fick göra. Denna är bara glädje och bonus.

Är det nån mer än jag som går runt med förhöjd temp? Min tycks ligga runt 37,6 på dagen, vilket är nästan en grad högre än normalt, när jag har 36,7. Undra på att jag är så trött...

Har invandrare gått upp nåt i vikt? Jag är på 6+1 eller 6+2 och har ökat två kilo.

Svar på tråden Junibebisar 2016